Re: plaga

Data: 2017-06-30 08:35:08
Temat: Re: plaga
Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl>

W dniu 29.06.2017 o 23:10, Dirko pisze:
> Użytkownik "tomek" <t...@a...ma.kota.pl> napisał w wiadomości

> Hejka. Zamiast chylić zweryfikuj informacje bo okazuje się, że:"
> Guniak czerwczyk lata o zmierzchu. Są to loty rójkowe, podczas których
> samice spotyka samicę. W tym czasie wabi ich kontrastowe tło. Lubią więc
> gromadnie osiadać na samotnym drzewie rosnącym w polu. "Zaczepiają"
> człowieka, gdy znajdzie się o zmierzchu na polu. Musi być kontrast u
> Państwa w ogrodzie (drzewo na tle jasnego budynku lub podobnie), który
> je wabi.

Lepszego opisu zachowania tych owadów sam bym nie stworzył. Rzeczywiście
jest jasny budyek i w odległości ok. 50 m kawałek zdziczałego sadu z
dosc wysokimi drzewami. Na działce drzew nie mam, tylko niewysoki
żywopłot z jałowca. W okolicy tylko pola i w dalszej oddali inne
zadbudowania.

Problem guniaków wkrótce zaniknie, ale można ich liczebność
> nieco ograniczyć. Po nocnym obniżeniu temperatury owady są odrętwiałe i
> wczesnym rankiem dość łatwo można je otrząsać z młodych drzewek. Pod
> drzewami układa się płachty, z których zbiera się strącone osobniki. Po
> sparzeniu wrzątkiem i wysuszeniu są doskonałą karmą dla ryb, drobiu i
> trzody chlewnej." (radzi prof.Stanisław Ignatowicz)

No zobacze czy rzeczywiście siedzą rano na jałowcach. Myślę jednak, że
nie bo ze względu na ich ilość musłabym je zobaczyć. Podejrzewam ten
zdziczały sad jako miejsce noclegu moich robaków. Ale tam nie pójde z
płachtą bo się boję, żę zostanę zaatakowany przez skorpiona czy innego węża.

> Pozdrawiam kulinarnie Ja...cki
> PS Decisem pewnie wytrujesz pszczoły i inne poźyteczne owady bo nie
> będzie Ci się chciało przeczytać instrukcji tego insektycydu.

Rozumiem, nie bedę pryskał decisem

Dzieki i pozdrawiam
Tomek