Re: pasztetowa - jak?

Data: 2000-09-11 01:23:14
Temat: Re: pasztetowa - jak?
Od: "Antoni" <p...@s...ca>

jarko <b...@k...net.pl> wrote in message
news:8oo04v$839$1@news.telbank.pl...
> witam.
> Wlasnie przymierzam sie do zrobienia kilku wedlin ( kielbasa, szynki itp.)
> chce tez zrobic pasztetowa.
> Ale nie wiem jak. Co i jak podpichcic i jakie skladniki
> dzieki za odpowiedzi
> pozdrawiam
> jarko
>
> Witam
W zakladach masarskich kiszke pasztetowa produkuje sie wg nastepujacej
receptury:
-mieso wieprzowe kl I lub cielecina peklowana kl I 15%
-mieso wieprzowe kl II nie peklowane 15%
-watroba wieprzowa lub cieleca nie solona 25%
-tluszcz drobny nie solony 40%
-slonina nie solona
5%
Przyprawy na 10 kg surowca:
-cebula
0,25kg
-majeranek
0,02kg
-pieprz naturalny
0,01kg
Oslonki[jelita] - wieprzowe grube lub krzyzowki.

Proces produkcylny nie jest zbyt skomplikowany ale wymaga dokladnego
rozdrobnienia poszczegolnych skladnikow na specjalnych szybkotnacych
maszynach i dokladnym ich wymieszaniu co powoduje ze pasztetowa
jako juz produkt gotowy ma taka a nie inna konsystencje.Domowym
sposobem bedzie trudno rozdrobnic skladniki (moze duzy mikser?)
Kiszke po napelnieniu w oslonki gotuje sie od 50 do 90 min.Czas zalezy
od srednicy oslonek(jelit).
To tyle w wielkim skrocie oczywiscie.
Pozdrawiam
Antoni