pasztetowa - jak?

1. Data: 2000-09-01 10:28:39

Temat: pasztetowa - jak?
Od: "jarko" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam.
Wlasnie przymierzam sie do zrobienia kilku wedlin ( kielbasa, szynki itp.)
chce tez zrobic pasztetowa.
Ale nie wiem jak. Co i jak podpichcic i jakie skladniki
dzieki za odpowiedzi
pozdrawiam
jarko

1. Data: 2000-09-02 05:26:04

Temat: Re: pasztetowa - jak?
Od: "f." <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

jarko <b...@k...net.pl> wrote in message
> [...]
> chce tez zrobic pasztetowa.
> Ale nie wiem jak. Co i jak podpichcic i jakie skladniki

Kiedys ponoc dodawano do pasztetowej papier toaletowy, ale to byl specjalny
komunistyczny, szarobury papier.
F.
PS. Serio wiem, tylko tyle, ze daje sie kasze manna.

1. Data: 2000-09-02 19:34:45

Od: Boguslaw Kempny <k...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"f." wrote:

> [...]
> komunistyczny, szarobury papier.
> F.
> PS. Serio wiem, tylko tyle, ze daje sie kasze manna.
To nieprawda, prawdziwa domowa pasztetowa robi sie bez kaszy, glownym
skladnikiem jest wieprzowe podgadle. Poza tym cebula, skwarki, sol,
pieprz
i chyba cos jeszcze, ale nie pamietam, bo osobiscie nie robiem, tylko
pomagalem.
Postaram sie znalezc przepis, to posle.

BK

1. Data: 2000-09-02 22:49:35

Od: l...@i...uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

"f." <f...@p...net> wrote:

>Kiedys ponoc dodawano do pasztetowej papier toaletowy, ale to byl specjalny
>komunistyczny, szarobury papier.

I to niewatpliwie powodowalo nieustanny brak papieru toaletowego w sklepach
:-) A Pasztetowej tez nie bylo wiec widocznie szla na export :-))))

Lechu

1. Data: 2000-09-11 01:23:14

Od: "Antoni" <p...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chce tez zrobic pasztetowa.
> Ale nie wiem jak. Co i jak podpichcic i jakie skladniki

W zakladach masarskich kiszke pasztetowa produkuje sie wg nastepujacej
receptury:
-mieso wieprzowe kl I lub cielecina peklowana kl I 15%
-mieso wieprzowe kl II nie peklowane 15%
-watroba wieprzowa lub cieleca nie solona 25%
-tluszcz drobny nie solony 40%
-slonina nie solona
5%
Przyprawy na 10 kg surowca:
-cebula
0,25kg
-majeranek
0,02kg
-pieprz naturalny
0,01kg
Oslonki[jelita] - wieprzowe grube lub krzyzowki.

Proces produkcylny nie jest zbyt skomplikowany ale wymaga dokladnego
rozdrobnienia poszczegolnych skladnikow na specjalnych szybkotnacych
maszynach i dokladnym ich wymieszaniu co powoduje ze pasztetowa
jako juz produkt gotowy ma taka a nie inna konsystencje.Domowym
sposobem bedzie trudno rozdrobnic skladniki (moze duzy mikser?)
Kiszke po napelnieniu w oslonki gotuje sie od 50 do 90 min.Czas zalezy
od srednicy oslonek(jelit).
To tyle w wielkim skrocie oczywiscie.
Pozdrawiam
Antoni

1. Data: 2000-09-21 09:42:37

Od: Bogusław Kempny <k...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Boguslaw Kempny wrote:

> Postaram sie znalezc przepis, to posle.
Dlugo to trwalo, pzrepraszam, nie mialem czasu. Podaje przepis
na taka prawdziwa, z domowego swiniobicia:
1 kg tlustego podgardla
1 kg watroby
20 dkg sloniny
dwie bulki
7 dkg soli 3 dkg przypraw - pieprz, majeranek, galka muszkatolowa
jelita (o to w domu najtrudniej, mozna sprobowac pasteryzowaz w
sloikach,
smak ten sam, ale mniej atrakcyjne)
Podgardle i watrobe ugotowac do miekkosci, po ostudzeniu przepuscic
wszystko
przez maszynke do miesa z drobna siatka (bulke namoczonyc i odcisnac).
Wymieszac starannie dodajac przyprawy i troche rosolu
z gotowania podgardla. Napelnic jelito (sloiki) luzno, zeby nie peklo
i gotowac na bardzo malym ogniu przez 45 minut. Uwaga, ogien musi byc
bardzo maly, woda nie moze wrzec, bo jelita popekaja.

To przepis z ksiazki "Krupnioki i moczka, czyli gawedy o kuchni
slaskiej"
Przepisalem prawie doslownie, ale mam wrazenie, ze autorka zapomniala o
cebuli?

BK

1 kg
> BK