piękne czy brzydkie - Boskie czy Daibelskie

41. Data: 2010-07-19 03:42:24

Temat: Re: piękne czy brzydkie - Boskie czy Daibelskie
Od: Piotrek Zawodny <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-07-18 20:57, Hanka pisze:

> Pozdrawiam wieczornie; z podobnymi odczuciami.
>
> Ale, podobno, czlowiek cale zycie sie uczy.

dlaczego z podobnymi? wyraziłaś swój dyskomfort związany z tym, że nie
zapewniłem Ci komfortu czytania postu

42. Data: 2010-07-19 03:56:23

Temat: Re: pi?kne czy brzydkie - Boskie czy Daibelskie
Od: Piotrek Zawodny <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-07-18 11:48, bartez pisze:
> U?ytkownik "Piotrek Zawodny"<p...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

> Co? czujesz Piotrek, ale nie dok?adnie przez t? alergi? ;)

chcę wyjaśnić, czemu napisałem o Żydach na Węgrzech: szukałem imienia
Gezy Vermesa w pamięci i zanim znalazłem, nie mogłem znaleźć długo;
potem znalazłem że to Żyd o węgierskim nazwisku i napadło mnie, że tam
musieli oni łączyć się w pary z Węgrami; z drugiej strony podobno dbają
o to, by zachować pewną czystość krwi; mi jednak trudno sobie wyobrazić
żeby tak się ograniczać i gdyby mieć kontakt z węgierskimi kobietami i
chłopcami, to naturalne jest, że nie uciekamy, ale kochamy też tych, z
którymi żyjemy w tym kraju i jeśli zakocham się w Węgierce, to nie będę
sobie stawiał oporu i tak dalej; więc pomyślałem, że to kwalifikowanie
"Żyd-Nieżyd" jest uproszczone i niezgodne z rzeczywistością; dlatego
zapytałem Ciebie bez uprzedzenia i bez związku z tematem o to, jak to
wyglądało na Węgrzech; jest to związane z tym, że pisząc posty o
"czytajcie żyda" miałem wrażenie własnego antysemityzmu i niedobrze się
z tym czułem, z drugiej strony nie chciałem się hamować z tym, co mam do
powiedzenia; chciałem powiedzieć o spostrzeżeniu Gezy Vermesa na temat
Jezusa (bardzo ważne dla mnie spostrzeżenie wczorajszego dnia), ale to
co pamiętałem, to że on - Geza Vermes - był /jest/ Żydem, natomiast
imienia i nazwiska już nie pamiętałem. To co mogłem zrobić i co było
naturalną drogą mojego umysłu, to pisać kolejne posty "przypomnijcie mi
nazwisko żyda" ale wtedy czułem (mój?) antysemityzm i źle się z tym
czułem. Faktycznie gdy mówi się o Geza Vermesu, to mówi się, że jest on
żydowskiego pochodzenia, u mnie na najprostszym poziomie zapisało się to
jako "Żyd".

43. Data: 2010-07-19 05:35:17

Od: Zuza <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Lip, 20:57, Hanka <c...@g...com> wrote:

> Pozdrawiam wieczornie; z podobnymi odczuciami.

A ja porannie Haniu. I viva góry, tudzież WGB! :)

> Ale, podobno, czlowiek cale zycie sie uczy.

Podobno. A i to czasem nie wie o czym naprawdę pisze...
( o pomyłce Piotra )

--
Pozdrawiam, Zuza
"Duas aures habemus et os unum, ut plura audiamus quam loquamur" [?]

44. Data: 2010-07-19 05:42:58

Od: "juda" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka" <c...@g...com> napisał w wiadomości
j.googlegroups.com...
On 18 Lip, 19:09, Zuza <a...@g...com> wrote:
> A ja myślę, że niepotrzebnie w ogóle cokolwiek napisałam...

Pozdrawiam wieczornie; z podobnymi odczuciami.

Ale, podobno, czlowiek cale zycie sie uczy.

O ile nie jest śepy, głuchy i bez czucia :o/

zdar
juda

45. Data: 2010-07-19 12:15:22

Od: Piotrek Zawodny <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pozdrawiam wieczornie; z podobnymi odczuciami.
>
> Ale, podobno, czlowiek cale zycie sie uczy.

Haniu, nie kop leżącego. Zauważyłem, że 2 na 1-nego to jakiś zwyczaj w
Polsce. Staraj się, gdy możesz, rozmawiać merytorycznie ze mną.

46. Data: 2010-07-19 12:16:20

Od: Piotrek Zawodny <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-07-18 19:09, Zuza pisze:

> A ja myślę, że niepotrzebnie w ogóle cokolwiek napisałam...
>
> --
> Pozdrawiam, Zuza
> "Duas aures habemus et os unum, ut plura audiamus quam loquamur" [?]

może "jesteś po lsd" było nieładne, przepraszam,

47. Data: 2010-07-19 13:19:04

Od: Piotrek Zawodny <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-07-18 11:50, Zuza pisze:

> [...]
> musi się specjalnie kreować. I nie robi tego, a na scenie jest w
> koszulce
> i wystarczy, że gra i śpiewa. Natomiast niektórzy artyści bardziej
> robią
> show niż grają. Jeśli wolisz takich, to możesz się wspomagać i
> prochami,
> żeby wrażenia wzmocnić :>
> A którzy to muzycy z grup przeze mnie wymienionych biorą,
> że takie wnioski wysnuwasz?
>
> --
> Pozdrawiam, Zuza
> "Duas aures habemus et os unum, ut plura audiamus quam loquamur" [?]

powiedziałaś psychodeliczne, a psychodeliczne kojarzy mi się właśnie z tym

48. Data: 2010-07-19 15:41:25

Od: Zuza <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Lip, 14:16, Piotrek Zawodny <p...@o...pl> wrote:

> może "jesteś po lsd" było nieładne, przepraszam,

Przeprosiny przyjęte.

A wystarczyło sprawdzić o czym napisałam:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Rock_progresywny

49. Data: 2010-07-19 15:54:41

Od: Piotrek Zawodny <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-07-19 17:41, Zuza pisze:

> [...]
>
> --
> Pozdrawiam, Zuza
> "Duas aures habemus et os unum, ut plura audiamus quam loquamur" [?]

Zuza, pozwól że się z Tobą nie zgodzę. Nie muszę się bać, że nie wiem,
co to rock progresywny i specjalnie najpierw sprawdzać w necie, zanim
zapytam Ciebie. "Bo on nie wie co to rock progresywny - powinien
wiedzieć bądź sam sprawdzić".

Pytanie o LSD dotyczyło Twojej dalekiej przeszłości. Zawarłem to w
skrócie: "jesteś po LSD" znaczyło dla mnie: czy w ogóle jesteś po tym.
Mój kolega spróbował raz 1/3 listka

50. Data: 2010-07-19 15:58:44

Od: Piotrek Zawodny <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-07-19 17:54, Piotrek Zawodny pisze:

> [...]
>
> Pytanie o LSD dotyczyło Twojej dalekiej przeszłości. Zawarłem to w
> skrócie: "jesteś po LSD" znaczyło dla mnie: czy w ogóle jesteś po tym.
ja chcę od ciebie wiedzieć, czym jest rock progresywny, ja chcę ciebie
zrozumieć

NIEZNANEJ...
Paweł z Tarsu?
mnich nie leżał