pęknięcie jajnika - ostra anemia - pomocy

1. Data: 2006-02-05 12:46:47

Temat: pęknięcie jajnika - ostra anemia - pomocy
Od: "M." <p...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

2 dni temu wyszłam ze szpitala po operacji pęknięcia janika i płukania
wszystkiego z krwi. Mam ostrą anemię i czuję się zle. Do szpitala jechałam z
hemoglobiną 2, dostałam po operacji 2 jednostki krwi, i 10 kroplowek. Obecnie
biorę, Sorbifer Durules 2 x 1, Metronidazol 2 x 1 , oraz amoksiklaw 3x 1.
Morfologia jest bardzo zła. Proszę o porade co oprocz tych lekarstw
i "czerwonego miesa" moge brac aby poprawic wyniki. Sama juz nie wiem, sok z
burakow?. Czuje sie slabo a do jedzenia musze sie zmuszac. Moze sa jakies
inne lepsze lekarstwa?.
Z gory dziekuje.

2. Data: 2006-02-05 13:15:50

Temat: Re: pęknięcie jajnika - ostra anemia - pomocy
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Straciłaś dużo krwi. Jej odbudowa zajmie trochę czasu i nie ma innego
wyjścia, niż czekać (biorąc leki).

Teraz nie możesz zrobić nic lepszego, niż spokojnie siedzieć w domu,
brać przepisane leki (nie ma raczej potrzeby nic dodawać) i zauważać,
jak Twój organizm stopniowo odzyskuje siły (a z nimi apetyt). Nie wiem
jak z samopoczuciem, ale jeśli chodzi o wyniki, na których tak Ci
zależy, to sok z buraków raczej nie będzie miał na nie większego wpływu.

Z tolerowaniem preparatów żelaza bywa różnie, dlatego zaleca się różne
schematy przyjmowania leku. Jeśli to tylko możliwe, należy tabletki brać
na czczo, 2 godziny po poprzednim posiłku i jednocześnie 2 godziny przed
następnym. W takich warunkach żelazo wchłania się najlepiej, choć ma
najwięcej działań niepożądanych.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2006-02-05 15:41:25

Od: mufaska <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

skoro potrzebne duże ilości żelaza to może lepiej zjeść michę szpinaku?:)
lub innych warzyw bogatych w żelazo
pychota!

4. Data: 2006-02-05 15:44:18

Od: dogma <d...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

mufaska napisał(a):
> skoro potrzebne duże ilości żelaza to może lepiej zjeść michę szpinaku?:)
> lub innych warzyw bogatych w żelazo
> pychota!

z tym szpinakiem to nie do konca prawda...
zjedzenie 100g szpinaku pokrywa dzienne zapotrzebowanie na zelazo w
zaledwie 1%...
jasne, ze trzeba wzbogacic diete, ale jak sa znaczne braki samo jedzenie
nie wystarczy...
Dogma

wstrzasnienie mozgu - choroba lokomocyjna
Prącie
test
Soczewki kontaktowe
Grudka pod skora w poblizu pepka