Strona główna Grupy pl.rec.dom piece , kotly, ogrzewanie - wszystko - utworzmy razem baze wiedzy o kotlach Re: piece , kotly, ogrzewanie - wszystko - utworzmy razem baze wiedzy o kotlach

Re: piece , kotly, ogrzewanie - wszystko - utworzmy razem baze wiedzy o kotlach

From: "Roberth" <r...@o...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: piece , kotly, ogrzewanie - wszystko - utworzmy razem baze wiedzy o
kotlach
Date: Thu, 20 Mar 2003 17:21:27 +0100

Masz słuszne wątpliwości co do zakamieniania się płytkowych wymienników
ciepła.
Rozmawiałem ostatnio z instalatorem/serwisantem i dowiedziałem się iż we
wszystkich kotłach dwufunkcyjnych (wszystkich producentów) z płytowym
wymiennikiem ciepła tendencja do zakamieniania jest duża.

Również w kotłach 2-funkcyjnych duże prawdopodobieństwo jest , iż po jakimś
upływie (1-3 lat ) zepsuje się zawór trójdrożny (przełączający z jednej na
drugą funkcję). Z tych powodów odradzał mi kupno kotła dwu-funkcyjnego a
zachęcał do rozwiązania z piecem jedno-funkcyjnym + zasobnik 80-100 litrów
(3 osoby, 1 łazienka) gdzie nie ma płytowych wymienników tylko wężownice
oraz nie posiadają zaworów narażonych na szybkie zepsucie.

Propozycje wybrania rozwiązania kotła jedno-funkcyjnego+zasobnik otrzymałem
już od kilku osób (instalatorów, handlowców) i jak na razie jestem
przekonany na to rozwiązanie, ale jeszcze zastanawiam się nad wyborem
odpowiedniego /producenta/oszczędność zużycia gazu/cenę.

Dowiedziałem się iż od strony zużycia gazu , kotły IMMERGAS są
oszczędniejsze niż VIESSMANA (50 zł/miesiąc)

Kilku jeszcze uwag dotyczącej prawidłowej exploatacji kotłów:

- nie wolno zapomnieć o założeniu przed kotłem filtra do wody i jego
często czyścić

- prawdopodobnie warto jest zastosować cyrkulację ciepłej wody
zwłaszcza w miejscu gdzie zasobnik wody jest daleko od kranu ,wanny itp. -
należy wtenczas wszystkie rury dobrze ocieplić , aby nie mieć niepotrzebnych
strat ciepła.

Jeżeli ktoś miałby inne zdanie lub też potwierdzi słuszne wątpliwości to
odważcie się o tym napisać.