plaga

21. Data: 2017-06-29 23:10:27

Temat: Re: plaga
Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek" <t...@a...ma.kota.pl> napisał w wiadomości
news:oj3nrq$u4p$1@node2.news.atman.pl...

> Heh... chylę czoła! to rzeczywiście guniak czerwczyk.

Hejka. Zamiast chylić zweryfikuj informacje bo okazuje się, że:" Guniak
czerwczyk lata o zmierzchu. Są to loty rójkowe, podczas których samice
spotyka samicę. W tym czasie wabi ich kontrastowe tło. Lubią więc gromadnie
osiadać na samotnym drzewie rosnącym w polu. "Zaczepiają" człowieka, gdy
znajdzie się o zmierzchu na polu. Musi być kontrast u Państwa w ogrodzie
(drzewo na tle jasnego budynku lub podobnie), który je wabi. Problem
guniaków wkrótce zaniknie, ale można ich liczebność nieco ograniczyć. Po
nocnym obniżeniu temperatury owady są odrętwiałe i wczesnym rankiem dość
łatwo można je otrząsać z młodych drzewek. Pod drzewami układa się płachty,
z których zbiera się strącone osobniki. Po sparzeniu wrzątkiem i wysuszeniu
są doskonałą karmą dla ryb, drobiu i trzody chlewnej." (radzi prof.Stanisław
Ignatowicz)
Pozdrawiam kulinarnie Ja...cki
PS Decisem pewnie wytrujesz pszczoły i inne poźyteczne owady bo nie będzie
Ci się chciało przeczytać instrukcji tego insektycydu.

22. Data: 2017-06-30 01:14:52

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Dirko zweryfikował:

> Hejka. Zamiast chylić zweryfikuj informacje bo okazuje się, że:
> "Guniak czerwczyk lata o zmierzchu. Są to loty rójkowe, podczas
> których samice spotyka samicę.

Znaczy się latają na babskie ploty?

--
Jarek (okazale)

23. Data: 2017-06-30 08:23:04

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Znaczy się latają na babskie ploty?

Hejka. Na plotkowaniu się nie kończy zapewne.
Pozdrawiam literówkowo Ja...cki

24. Data: 2017-06-30 08:35:08

Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 29.06.2017 o 23:10, Dirko pisze:
> [...]
> człowieka, gdy znajdzie się o zmierzchu na polu. Musi być kontrast u
> Państwa w ogrodzie (drzewo na tle jasnego budynku lub podobnie), który

Lepszego opisu zachowania tych owadów sam bym nie stworzył. Rzeczywiście
jest jasny budyek i w odległości ok. 50 m kawałek zdziczałego sadu z
dosc wysokimi drzewami. Na działce drzew nie mam, tylko niewysoki
żywopłot z jałowca. W okolicy tylko pola i w dalszej oddali inne
zadbudowania.

> [...]
> sparzeniu wrzątkiem i wysuszeniu są doskonałą karmą dla ryb, drobiu i
> trzody chlewnej." (radzi prof.Stanisław Ignatowicz)

No zobacze czy rzeczywiście siedzą rano na jałowcach. Myślę jednak, że
nie bo ze względu na ich ilość musłabym je zobaczyć. Podejrzewam ten
zdziczały sad jako miejsce noclegu moich robaków. Ale tam nie pójde z
płachtą bo się boję, żę zostanę zaatakowany przez skorpiona czy innego węża.

> Pozdrawiam kulinarnie Ja...cki
> PS Decisem pewnie wytrujesz pszczoły i inne poźyteczne owady bo nie
> będzie Ci się chciało przeczytać instrukcji tego insektycydu.

Rozumiem, nie bedę pryskał decisem

Dzieki i pozdrawiam
Tomek

25. Data: 2017-06-30 11:09:37

Od: A S <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-06-29 18:08, t-1 pisze:

> Chyba, że się ZAWSZE mija.
> Oczywiście nie z jednorocznym.

Zgadza się. Aby populacje sie zderzaly, oprócz długości cykli ważny
jest jeszcze moment startu.

Należy na te cykle patrzeć następująco: jeśli w tym roku z jakiegoś
powodu wypadło maksimum chrabąszcza, to znając jego cykl, powiedzmy
za Wikipedią 4 lata, za 4 lata z duzym prawdopodobienstwem odezwie
sie wielkie echo dzisiejszego maximum. Powinno sie to ciągnąć przez
kolejne 4-rorocznice, az do rozmycia w zamęcie historii.

U człowieka tak samo: wyże demograficzne sa do dostrzeżenia jeszcze
po stuleciach.

pozdr serd --
A S

26. Data: 2017-06-30 12:09:44

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Dirko napisał:

> Hejka. Na plotkowaniu się nie kończy zapewne.
> Pozdrawiam literówkowo Ja...cki

Z owadami bywa różnie. "Niezdarka dziewica (Saga pedo) -- duży,
drapieżny owad z rzędu prostoskrzydłych. Występuje w Europie,
północnej Azji i Ameryce Północnej. Jest największym przedstawicielem
europejskich pasikoników. Długość jej ciała sięga 12 cm. Polska nazwa
zwyczajowa tego gatunku nawiązuje do niezdarnych ruchów oraz sposobu
rozmnażania -- niezdarka dziewica rozmnaża się partenogenetycznie."

--
Jarek

27. Data: 2017-06-30 19:35:33

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> niezdarka dziewica rozmnaża się partenogenetycznie."

Hejka. Nie trzeba sięgać aż po Niezdarkę dziewicę, warana z Komodo czy
rekina młota bowiem zjawiskiem powszechnym jest dzieworództwo u mszyc i
wielu innych pospolitych owadów..
Pozdrawiam cyklicznie Ja...cki

28. Data: 2017-06-30 21:49:14

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Dirko napisał:

> Hejka. Nie trzeba sięgać aż po Niezdarkę dziewicę, warana z Komodo
> czy rekina młota bowiem zjawiskiem powszechnym jest dzieworództwo
> u mszyc i wielu innych pospolitych owadów..

Mszyca pospolita nie ma nazwy tak wdzięcznej i dźwięcznej, przez co
na przykład nadaje się znacznie gorzej.

> Pozdrawiam cyklicznie Ja...cki

Jarek

--
Tam sięgaj, gdzie wzrok nie sięga;
Łam, czego rozum nie złamie:

"Rozluźnienie" gleby
Żywopłot - co polecacie
Koper
młode drzewka i skoszona trawa układana wokół pnia.
Szybkie drzewo