pekajaca skora

1. Data: 2003-09-22 11:54:11

Temat: pekajaca skora
Od: <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam 29lat pracyje jako informatyk.

Moj problem zaczal sie dosyc dawno bo od kilku lat gdy zbliza sie
zima zaczyna mi pekac skora na palcach, jest sucha, nie elastyczna
a rany sie nie goja (skora peka do krwii). Dodatkowo na twazy po pierwszym
ochlodzeniu
pojawiaja mi sie liszaje. Po wielu,, ... wielu wizytach u dermatologow
(duzej czesci w moim miescie niegdys wojewodzkim) po uzywaniu masci
robionych, wit. A+D,Bx, E 500 (ta chyba troszke mi pomaga ale czy napewno),
sterydow roznego rodzaju, lekow na uspokojenie (jedna z teorii glosila, ze
jestem nadpobudliwy i ze potliwosc moich dloni doprowadza do tego stanu)
i lekow robionych.... dalej mam ten sam problem i wlasnie zaczynaja sie
pojawiac pierwsze symptomy.

Do sedna
Czy moze jest wynik brakow mineralow, witamin?
Dalczego w wakacje te wszystkie problemy znikaja?
Czy moze na to wplywac slabe ukrwienie dloni?
P.S.
Wszystkie te problemy znikaja w wakacje.

Pozdrawiam

B.Sakowicz

2. Data: 2003-09-23 06:03:00

Temat: Re: pekajaca skora
Od: kuba <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może to kwestia nasłonecznienia i potrzebna Ci fototerapia. Jak jest
odpowiednia ilość slońca, wszystko jest ok (okres lata), potem dnia coraz
mniej, a Ty pewnie siedzisz całe dnie przed PC. Słońce ma coś wspólnego z
przyswajaniem witamin A,D,E - wiec całkiem możliwe, że takie sš objawy.
Możesz sprobować jakiegoś naświetlanie UV, tylko najpierw sprawdź u lekarza,
jakie promienie sš OK, a jakich należy unikać (kalsyczne solarium to nie to
samo!!!!). Poza tym przy fototerapii można brać leki wzacniajšce działanie (ale
ostroznie, bo sieczke ci z watroby moga zrobić). A jeśli możesz, to w ramach
eksperymentu powinieneś w listopadzie na dalekie południe się udac. Jak pomoże,
to bedziesz wiedział, że to jednak od słońa (a raczej jego braku).
Życze zdrowia
PS.
Szukaj lekarza, którego będzie interesować znalezienie przyczyny Twego stanu
zdrowia. Moze okazac się, ze zimš zmieniasz dodatkow diete itd. Więc sam musisz
dokladnie przesledzić tryb życia latem i zima i sprawdzić zasadnicze różnice.

3. Data: 2003-09-23 07:42:06

Od: "Csirke" <c...@p...wytnij.to.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam w klubie.

Po wielu latach ciągania się po dermatologach skapitulowałam i przyjęłam do
wiadomości, że "ten typ tak ma". Po prostu przestałam podawać dłoń na
powitanie albo robiłam to w rękawiczkach. Pewnego mroźnego dnia wizytowałam
z okazji przeziębienia zwykłego internistę, który w czasie tradycyjnego
badania zainteresował się moimi dłońmi.

- Pani tak ma cały rok?
- Nie, tylko w zimę
- No tak, to zmarzlina.
- Eeee... że proszę?
- Zmarzlina. Coś niczym uczulenie na mróz.

No i już było jasne, czemu nie dało się wyleczyć - bo dłonie były stale
wystawione na działanie niekorzystnego czynnika - zimna. Pan doktor
stwierdził, że leczenie jest bardzo długotrwałe i zazwyczaj daje mierne
efekty, dlatego zaleca się głównie terapię zachowawczą:
- ciepłe do przesady rękawiczki od wczesnej jesieni
- częste kremowanie lapek zwyklym kremem
- unikanie bardzo zimnych i cieplych strumieni wody

Przykro mi :-(

Csirke

Ps. Możesz popytać w sklepach z chińskimi ziołami o krem leczący zmiany
skórne - charakterystyczne opakowanie biało-czerwone z wydrukowanymi na nim
kilkoma chińskimi krzaczkami (zapach lekko miętowy). Dostałam od teściowej
na zasadzie "nie zaszkodzi, a może pomoże" i faktycznie bardzo ładnie
złagodził przykre objawy, przede wszystkim zapobiegając pękaniu głebszych
warstw skóry.

