piaskowe ze śliwkami??

1. Data: 2005-09-20 16:15:50

Temat: piaskowe ze śliwkami??
Od: "morepig" <m...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Robiliście moze kiedykolwiek ciasto piaskowe ze sliwkami??
jak myslicie- wyjdzie?? czy zakalec??
mam siate śliwek i zero pomyslow, nie chce robic drozdzowego... :-(

--
pozdr
morepig i susełek (12.02.05)

2. Data: 2005-09-20 16:35:11

Temat: Re: piaskowe ze śliwkami??
Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 20 Sep 2005 18:15:50 +0200, Waćpanna lub waćpan morepig, w
wiadomości <news:dgpcja$nge$1@inews.gazeta.pl> zawarł, co następuje:

> Robiliście moze kiedykolwiek ciasto piaskowe ze sliwkami??
> jak myslicie- wyjdzie?? czy zakalec??
> mam siate śliwek i zero pomyslow, nie chce robic drozdzowego... :-(

Wyjdzie, aczkolwiek pewnie opadną :)
Ja robię takie piaskowo-proszkowe ze śliwkami, z następującego przepisu,
wychodzi lekkie i pyszne, aczkolwiek sliwki na dnie z reguły. Przepis na
dużą tortownicę o fi28.

5 jaj
szklanka mąki pszennej
szklanka mąki ziemniaczanej
1 proszek do pieczenia
niecała szklanka cukru
1 duży cukier waniliowy
1 kaśka

cukier+jaja ubić pięknie, do tego margaryna, na końcu mąki z proszkami
i piecze się to jakieś pół godziny na termoobiegu w ok. 200 stopniach
po kłuciu patyczkiem najwyżej dopiekam od dołu, z 10 minut maks

i polecam, bo smaczne wychodzi :)
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

3. Data: 2005-09-20 17:59:35

Od: "Agucha" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Robiliście moze kiedykolwiek ciasto piaskowe ze sliwkami??
> jak myslicie- wyjdzie?? czy zakalec??
> mam siate śliwek i zero pomyslow, nie chce robic drozdzowego... :-(

Polecam placek "firmowy" w naszym domu:)

2 całe jajka,1 zółtko,1 szklanka cukru - te składniki ubic do białośc(ja
osobiscie nie bawie sie i wrzucam trzy jajka całe). Potem 2,5 szklanki mąki,
pół kostki margaryny (miękka) 2 łyżeczki proszku do pieczenie i 1/4 szklanki
letniego mleka. ciasto na blaszke, na to owoc i kruszonka (kruszynki?).
Pycha. Najlepiej do tego placka pasuje rabarber, agrest, porzeczki a teraz
śliwki!

Pozdr i smacznego

--
**-----------------------**
Aga i Franek (07.01.2005)

4. Data: 2005-09-21 06:30:03

Od: "Anna 'Akna' Strzyżewska" <akna[nospam]@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "morepig" <m...@s...com> napisał w wiadomości
> Robiliście moze kiedykolwiek ciasto piaskowe ze sliwkami??
> jak myslicie- wyjdzie?? czy zakalec??
> mam siate śliwek i zero pomyslow, nie chce robic drozdzowego... :-(

A ja podam mój najszybszy przepis na placek ze śliwkami - przepyszny zresztą

1/2 kostki margaryny
1 szklanka cukru
2 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
4 jajka
1/2 szklanki mleka

Margarynę lekko rozpuścić, wsypać cukier, wbić jajka i zmiksować. Dodawać
mąkę, proszek do pieczenia i mleko ciągle miksując. Można dodać olejek
migdałowy (śliwki) lub waniliowy (jabłka). Piec w temp. 180-190 stopni przez
około 50 minut.

Pozdrawiam
Akna

5. Data: 2005-09-23 07:12:32

Od: "morepig" <m...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

zrobilam po swojemu calkiem niezlego gniota :-)
przepis na duza blache:
margaryna
8 jaj (bo ja to robilam z podwojnego przepisu ktory zmodyfikowalam ;-))
3 szkl maki
1 szkl maki ziemniaczanej
1 czubata lyzka proszku do piecz.
moze byc jakis aromat, ja dalam cytryne
2 szkl cukru (ja dalam niepelne)
sliwki na wierch (i tak opadna ;-))
piec az sie zarumieni ;-P w temp 180-190 st

a wasze przepisy wyprobuje ;-) bo chora jezdem i mam czas...

--
pozdr
morepig i susełek (12.02.05)

Żydowskie ciasto ze śliwkami - prośba o przepis
sos śmietanowy
pstrag w folii
Prawdziwa kwaśnica - przepis poszukiwany.
Kapusta kiszona w sloikach