pasternak, portulaka, skorzonera, salsefia

1. Data: 2002-07-30 13:01:47

Temat: pasternak, portulaka, skorzonera, salsefia
Od: "kameljanda" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Trafiłam na smacznie "wyglądające", szybkie potrawy z wymienionych warzyw w
książce wydanej niemal 20 lat temu. Sęk w tym, że nie miałam okazji ujrzeć
owych warzywek :"-o na oczy i trochę głupio mi o nie gdzieś pytać, skoro
nie znam ich wyglądu...

--
Łącząc serdeczne pozdrowienia:
Małgorzata

1. Data: 2002-07-30 18:59:07

Temat: Re: pasternak, portulaka, skorzonera, salsefia
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 30 Jul 2002 15:01:47 +0200, "kameljanda"
<k...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
>owych warzywek :"-o na oczy i trochę głupio mi o nie gdzieś pytać, skoro

pasternak - piekna rzecz - wieki korzen pietruszkowy,
lagodniejszy smak, pieczone, smazone, puree smazone..ja robie z
miodem, maslem i sosem sojowym. na sam koniec...swietne - cycus 7
lat nie myty...

Trysia , "elegancka kobieta od Diora, starannie opakowana , o
powloczystym spojrzeniu, lamiaca serca mezczyzn, wulkan emocji ,
biznes lumen od Caffe Za Slupem, kobieta pelna czaru" [Jola L-L
i Lilla]

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-07-30 19:11:00

Od: "Rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

skorzonera jest trooche podobna do pietruszki, ale tylko troche -
takie patyki bure. w wwie mozna kupic na bazarach i w macro

1. Data: 2002-07-30 21:18:51

Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-07-31 07:16:46

Od: "Kamas.hw" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> owych warzywek :"-o na oczy i trochę głupio mi o nie gdzieś pytać, skoro

Praktycznie nie do kupienia w Polsce, tzn. bywają, ale żadko. czasem
uprawiam w ogródku, jak mnie coć napadnie. najczęściej pasternak. opisów
poszukaj w encyklopedii Onetu.

--
Pozdrawiam :-))
Sławomir J. Marusiński (Kamas.hw)

One Ring to rule them all,
One Ring to find them,
One Ring to bring them all,
And in the darkness bind them.
In the Land of Mordor where the Shadow lie.

1. Data: 2002-07-31 18:21:09

Od: "Agnieszka Litwin" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a pasternak, tak jak mowila Krysia, to taka przerosnieta pietruszka

Często ostatnio w zimie sprzedawany pod nazwą piertuszka. Ja rozpoznaje po
tym ze oprócz koloru ma raczej wyglad i zapach marchwi...a portulaka to mnie
sie zdaje ze teściowa choduje na dziqałce ale to są piekne kwiaty wiec może
to nie to?
Aga

1. Data: 2002-08-01 08:04:36

Od: dawnakuchnia <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

kameljanda wrote:

> Trafi^(3)am na smacznie "wygl?daj?ce", szybkie potrawy z wymienionych warzyw

skorzonera i salsefia to jedno i to samo.

Nazywana bywa "zimowymi szparagami".

Jest bardzo smaczna i tania (przynajmniej była) ale wymaga wiele pracy,
a przy obieraniu bardzo brudzą się ręce.
Jeśli masz ją w ogródku, możesz wykopywać z ziemi w miarę potrzeb
jeśli ziemia nie jest zmarznięta.
Przyrządza się tak samo jak szparagi.
Dawniej była częściej uprawiana, jej uprawa jest dużo łatwiesza niż
szparagów. W naszych warunkach klimatycznych, ze wzgl. na możliwość
pobierania na bieżąco była popularniejsza, choć pamiętam, że ładnych
kilka lat temu w warzywnikach padały pytania co to jest i co z tym można
zrobić.

ewa

--
Dawna Kuchnia _ /_
http://www.dawnakuchnia.republika.pl ('''')

1. Data: 2002-08-01 16:19:18

Od: "kameljanda" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lagodniejszy smak, pieczone, smazone, puree smazone..ja robie z
> miodem, maslem i sosem sojowym. na sam koniec...swietne - cycus 7

Az mi sie jesc zachcialo ;-) taaaki opis ;-) i to z miodem, no ;-)
Pieczone, czyli jak? na grilka moze? ;-)

--
Laczac serdeczne pozdrowienia:
Malgorzata ze Starogardu Gdanskiego-stolicy Kociewia

1. Data: 2002-08-01 16:22:24

Od: "kameljanda" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> skorzonera jest trooche podobna do pietruszki, ale tylko troche -
> takie patyki bure. w wwie mozna kupic na bazarach i w macro

O, dziekuje :-) jakos mi do marketu daleko :-) ale nie zaluje, bo jakosc tam
nie do wybaczenia. A smaczna ta skorzonera? :-)

--
Łącząc serdeczne pozdrowienia:
Małgorzata ze Starogardu Gdańskiego-stolicy Kociewia

1. Data: 2002-08-01 16:29:41

Od: "kameljanda" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

slicznie dziekuje za linki :-D Tak sobie mysle, ze za rok to musowo w moim
ogrodku beda te smacznosci. Lubie roznorodne jesc warzywka :-)

--
Łącząc serdeczne pozdrowienia:
Małgorzata ze Starogardu Gdańskiego-stolicy Kociewia

Brukiew
Ziemniaczki - takie kuleczki slodziutkie kakaowe
Odp: Spotkanie w Gdansku?
Re: palnik do woka
ciasteczka z owocami