4. Data: 2003-09-23 10:02:18

Od: <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Z tym wyjazde to jest całkiem możliwe bo chyba tylko wtedy urlop dostanę :))

Dzieki - poszukam czegoś.

5. Data: 2003-09-23 10:28:08

Od: <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Myślałem że tylko ja się męczę.
Najbardziej zawsze męczyła mnie niewiedza.
Dzieki chociaż wiem czego szukać.
A może próbowałaś opalanie w solarium czy to
przynosi jakies efekty (moze małą lampę tylko nadłonie!)

Pozdrawiam
B.S.

6. Data: 2003-09-23 12:19:04

Od: "Csirke" <c...@p...wytnij.to.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A może próbowałaś opalanie w solarium czy to
> przynosi jakies efekty (moze małą lampę tylko nadłonie!)

Prawdę pisząc - na solarium nie próbowałam.
Wystawiałam natomiast łapki na zimowe słońce w górach i wystawianie to miało
dokładnie ten sam efekt, co mydła siarkowe, maści witaminowe konfiguracji
wszelakich, maści sterydowe (pełen przekrój), maści oxycortowe i cała reszta
mazideł pieczołowicie przygotowywanych przez panią magister z apteki.

Csirke
z pierwszymi symptomami, które pojawiły się tydzień temu między palcem
wskazującym i środkowym prawej dłoni

7. Data: 2003-09-23 12:57:20

Od: <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Właśnie zamierzałem w tą jesień zacząć
profilaktycznie chodzić do solarium -
może pomoże! (a jak nie to może morze pomoże)

Dzieki!!

8. Data: 2003-09-23 18:10:48

Od: "iwonek12" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Csirke" <c...@p...wytnij.to.onet.pl> napisał w wiadomości
[..]
> [...]
> na zasadzie "nie zaszkodzi, a może pomoże" i faktycznie bardzo ładnie
> złagodził przykre objawy, przede wszystkim zapobiegając pękaniu głebszych

Jeśli chodzi tu o krem 999 - to polecam ostrożność - ma w składzie sterydy.

Iwona

9. Data: 2003-09-23 18:21:06

Od: "iwonek12" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> (duzej czesci w moim miescie niegdys wojewodzkim) po uzywaniu masci
> robionych, wit. A+D, x, E 500 (ta chyba troszke mi pomaga ale czy
napewno),

[...]

Nie noś wełnianych rękawiczek, nie myj rąk (i twarzy) mydłem tylko jednym z
płynów:Balneum Hermal (Plus jeśli odczuwasz świąd), Hascosan, Oilatum,
Dermed. Na http://www.pik-net.pl/ikowal/azs/ - podstrona "skóra atopowa"
wymieniłam środki pielęgnacyjne, które mogą Ci się przydać.

Iwona

10. Data: 2003-09-24 06:07:29

Od: <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Twarzy staram sie w ogóle nie myć żadnymi chemikaliami.
A jak posmaruje twarz kremem to reakcja zwylke jest
jedna - szybkie mycie twarzy.
Przejrzałem tą stronę jest tam troszkę środków, które
trzeba będzie potestować - Dzieki
Pozdrawiam
B.S.

Użytkownik "iwonek12" <i...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Dermed. Na http://www.pik-net.pl/ikowal/azs/ - podstrona "skóra atopowa"
> wymieniłam środki pielęgnacyjne, które mogą Ci się przydać.

lek na "odchudzanie"
przygotowanie do egzaminu z anatomii-pomocy
rany ...
minulet
<allegro> podręcznik farmacji 10 zł