pleśń w mieszkaniu

1. Data: 2009-02-09 11:13:37

Temat: pleśń w mieszkaniu
Od: "mufassa" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
w zeszlym tygodniu zauwazylismy z mezem, ze w rogu w pokoju pojawila sie
plesn. Na samym poczatku po oddaniu budynku ten sam rog byl lekko wilgotny ale
potem problem zniknal
Mieszkanie ma 3 lata, od tego czasu nigdy nie bylo problemu plesni.

dodam, ze jest to mieszkanie na rogu, a na rogu zewn. pojawila sie ta plesn.
Podejrzewam, ze wplyw moze miec fakt, ze przez te 3 lata bardzo czesto
wietrzylismy mieszkanie, praktycznie caly czas bylo otwarte jedno okno a teraz
po urodzeniu dziecka wietrzymy mieszkanie 2 razy w ciagu dnia, kaloryfery sa
jak wczesniej na zero bo w mieszkaniu jest cieplo - czy mniejszy dostep
powietrza moze miec na to wplyw?

2. Data: 2009-02-09 14:48:17

Temat: Re: pleśń w mieszkaniu
Od: BbT <m...@z...one.pl.a.spam.jest.be> szukaj wiadomości tego autora

mufassa pisze:
> [...]
> jak wczesniej na zero bo w mieszkaniu jest cieplo - czy mniejszy dostep

Stawiam na wypadkowa dwoch czynnikow:

1. Niedostateczna wentylacja - zapewne masz szczelne okna bez wentylacji

2. Mostek termiczny - zapewne brak jest ciaglosci ocieplenia
zewnetrznego w tym miejscu. Moze byc ubytek, a moze byc szczelina
pomiedzy plytami styropianu, ewentualnie jakies zbrojenie
niedostatecznie docieplone.

BbT

3. Data: 2009-02-09 17:36:31

Od: pwk <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zewnetrznego w tym miejscu. Moze byc ubytek, a moze byc szczelina
> pomiedzy plytami styropianu, ewentualnie jakies zbrojenie

Drugie.
Prawie pewne.
Dochodzi do przemarzania ściany.
Wykraplanie pary wodnej w tym rogu i super mikroklimat dla grzybów.
Nowe budownictwo, ale pewnikiem właśnie mostek, zła izolacja czy coś
takiego.
Też tak mam.
Koszmar.

4. Data: 2009-02-09 22:45:26

Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mufassa" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> ale
> potem problem zniknal
> Mieszkanie ma 3 lata, od tego czasu nigdy nie bylo problemu plesni.

z jakiego materialu zbudowane?

--
pozdr Z.

5. Data: 2009-02-10 09:22:20

Od: "mufassa" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

zapytam meza ;)
nie plyta

6. Data: 2009-02-10 11:56:55

Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pwk" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> Drugie.
> Prawie pewne.

a może gdzieś jest opierzenie wadliwe i spływa tam woda?

7. Data: 2009-02-11 09:18:38

Od: "P.H." <k...@g...w.sieci> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sa
> jak wczesniej na zero bo w mieszkaniu jest cieplo - czy mniejszy dostep

skąd jest ciepło skoro kaloryfery są na 0?? (kaloryfery poza grzaniem
osuszają powietrze)
ja stawiam na kiepską wentylację
włącz minimalnie kaloryfer i zrób mikrowentylację w oknach (pewnikiem masz
okna z pcv)

8. Data: 2009-02-11 12:08:58

Od: "mufassa" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

tak, z PCV
nie wiem skad jest cieplo, po prostu takie mieszkania, mozna z upalu zdechnac

9. Data: 2009-02-11 12:19:07

Od: "P.H." <k...@g...w.sieci> szukaj wiadomości tego autora

> tak, z PCV
> nie wiem skad jest cieplo, po prostu takie mieszkania, mozna z upalu
> zdechnac

znam to :)
mikrowentylacja + mimo wszystko włączony grzejnik (u mnie wystarczyło na 1)
spowoduje że w mieszkaniu nie będzie wilgotno

pzdr
Piotr

10. Data: 2009-02-11 14:35:42

Od: arek <A...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Feb 11, 10:18 am, "P.H." <k...@g...w.sieci> wrote:
> skąd jest ciepło skoro kaloryfery są na 0?? (kaloryfery poza grzaniem
> osuszają powietrze)

Nie.

Naprawa okleiny na drzwiach
Regulacja zawiasów
Kanapa Maestro?
Gdzie duży wybór karniszy w płd. Warszawie?
Pojemniki próżniowe do przechowywania żywności