perukowiec podolski royal purple ile to miejsca potrzebuje?

1. Data: 2005-09-30 22:16:14

Temat: perukowiec podolski royal purple ile to miejsca potrzebuje?
Od: "Bartek" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Rok temu posadziłem na swojej działce perukowca odmiany royal purple i nie
wiem czy nie powinienem go przesadzic w inne miejsce poniewaz słyszałem że
może osiagnąć nawet ponad 4 metry na szerokość. Chciałbym się dowiedzieć jakie
maksymalnie rozmiary(szerokość i wysokość) ten krzew może osiągnąć w naszym
klimacie i czy dobrze znosi cięcie oraz czy można go prowadzić jako drzewko
poprzez usuwanie bocznych odrostów tak aby miał mniej krzaczasty pokrój.

2. Data: 2005-09-30 22:36:35

Od: "Elfir Dar'n'Ytta" <e...@p...fm.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> może osiagnąć nawet ponad 4 metry na szerokość. Chciałbym się dowiedzieć
jakie
> maksymalnie rozmiary(szerokość i wysokość) ten krzew może osiągnąć w
naszym

Moze, ale to troche potrwa. A ciac mozna bez przeszkod.

Elfir

3. Data: 2005-10-01 03:23:38

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Bartek wrote:
> [...]
> poprzez usuwanie bocznych odrostów tak aby miał mniej krzaczasty pokrój.

U mnie mniej wiecej tyle ma, 4 metry na wysokosc i tylez na szerokosc.
Klimat z grubsza podobny. Ale krzaczasty pokroj to czesc jego urody.
Ja raczej przycinam inne rosliny, zeby jemu dac miejsce.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2005-10-01 17:26:09

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> U mnie mniej wiecej tyle ma, (...)

Drogi Michale ... w NASZYM klimacie !

:-)

Serdecznie Miłka

5. Data: 2005-10-02 22:21:17

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja raczej przycinam inne rosliny, zeby jemu dac miejsce.
>
> Pozdrowienia,
> Michal

I kto to mówi, he he;-)
No, ale w sumie nie dziwię się.
Grupa wywiera swoją presję.

Pozdrawia boletus nieugięty

6. Data: 2005-10-03 13:22:02

Od: "Majka" <m...@g...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> napisał

> U mnie mniej wiecej tyle ma, 4 metry na wysokosc i tylez na szerokosc.
> Klimat z grubsza podobny. Ale krzaczasty pokroj to czesc jego urody.
> Ja raczej przycinam inne rosliny, zeby jemu dac miejsce.

Wiele zależy o miejsca. Mój ma 6 lat i ok. 5,5 - 6 m wysokości, ze 2,5 - 3 m
szerokości. Jest najwyższym drzewem na działce.
Od małego gałązki były skracane, by się rozkrzewiał, a jednocześnie, gdy
trochę podrósł, obcięłam mu dolne gałęzie. Od początku był solidnie
nawożony, a miejsce miał osłonięte od wiatru (teraz już nie, bo wyrósł ponad
altanę) i słoneczne ( http://fotogalerie/fotka/2441871110267883710 )
Podobnie udało mi się z budleją, która ma 4,5-5 m wysokości (
http://fotogalerie.pl/fotka/2441871109584736637 )

Majka

7. Data: 2005-10-03 13:33:19

Od: "Majka" <m...@g...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Majka" <m...@g...szczecin.pl> napisał

> [...]
> trochę podrósł, obcięłam mu dolne gałęzie. Od początku był solidnie
> nawożony, a miejsce miał osłonięte od wiatru (teraz już nie, bo wyrósł

Błąd. Poprawiam :
http://fotogalerie.pl/fotka/2441871110267883710

Majka

8. Data: 2005-10-03 13:51:39

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Majka" <m...@g...szczecin.pl> napisał w wiadomości

> Wiele zależy o miejsca. Mój ma 6 lat i ok. 5,5 - 6 m wysokości, ze 2,5 - 3
> szerokości. Jest najwyższym drzewem na działce.

Gdy się ma taki klimat.... :-)
Nas może zżerać tylko zazdrosć. ;-))
Pozdrawiam :-)
Janusz

9. Data: 2005-10-03 14:17:09

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> altanę) i słoneczne ( http://fotogalerie/fotka/2441871110267883710 )
> Podobnie udało mi się z budleją, która ma 4,5-5 m wysokości (

Majko , obejrzałem całą galerię : Raj :-o)
--

Pozdrawiam :-)z ziemi pithal

10. Data: 2005-10-03 14:24:53

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Majka wrote:

> Od małego gałązki były skracane, by się rozkrzewiał, a jednocześnie, gdy
> trochę podrósł, obcięłam mu dolne gałęzie.

Ja jednak odradzam takie postepowanie. Perukowiec ma swoje sliczne
"peruki" i wiele urody tkwi w tym, ze sa one na szeroko rozrosnietych,
krzaczastych dolnych galeziach.

Pozdrowienia,
Michal

--