pisanie wyrazów jak od lustra

1. Data: 2006-06-03 20:27:13

Temat: pisanie wyrazów jak od lustra
Od: twiza <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedyś zauważyłam u swojego dziecka że pisze tak jak od lustra, biorąc
pod uwagę to że bylo jeszcze małe, zbagatelizowałam to, myśląc że jest
to taki urok małych dzieci. Dzisiaj ponownie zauważyłam że pisze tak
samo, jak by pisała z pomocą lustra.
Ma 5,5 lat babcia wcześniej, gdy była jeszcze mała przekierowała ją na
prawą rękę, momi że byla leworęczna.
Czy to jest tego przyczyna?
Co ja mam teraz zrobić, kiedyś juz jej mówiłam żeby pisała lewa ręką
ale juz nie chciała.
--
...człowiek lubi wprowadzać gdzie indziej to, co posiada u siebie...

Montesquieu

2. Data: 2006-06-04 00:14:48

Temat: Re: pisanie wyrazów jak od lustra
Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kiedyś zauważyłam u swojego dziecka że pisze tak jak od lustra

Co znaczy pisac od lustra? Przychodza mi na mysl rozne rzeczy :)

--
Pozdrawiam Norbert :-)

3. Data: 2006-06-04 00:16:36

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Norbert napisał(a):

> Co znaczy pisac od lustra? Przychodza mi na mysl rozne rzeczy :)

Napisz coś na kartce i obejrzyj to w lusterku.
Ten dzieciak chyba pisze tak jak to widzisz w lusterku :-)

--
Kaja

4. Data: 2006-06-04 02:45:32

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "twiza" <b...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> prawą rękę, momi że byla leworęczna.
> Czy to jest tego przyczyna?
> Co ja mam teraz zrobić, kiedyś juz jej mówiłam żeby pisała lewa ręką

Zapisz dziecko do poradni psychologicznej. Zapewne zostaniesz umówiona
na rozmowę sama, a później dziecko, u którego zrobia testy. Doradzą co
zrobić, by dziecko pisało poprawnie (obojętnie którą ręka). Powiedzą też
o ewentualnej leworęcznosci, koordynacji wzrokowo-ruchowej itd. A
wszystko to ma wpływ na sposób pisania i robienie błędów (w tym
lustrzane pismo).
Babcię dziecko ma niestety niezbyt rozgarnietą. Bo juz na starcie życia
ta stara kładzie kłody pod nogi własnej wnuczki:-( (chodzi mi o to godne
lepszej sprawy ustawianie dzieciaków pod linijkę - zwykle z powodu, bo
co to ludzie powiedzą.
Wcale nie jest jednak powiedziane, że dziecko jest leworęczne - dlatego
warto udać się do tej poradni.
--
Marek Li

5. Data: 2006-06-04 10:00:24

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Napisz coś na kartce i obejrzyj to w lusterku.
>Ten dzieciak chyba pisze tak jak to widzisz w lusterku :-)

Bo widzisz lusterko mozna ustawic nad tekstem i z boku tekstu i o to chodzi.

--
Pozdrawiam Norbert :-)

6. Data: 2006-06-04 10:56:42

Od: twiza <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Norbert napisał(a):

> Bo widzisz lusterko mozna ustawic nad tekstem i z boku tekstu i o to
> chodzi.

ona pisze z prawej strony do lewej prawą ręką.
np. zamiast twiza pisze aziwt z tym że z i a sa też odwrócone

7. Data: 2006-06-04 11:34:04

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ona pisze z prawej strony do lewej prawą ręką.
> np. zamiast twiza pisze aziwt z tym że z i a sa też odwrócone

Tak jak juz bylo napisane do poradni i trzeba z tym szybko walczyc. Swoja
droga jak ja mialem 5.5 roku to nie znalem nawet literek, nie mowiac o
pisaniu i w niczym mi to teraz nie przeszkadza :-P

--
Pozdrawiam Norbert :-)

8. Data: 2006-06-04 13:05:13

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Norbert napisał(a):

> Bo widzisz lusterko mozna ustawic nad tekstem i z boku tekstu i o to
> chodzi.

Aha

--
Kaja

9. Data: 2006-06-04 21:37:35

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "twiza" <b...@t...pl> napisał w wiadomości

> Kiedyś zauważyłam u swojego dziecka że pisze tak jak od lustra,

Moze drugi(a) da Vinci ci rosnie? ;)

Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron
http://www.kociszce.ao.pl

10. Data: 2006-06-04 22:00:25

Od: twiza <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwona_s napisał(a):

> Moze drugi(a) da Vinci ci rosnie? ;)

bardzo bym chciala, ale babunia jej chyba bardzo zamieszała zmieniając
jej rękę lewą na prawą. :(

Pozdrowienia Twiza

...człowiek lubi wprowadzać gdzie indziej to, co posiada u siebie...

Montesquieu

Pytanie o objawy stwardnienia rozsianego
Ciekawe kto wygra i dlaczego tak długo będą liczyć głosy?
nieprzyjemny oddech
Kregosłup szyjny.
konentrator tlenu