pilarka spalinowa - co polecacie?

1. Data: 2005-10-03 17:42:40

Temat: pilarka spalinowa - co polecacie?
Od: "Michal" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,
Chce kupic uzywana pilarke spalinowa, moge wydac 500-600zl. Na allegro
widzialem najtansze modele Husqvarny za mniej więcej tyle, slyszalem ze
STIHL tez ma niezle narzedzia. Na jaką markę i serię jeszcze zwrócić uwagę?
Pytam bo slyszalem ze jakość narzedzi mozna czasem poznac na przykład po
kolorze, np.: Bosch ma narzedzia zielone i niebieskie i te niebieskie są
lepszej jakości niż zielone (albo na odwrót).
Nie jestem tego pewien, proszę Was o radę.

--
Michal

2. Data: 2005-10-03 18:23:54

Temat: Re: pilarka spalinowa - co polecacie?
Od: "dylan" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lepszej jakości niż zielone (albo na odwrót).
> Nie jestem tego pewien, proszę Was o radę.

Jeśli chodzi o Boscha to zielony jest dla amatorów a niebieski dla
profesjonalistów ale obie serie niestety straciły dawną jakość...
Mam od ponad 8 lat pilarke Husqvarny (nie pamiętam symbolu ale o poj 40ccm
zwykła najtańsza w owych czasach) a dom opalam głównie drewnem, nie liczę
ile kubików ta piła już pocieła ale jest nie do zdarcia w każdym razie mogę
śmiało polecić.

3. Data: 2005-10-03 19:14:50

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Michal wrote:
> [...]
> niebieskie i te niebieskie są lepszej jakości niż zielone (albo na
> odwrót).
> Nie jestem tego pewien, proszę Was o radę.
:)
nie jest wazne
czy to bedzie Husqwarna czy Sthil
to wiodace firmy na tym rynku
i kontroluja sie one wzajemnie cenowo
:)
a jakosciowo sa one rowniez w pelni porownywalne
jesli wiec chodzi o marke to decydujace jest
do ktorego serwisu bedziesz mial najblizej
:)
kwestia wielkosci pily zalezy od zastosowania
albo ilosci drewna jaka bedziesz cial
:)
raczej bym odradzal kupowanie uzywanych pil
nawet z odbiorem osobistym sprawdzic bedziesz mogl od reki
co najwyzej kompresje
ktora mozna podrasowac
:)
remont wyjechanej pily to wyjechanej 500-600 zl
a kupujac ja za 500-600 zl
mialbys taniej polprofesjonalna 023 Sthila z 2 letnia gwarancja
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

4. Data: 2005-10-03 19:40:24

Od: "Tarpan" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
=================
W OBI możesz kupić czarną pilarke "2115" za 430. Jest to przebarwiony
Partner 35, który kosztuje prawie 700...
Pozdrowienia
Jan
PS. Nie kupuj używanej pilarki!

5. Data: 2005-10-03 19:57:39

Od: "Jacek Walewski" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> lepszej jakości niż zielone (albo na odwrót).
> Nie jestem tego pewien, proszę Was o radę.

Odpuść sobie używaną pilarkę!!
Ja mogę Ci sprzedać swoją o 10 zł taniej niż znajdziesz na allegro.
Daje gwarancję na to, że ją jutro wyrzucisz!!

--
Pozdrawiam Jacek Walewski
=======================

6. Data: 2005-10-04 10:24:26

Od: "Michal" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie jest wazne
> czy to bedzie Husqwarna czy Sthil
> to wiodace firmy na tym rynku
> i kontroluja sie one wzajemnie cenowo

A jakieś inne firmy są warte uwagi? Może Makita?

--
Michal

7. Data: 2005-10-04 11:27:37

Od: "Michal" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jakieś inne firmy są warte uwagi? Może Makita?

...albo Partner?
--
Michal

8. Data: 2005-10-04 11:35:30

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Michal wrote:

> ...albo Partner?
:)
ja nie znam tamtych innych
mam Sthila
ktory jak sadze bedzie mi sluzyl do konca zycia
hehe
o ile wiecej razy nie zdarzy mi sie przejechac busem po swojej pile
:)
kupujac pilarke
takie cos co na wstepie powiedzial mi przedstawiciel Husqwarny
:)
serwis Stihla mam po drugiej stronie ulicy
bylem wiec na niego skazany
:)

9. Data: 2005-10-04 12:35:19

Od: "Michal" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie jest wazne
> czy to bedzie Husqwarna czy Sthil
> to wiodace firmy na tym rynku
> i kontroluja sie one wzajemnie cenowo

ok, mam już na oku dwie pilarki:
Husqvarna 137 - teraz w promocji z 1050 na 850zł
Stihl MS170 - w cenie 750zł

Stihl jest tańszy ale ponoć husqvarna jest lepsza. Jakieś opinie?
Mi większość tych parametrów nie mówi dużo, wam pewnie więcej.

PS: sorki za tabelki HTML.

Stihl:
Dane techniczne
Ciężar bez prowadnicy / piły łańcuchowej 3,9 kg
Długość prowadnicy 35 cm
Moc 1,3/1,8 kW/KM
Piła łańcuchowa Oilomatic podziałka/typ 3/8 P Picco Micro Mini
Pojemność skokowa 30,1 cm3
Stosunek ciężaru do mocy 3,0 kg/kW
Zalecana maksymalna długość prowadnicy 40 cm

Wyposażenie
Błyskawiczny napinacz piły łańcuchowej
Boczny napinacz piły łańcuchowej
Czterokanałowy system napełniania cylindra
ElastoStart
Elektroniczny układ zapłonowy
Kompensator
Przełącznik wielofunkcyjny
System smarowania piły łańcuchowej Ematic

STIHL MS 170, Długość prowadnicy 35 cm

Wyposażenie seryjne Wyposażenie dodatkowe

Husqvarna:
Silnik
Pojemność skokowa 36.3 cm3
Moc 1.6 kW / 2.2 KM
Maksymalna zalecana prędkość silnika 13 000 obr./min
Objętość zbiornika paliwa 0.41l
Objętość zbiornika oleju 0.20l
Rodzaj pompy olejowej stały przepływ
Wyposażenie tnące
Podziałka piły łańcuchowej .325"
Zalecana długość prowadnicy 33-38 cm / 13-15"
Ergonomia
Poziom głośności 98 dB(A)
Emisja hałasu 118 dB(A)
Drgania uchwytu przedniego/tylnego 4.9 m/s2 / 7.7 m/s2
Wymiary
Ciężar bez prowadnicy i łańcucha 4.6 kg

10. Data: 2005-10-04 12:47:46

Od: "Michal" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Stihl MS170 - w cenie 750zł

Stihl jest tańszy ale ponoć husqvarna jest lepsza. Jakieś opinie?
Wyciągnalem kilka danych ze stron firmowych.

Sokownik
Targi ogrodnicze w Strzelinie k/Słupska
Tuje
dynia 136 cm w obwodzie