penester a zniżka

1. Data: 2003-06-19 19:55:30

Temat: penester a zniżka
Od: "justyp" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie :)
Czy Penester powinien być na zniżkę dla pacjenta, jeśli zmieści się do
wysokości limitu? Chodzi o to, że jest on pakowany po 30 tabl, a Proscar ma
28tbl. Przepisy mówią o tym, że musi być identyczny skład, dawka i ilośc
tabletek. Jednak w aptekach, w których pytałam Penester był "od zawsze" na
zniżkę, mimo że różni się ilością tabletek od Proscaru. Jak powinno być
prawidłowo?
Pozdrawiam :)

2. Data: 2003-06-20 07:11:11

Temat: Re: penester a zniżka
Od: "Centrum Polskiej Rehabilitacji" <i...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zniżkę, mimo że różni się ilością tabletek od Proscaru. Jak powinno być

ma znizke 50% ale tylko pod warunkiem ze jego cena jest nizsza od limitu,
inaczej wpada na 100%; limit jest taki sam jak dla proscaru ale przelicza
sie go na tabletki (czyli jest wiekszy)

raf

PS. i nie wazne jak mowia przepisy tylko jak sa interpretowane przez tego
ktory placi czyli w tym przypadku fundusz ;)

3. Data: 2003-06-20 08:05:12

Od: "justyp" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

czyli zapis o identycznej ilości tabletek nie ma znaczenia? dlaczego?

4. Data: 2003-06-20 12:03:47

Od: "APZW" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "justyp" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> czyli zapis o identycznej ilości tabletek nie ma znaczenia? dlaczego?

Nie ma zapisu o identycznej ilości tabletek!!!

cały zapis brzmi :

4. w art. 60 po ust. 5 dodaje się ust. 6 w brzmieniu:
"6. Jeżeli w wykazach, o których mowa w art. 57 ust. 5 pkt l i art. 58 ust.
2 pkt 2, zamieszczono lek o nazwie międzynarodowej, apteka może wydać, na
zasadach określonych w art. 57 ust. l, również inny lek dopuszczony do
obrotu, niezamieszczony w tych wykazach, a objęty tą samą nazwą
międzynarodową, pod warunkiem że jego cena nie jest wyższa od limitu ceny, a
jeżeli limit nie został ustalony - od ceny leku zamieszczonego w wykazach.";

--
Wojciech "IRenka" Olender
mailto:a...@p...pl

5. Data: 2003-06-20 14:57:29

Od: "APZW" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek" <M...@p...fm> napisał w wiadomości >

> Nadal nie tak : bo jeśli był przepisany proscar np. 1 op. to w domyśle
> dotyczyło to 28 tabletek i dwadzieścia osiem tabletek miało być
> refundowanych.Więc jeśli stosujemy zamiennik to w tej samej ilości a wiec
28
> tabletek a on jest pakowany po 30 i mamy problem z tymi dwoma
> tabletkami.!!!!!!

Taa a jeśli na recepcie mamy przepisany Penester 1 op. ? A nawet niech
sobie będzie Penester 28 tabl (przypominam pakowany jest po 30 tabl.)

To co szanowny kolega zrobi? Wyda na 100%? albo obetnie 2 tabletki?

A może tak: (kolejne bzdurne zachowania narzucane kiedyś przez niektóre
chore kasy) wyda 28 tabletek na zniżke i pozostałe dwie na 100%?

Cóż co kasa chorych (a teraz co oddział NFZ) to kolejna Pani/Pan kontroler
próbuje interpretować, a w zasadzie nadinterpretować przepisy ...

Przecież pacjenci i tak kupią potrzebną im ilość leku a fundusz nie zapłaci
nawet grosza więcej niż płacił by za lek umieszczony w wykazach.

Powiem więcej sytuacja nie zmieniła by się nawet wtedy jeżeli w ten sposób
były by traktowane leki o cenie wyższej niż limit.

