płyn rdzeniowo-mózgowy

1. Data: 2005-11-04 11:50:58

Temat: płyn rdzeniowo-mózgowy
Od: "agnesdz" <a...@B...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaki powinien być prawidłowy skład płynu rdzeniowo-mózgowego?

2. Data: 2005-11-05 15:58:49

Temat: Re: płyn rdzeniowo-mózgowy
Od: artiun <a...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

agnesdz napisał(a):
> Jaki powinien być prawidłowy skład płynu rdzeniowo-mózgowego?

Z naklucia?

--
Wirgo

3. Data: 2005-11-05 16:13:36

Od: artiun <a...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

agnesdz napisał(a):
> Jaki powinien być prawidłowy skład płynu rdzeniowo-mózgowego?

Glukoza 2.22 - 3.89 mmol/l
Chlorki 119-132 mmol/l
Bialko 0.15-0.40 g/l
Pleocytoza (ilosc leukocytow-bialych cialek krwi) 0-5 ul
Moga sie pojawic pojedyncze erytrocyty wynikajace z naklucia ledzwiowego :))
To oczywiscie normy dla doroslych - troszke inaczej wyglada w przypadku
dzieciakow :)
Oczywiscie plyn powinien byc przejrzysty i wodojasny :)
Pozdrawiam :)

--
Wirgo

4. Data: 2005-11-05 21:58:15

Od: "agnesdz" <a...@B...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "artiun" <a...@s...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> dzieciakow :)
> Oczywiscie plyn powinien byc przejrzysty i wodojasny :)

A co oznaczają takie określenia jak:
Odczyn Pandy
Odczyn Nonne-appelt
IgGC
AlbC
IgGC/AlbC
wskaźnik Linka
IgG

Takie oznaczenia pojawiły się na moim wyniku i zupełnie nie wiem o czym
mowa. :(

Dziękuję za wyjaśnienia :))

Pozdrawiam
Aga

5. Data: 2005-11-08 20:28:05

Od: wirgo <k...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

agnesdz napisał(a):
> [...]
> wskaźnik Linka
> IgG
>
> Takie oznaczenia pojawiły się na moim wyniku i zupełnie nie wiem o czym

Odczyny Nonne-Apelta oraz Pandy'ego to odczyny białkowe dajace ogolne
pojecie o ilosci bialka oraz stosunku albumin do globulin (albuminy i
globuliny to frakcje bialka)
IgGC i AlbC to wlasnie globuliny i albuminy
IgGC/AlbC oraz wskaznik Linka-Tiblinka to ocena przepuszczalnosci bariery
krew-plyn czyli po prostu stosunek globulin do albumin z tym, ze wskaznik
Linka-Tiblinka jest bardziej specyficzny.
Wskazniki te mowia o etiologii (pochodzeniu) zakazenia plynu
mozgowo-rdzeniowego.

Wirgo

6. Data: 2005-11-09 21:12:43

Od: "agnesdz" <a...@B...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co w takim można powiedzieć o tym wyniku badania PMR:
barwa - bezbarwny
L-1/ul
E- 5/ul
Białko - 35 mg%
Glukoza - 57mg%
Chlorki 121 mmol/l
odczyn Pandy - ujemny
odczyn Nonne-Appelt - ujemny
IgGC - 31.10 mg/l
AlbC - 98.70 mg/l
IgGC/AlbC - 0,32
wskaźnik Linka - 1.060
/A03/ Bolerioza ujemna, Toksoplazmoza IgG - zerowa

Zaznaczyć muszę że nakłucie było robione w związku ze stwierdzeniem początku
stwardnienia rozsianego (badanie rezonansem magnetycznym) i rozpoczęcia
leczenia.

Dziękuję za wyjaśnienia :))

Pozdrawiam
Aga

7. Data: 2005-11-10 19:20:16

Od: wirgo <k...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

SLuchaj, ja jestem diagnosta, pracuje w laboratorium, wiem jakie badania sie
wykonuje i jakie powinny byc normy, ale jesli chodzi o interpretacje to
zwroc sie do lekarza. I to najlepiej bezposrednio a nie na grupie :)

Wirgo
(Mam gugla i nie zawaham się go użyć.)

8. Data: 2005-11-10 22:32:26

Od: "agnesdz" <a...@B...pl> szukaj wiadomości tego autora