placek po cygansku

1. Data: 2000-05-24 13:54:30

Temat: placek po cygansku
Od: "MadziaK" <m...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak zrobic placek po cygansku? Najlepiej ostry?
Zawsze improwizuje i jestem ciekawa jak to ma sie do prawdziwego placka po
cygansku:)))
madziak
m...@t...com.pl

1. Data: 2000-05-25 11:04:18

Temat: Re: placek po cygansku
Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

MadziaK wrote:

> Jak zrobic placek po cygansku? Najlepiej ostry?
> Zawsze improwizuje i jestem ciekawa jak to ma sie do prawdziwego placka po
> cygansku:)))

Też o to męczyłem kiedyś grupowiczów - bez rezultatu.
Na razie też improwizuję ale efekty są takie sobie.

Uwaga Grupowicze: czy ktoś mieszka w Białogardzie lub tam bywa?
tam jadłem chyba jedne z najlepszych placków w życiu.

sadyl

1. Data: 2000-05-25 14:02:17

Od: e...@p...com (Mariusz Marczak) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 25 May 2000 13:04:18 +0200, sadyl <s...@p...onet.pl>
wrote:

>Uwaga Grupowicze: czy ktoś mieszka w Białogardzie lub tam bywa?
>tam jadłem chyba jedne z najlepszych placków w życiu.
Opowiedz o tym.
Smacznego :-9

Mariusz Marczak
Merlin
2B || !2B

http://www.kuchnia.3miasto.pl "Wirtualna Kuchnia Polska"
(było: http://friko3.onet.pl/el/kuchnia "Wirtualna Kuchnia Polska")
http://ebowo.vc.pl Kanal IRC #EBowo

1. Data: 2000-05-26 00:49:05

Od: l...@i...uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

sadyl <s...@p...onet.pl> wrote:

>Też o to męczyłem kiedyś grupowiczów - bez rezultatu.
>Na razie też improwizuję ale efekty są takie sobie.

Przypomnijcie po weekendzie. Jade w sobote na imprezke do Gdanska i w menu
beda wlasnie takowe. Sporuje wypytac kucharza badz wlasciciela lokalu :-)

Pozdrawiam.

Lechu

1. Data: 2000-05-29 04:09:17

Od: "Przemysław Widawski" <p...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

N i co nowego w sprawie placka ?

Użytkownik Leszek(Lechu) Marmon <l...@i...uj.edu.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:3...@n...cyf-kr.edu.pl...

1. Data: 2000-05-30 00:00:59

Od: l...@i...uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

"Przemysław Widawski" <p...@f...onet.pl> wrote:

>N i co nowego w sprawie placka ?

No i wyszlo na to, ze to byl placek z gulaszem na ostro. Sam juz nie wiem
czy w menu byla nazwa na wyrost czy tez to moze to samo. W kazdym razie i
placek i gulasz byly bardzo dobre i ostre.

Pozdrawiam.

Lechu

1. Data: 2000-05-30 09:04:43

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Leszek(Lechu) Marmon <l...@i...uj.edu.pl> wrote in message

| No i wyszlo na to, ze to byl placek z gulaszem na ostro. Sam juz nie wiem
| czy w menu byla nazwa na wyrost czy tez to moze to samo.

Bo to właśnie jest to. A nazwa zmienia się zależnie od lokalizacji i
fantazji kucharza. Raz będzie to placek węgierski, raz cygański albo np.
jadło drwali.
To ostatnie to nie pamiętam, gdzie jadłem. Idea jest prosta: placek
ziemniaczany w rozmiarze XXL oversized, na to ostry gulasz. Do przybrania
odrobina kwaśnej śmietany.

acha! Placki mogą być przyprawione trochę bardziej na ostro (np. dodać
pieprzu przed smażeniem).

--
K o n r a d J . B r y w c z y ń s k i
private velvet animal empty t. v.

1. Data: 2000-05-30 09:33:07

Od: "Lilly was here" <:)@com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To ostatnie to nie pamiętam, gdzie jadłem. Idea jest prosta: placek
> ziemniaczany w rozmiarze XXL oversized, na to ostry gulasz. Do przybrania
> odrobina kwaśnej śmietany.

Prawie dokładnie tak - z tym, że gulasz nie na a do środka - czyli po
usmażeniu kładziemy placek, na to dajemy gulasz, składamy na pół polewamy
kwaśną śmietaną i posypujemy pietrzyszką ( natką ).
A że nazwy są różne to fakt :)

Lilly was here

1. Data: 2000-05-30 10:02:58

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Lilly was here <:)@com.pl> wrote in message

| Prawie dokładnie tak - z tym, że gulasz nie na a do środka

Jak kto woli... Ja wolę _na plask_. Zwykle z resztą tak mi
go podawano w knajpach.

--
Konrad J. Brywczyński No use to complain
b...@w...pdi.net If you're caught out in the rain

1. Data: 2000-05-31 17:05:23

Od: m...@b...pl (Iwona Maszczyńska) szukaj wiadomości tego autora

In article <8...@K...Brywczynski>, Konrad Brywczyński wrote:

> [...]
>odrobina kwaśnej śmietany.
>
>acha! Placki mogą być przyprawione trochę bardziej na ostro (np. dodać

Ostatnio (w lutym :-))jadłam w Bukowinie Tatrzańskiej placek ziemniaczany
z gulaszem złożony na pół, posypany startym żółtym serem i marynowanymi
pieczarkami, ogóreczkami i papryką. Było to cudo mniamuśnie i nazywało
się "Placek Po Zbójnicku".

Pozdrawiam
Iwona

Wino z Francji - jak kupic.