pierwsze okulary

1. Data: 2004-08-23 09:40:34

Temat: pierwsze okulary
Od: "Jacek Rosiak" <j...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

pracuje duzo przy komputerze i pod koniec dnia bola mnie oczy. Poszedlem
wiec do okulisty (pierwszy raz w zyciu!), zeby mi zbadal wzrok i przepisal
jakies okulary czy co tam bedzie trzeba. Zasadniczo to nigdy nie mialem
problemow z oczami :) Na recepcie mialem napisane dla obu oczu: -0,25 0
stopni. Nastepnie poszedlem do optyka, ktory mi powiedzial, ze mam lekki
astygmatyzm. Myslalem, ze to -0,25 to minimalna krotkowzrocznosc, a 0 stopni
to zero astygmatyzmu. Moglby mi ktos wyjasnic jak mam to rozumiec? Maly
wyklad na temat wad oczu mile widziany gdyz jestem kompletnym lamerem. ;)

Z gory dziekuje za odpowiedz,

Jacek.

2. Data: 2004-08-23 10:12:58

Temat: Re: pierwsze okulary
Od: "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Rosiak" <j...@i...com> napisał w wiadomości
> Witam,
> Maly wyklad na temat wad oczu mile widziany gdyz jestem kompletnym
> lamerem. ;)

http://www.zdrowie.med.pl/oczy/choroby/c_oczy.html
http://www.republika.pl/kret_jr/okochorobyiwady.htm

No i gratuluję pierwszych szkiełek :)
D.

3. Data: 2004-08-23 17:46:44

Od: "Phill" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to zero astygmatyzmu. Moglby mi ktos wyjasnic jak mam to rozumiec? Maly
> wyklad na temat wad oczu mile widziany gdyz jestem kompletnym lamerem. ;)

Na twoim miejscu za Chiny ludowe bym nie wkładał tych okularów, ale bym
walczył o dobry wzrok. Jak? Np.częstsze patrzenie na dalekie obiekty,
zasłanianie oczu (to co jest opisane w metodzie Batesa-dostaniesz w każdej
księgarni wysyłkowej). Jak założysz protezy to prawie na 100% wzrok ci dalej
poleci

4. Data: 2004-08-23 18:36:14

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zasłanianie oczu (to co jest opisane w metodzie Batesa-dostaniesz w każdej
> księgarni wysyłkowej). Jak założysz protezy to prawie na 100% wzrok ci

czlowieku, co Ty opowiadasz! Nie doradzaj innym, by sobie robili krzywde.
Mozesz to robic ze soba, innym zle nie zycz.
Pomijam, ze tu sie zajmujemy medycyna a nie paranaukowymi doswiadczeniami.

casus

5. Data: 2004-08-23 19:34:21

Od: "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Phill" <f...@i...pl> napisał w wiadomości

> Na twoim miejscu za Chiny ludowe bym nie wkładał tych okularów, ale bym
> walczył o dobry wzrok.(...) Jak założysz protezy to prawie na 100% wzrok
ci
> dalej poleci

Co za brednie... Jeśli chodzi o krótkowzroczność, miałam kiedyś wadę -0,5 na
oba oczka, miałam wtedy coś około 13 lat, po trzech latach noszenia okularów
wada się cofnęła i w związku z moim doświadczeniem do końca życia będę
krzywo patrzyła na tych, którzy sądzą, że noszenie okularów dodatkowo
pogarsza wzrok - przecież to bzdura. Co do astygmatyzmu.... w tym przypadku
o ile mi wiadomo wady nie da się "cofnąć", ale na pewno można zapobiec jej
pogłębianiu się.
Kupuj okularki szybciutko i pamiętaj, że szkiełka dodają uroku :)
Pozdrawiam

D.

6. Data: 2004-08-24 13:01:16

Od: "tHe mRuWa" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:cgdgtc$1pt$1@opal.icpnet.pl,
niejaki(a): Dorota D. z adresu <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
> do końca życia będę krzywo patrzyła na tych, którzy sądzą, że
> noszenie okularów dodatkowo pogarsza wzrok - przecież to bzdura. Co

to tak zeby dac do myslenia, napisze ze ja zaczynalem w wieku 8lat
od L -0.25 P 0, a teraz 15lat pozniej L/P -3.5 tzn. takie soczewki
mialem dobrane 2lata temu, a teraz czuje ze ich nastepny zestaw
bede musial miec znow mocniejszy tzn. zblize sie do -4 :((((

zreszta kto twierdzi ze wada sie poglebia do 21roku zycia,
ja juz mam 23 i ciagle jedzie - czekam az sie zatrzyma i
mykam na laser, pod warunkiem ze bedzie tak -5

--
* Pozdrawiam tHe mRuWa
* ICQ: 8856776 GG: 4045644

7. Data: 2004-08-24 15:09:09

Od: "Bejbe" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Siemka ja tyz mam ten problem:))))))) Ja zaczęłam 3 lata temu od wady -0.5 a
teraz mam -2.0 i -3.0 nieźle co??? Ale w okularach i tak tylko po domu i na
uczelni chodze. Okulistka powiedziała ze, wada rosnie wraz ze wzrostem.
Tylko ze ja juz od 2 lat nie rosne a wzrok mi cały czas leci....Musze sobie
kontakty kupic bo za rok bede w słoikach chodzic :))))) A ile ok. kosztuje
taki zabieg laserowy???? Bo to by była mysl...
Pozdro dla wszystkich Okularników
Bejbe

8. Data: 2004-08-25 11:12:44

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ja juz mam 23 i ciagle jedzie - czekam az sie zatrzyma i
> mykam na laser, pod warunkiem ze bedzie tak -5

dzisiaj uwaza sie, ze wada staje w granicach 21-15 rok zycia, dane o gornej
granicy 21 roku zycia sa starymi danymi.

casus

9. Data: 2004-08-25 13:31:34

Od: "tHe mRuWa" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:cgflsp$sf0$1@nemesis.news.tpi.pl,
niejaki(a): Bejbe z adresu <a...@o...pl> napisał(a):

> chodzic :))))) A ile ok. kosztuje taki zabieg laserowy???? Bo to by
> była mysl...

pare tysiecy zl

--
* Pozdrawiam tHe mRuWa
* ICQ: 8856776 GG: 4045644

10. Data: 2004-08-25 21:32:47

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> dzisiaj uwaza sie, ze wada staje w granicach 21-15 rok zycia, dane o
gornej
> granicy 21 roku zycia sa starymi danymi.
>
> casus

przepraszam za literowke : mialo byc 21-25 rok zycia
casus

Attis - ginekolog
badania krwi wyniki
Ciśnienie tętnicze a atmosferyczne ?+!=%
dretwienie????
jakis maly