6. Data: 2003-06-20 14:59:03

Od: "Marek" <M...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "APZW" <a...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]

refundowanych.Więc jeśli stosujemy zamiennik to w tej samej ilości a wiec 28
tabletek a on jest pakowany po 30 i mamy problem z tymi dwoma
Było to już zauważone przez Kasy Chorych (wszystkie?) i przynajmniej w
naszym przypadku otrzymaliśmy pismo o tym że można wydawać z ulgą opakowanie
za opakowanie mimo różnicy wielkości opakowania( o ile ceny są dobre).Obecny
Fundusz swoich pism dotyczących tego leku nie rozsyłał (?) lecz ponieważ
jest on prawnym następcą Kas Chorych to pewnie powinien ich ustalenia
utrzymać.
Lecz ponieważ tu zaczyna się gdybanie a i tak apteka może a nie musi wydać
tżw. zamiennik z ulgą więc nie ma się co dziwić różnemu podejściu do
wydawania tych spornych leków z apteki.

Dla osoby pytającej nie ma prawidłowej odpowiedzi bo : zwracając uwagę na
słowa TO ON (przede wszystkim) "może być" a nie"powinien być" na zniżkę.

Marek

7. Data: 2003-06-20 15:39:03

Od: "APZW" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Troche mnie poniosło, ale temat wraca jak zły szeląg co jakiś czas i robi
mase złej krwi.

Problem ilości tabletek powstał w wyniku bałaganiarsko tworzonego prawa.

Zapis w noweli ustawy o NFZ jest dokładnym przekopiowaniem zapisu z ustawy o
PUZ.

W czym tkwi problem:

1 zapis ten został na szybko wprowadzony bo okazało się że w czasie
tworzenia ustawy o NFZ ktoś "zapomniał" o lekach które mogą pojawić się na
rynku pomiędzy aktualizacjami list refundacyjnych.

2 w chwili tworzenia ustawy o PUZ rozporządzenia zawierające limity
refundacji zawierały limit refundacji podany w przeliczeniu na tabletkę a
nie na opakowanie!

Ot i całe wyjaśnienie powstałego zamieszania.

8. Data: 2003-06-20 16:08:05

Od: "Marek" <M...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

| Taa a jeśli na recepcie mamy przepisany Penester 1 op. ? A nawet niech
| sobie będzie Penester 28 tabl (przypominam pakowany jest po 30 tabl.)
|
| To co szanowny kolega zrobi? Wyda na 100%? albo obetnie 2 tabletki?

Jeśli wypisany jest Penester :
a)prawidłowo 1 po lub 30 tbl----to mogę zastosować bez problemu regułę o
zamiennikach przeliczając cenę
b)nieprawidłowo np. 28 tbl-------to błędną nadinterpretacją przepisów byłoby
(choć nie mówię że nie stosowaną ) wydać cale faktyczne opakowanie a za
ulgowe przyjąć te 28 tbl. .Raczej należy to przyjąc za bląd lekarza lek
wydać i wycenić po zaokrągleniu w tym przypadku do 1 op.(no ale jeśli będzie
to ponad 1 op to już wlasna interpretacja...??? a wycena to już "może " buć
z ulga.
Marek

9. Data: 2003-06-20 16:15:13

Od: "APZW" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Prosze nie zapominać o zapisie z rozp. o receptach lekarskich mówiącego o
wydawaniu leków w pełnych opakowaniach (z pewnymi ściśle określonymi
wyjątkami) :-)

Jak już pisałem ktoś inny nawarzył to piwo a my znowu próbujemy wyważać
otwarte drzwi :((

10. Data: 2003-06-20 16:53:35

Od: "Marek" <M...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

| Prosze nie zapominać o zapisie z rozp. o receptach lekarskich mówiącego o
| wydawaniu leków w pełnych opakowaniach (z pewnymi ściśle określonymi
| wyjątkami) :-)

Pamiętam i dlatego jest taki ten poprzedni wyyywwóóóddd.
Marek

Ps. A nie mogło by to wszystko być prościej i logiczniej.
no ale...

z jogutrem czy tylko z woda (pilne!)
carbo medicinalis
rak płuc -lek