pieczarki jak?

1. Data: 2001-02-28 13:56:38

Temat: pieczarki jak?
Od: "Aleksander Kłosiewicz" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Widziałem kiedyś na targach gdańskich budę z jedzeniem, w
której serwowano między innymi pieczarki w całości, duszone na patelni
metrowej średnicy i cały problem w tym że były one
dość twarde a nie "rozklabzdrane" i białe a sos był ziołowy.
Pomóżcie w miarę możliwości.Aha nazywało się to jakoś po francusku.
pozdr.Alex
s...@i...pl

1. Data: 2001-03-01 03:23:07

Temat: Re: pieczarki jak?
Od: l...@i...uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

"Aleksander Kłosiewicz" <s...@i...pl> wrote:

> [...]
>dość twarde a nie "rozklabzdrane" i białe a sos był ziołowy.
>Pomóżcie w miarę możliwości.Aha nazywało się to jakoś po francusku.

Nie wiem co Ty jadles ale ja uwielbiam pieczarki grillowane. Najlepiej
oczywiscie na tradycyjnym grillu ale w domowych warukach tez wychodza.

Robie to tak, ze cala pieczarke (kapelusz pozbawiony jednak nogi) klade na
grilla blaszkami do gory. Grilluje az pusci sporo soku ale nie dopuszczam
do jego odparowania. Wowczas pieczarka jest twarda (nie rozklapciana) ale
nie jest surowa. Oczywiscie od spodu jest wspaniale przypieczona. Sypie na
nia sol (do kapelusza, tam gdzie sie zebrala sok), wypijam ten sok jak z
kieliszka :-))) i potem zjadam reszte kapelusza.

Pamietac trzeba jednak, ze w tradycyjnym grillu ogien jest od spodu a w
roznego rodzaju grillach w kuchenkach mikrofalowych, w piekarnikach czy
opiekaczach najczesciej element grzewczy znajduje sie albo u gory albo z
boku. Wowczas pieczarki nie wychodza niestety tak dobrze, bo nie zbiera sie
sok a od spodu nie sa przypieczone :-(

Inny sposob na przygotowanie pieczarek w calosci (kapelusze) to pieczarka
faszerowana lub po prostu duszona sama. Biore kapelusze (duze) i obsmarzam
je na bardzo doracym tluszczu. Gdy puszcza juz sok zmniejszam ogien (na
baaardzo maly), przykrywam i dusze az przestanie byc surowa. Pieczara jest
wowczas taka jak opisujesz czyi twarda i nie rozklapciana.

Wariant z pieczarka faszerowana pojega na tym, ze z nozek posiekanych z
dodatkiem przypraw, cebolki i jajka robie farsz, ktorym wypycham kapelusze
po fazie intensywnej obrobki cieplnej. Pozniej dusze tak samo.

Pozdrawiam.

Lechu

--
_ _
|_____\___|\___|_| |_|\__,_| ICQ UIN: 59825820

1. Data: 2001-03-01 10:51:00

Od: "kasiek" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

ale nie zapomnijcie,że te faszerowane pieczarki należy obtoczyc w jajku i
bułce tartej :)
pozdrawiam Kasia
<3...@n...cyf-kr.edu.pl>...

1. Data: 2001-03-01 15:07:59

Od: l...@i...uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

"kasiek" <k...@w...ps.pl> wrote:

>ale nie zapomnijcie,że te faszerowane pieczarki należy obtoczyc w jajku i
>bułce tartej :)

Niekoniecznie. Ja czasem to robie a czesem nie. Tu przytoczylem przepis bez
obtaczania ze wzgledu na chec uzyskania wiekszego podobienstwa do efektu
jaki chcial uzyskac moj przedmowca.
:-)

Pozdrawiam.

Lechu