pnącza

31. Data: 2003-03-11 07:09:18

Temat: Re: pnącza
Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JotHa" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:b4jvic$ipa$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
Jedno

> Troche moze zburze Twoj spokoj i przekonanie, bo poczatkowo tez tak mialam
> :-)))

Nic to :-). Póki nie zakwitnie będę mieć nadzieję, że jest żółty,
a jak zakwitnie na czerwono, to zacznę znowu szukać żółtego. Taki
los - wciąż czegoś szukamy, ale za to nie jest nudno :-)

Z pozdrowieniami, Maria

32. Data: 2003-03-11 07:17:25

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> napisał w
wiadomości news:AEELLCFPEPACHFAEFIBEMEPBDJAA.abies@ogrod-botani
czny.pl...
> Powinnaś być dumna , masz prawdziwą koreankę, a nie jakąś tam A.x
> arnoldiana :-(
> Te prawdziwe tak rosną :-)

Wydaje mi się ponadto, że ma krótsze igły od tych, które widuję
teraz. Może to tylko złudzenie, bo drzewa nie są moją silną
stroną.

Z pozdrowieniami, Maria

33. Data: 2003-03-11 07:56:02

Od: "JotHa" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nic to :-). Póki nie zakwitnie będę mieć nadzieję, że jest
żółty,
Ale wlasnie tak trzeba, wbrew pozorom :-)))

> a jak zakwitnie na czerwono, to zacznę znowu szukać żółtego.
Taki
> los - wciąż czegoś szukamy, ale za to nie jest nudno :-)
Oczywiscie, tylko, ze ja juz nie mam gdzie sadzic :-))))))

Pozdrawiam
Asia

34. Data: 2003-03-11 07:58:34

Temat: Re: pnącza - koreanka
Od: "JotHa" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Powinnaś być dumna , masz prawdziwą koreankę, a nie jakąś tam A.x
> arnoldiana :-(

Owiec mnie Boguslawie w temacie koreanki. Po czym poznac jej 'prawdziwosc'
?!?!

Pozdrawiam
Asia

35. Data: 2003-03-11 14:29:54

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Maria Maciąg
(...)
> Wydaje mi się ponadto, że ma krótsze igły od tych, które widuję
> teraz. Może to tylko złudzenie, bo drzewa nie są moją silną
> stroną.
>
> Z pozdrowieniami, Maria
Prawdziwa koreana ma również krótsze igły :-)
:-) Bogusław

36. Data: 2003-03-11 15:00:39

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) writes:

> W PKWŁ podczas spotkania nie zabraknie.....

Podobnie jak i szlachetniejszych roślin :)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Ta pani z miasta Odessa
Rzuca męża z firmy Desa.

37. Data: 2003-03-11 15:37:59

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JotHa" <j...@p...onet.pl> napisał
> ... ten zolty kupilam jako
> drugi. Jak pisalam powyzej, rosl marnie, a jak juz nastepnego roku sie
> zdecydowal, to i liscie mu pociemnialy i.... ostatecznie kwiat mial
> ciemniejszy niez ten kupiony jako pomaranczowy.
> Juz sama nie wiem, jak to z nimi jest. Gdybym milal pewnosc, ze kupujac
> kolejnego, napewno kupie zoltego, to kupuje zaraz, ale gdyby znowu byl
> pomaranczowoczerwony

Od kilku lat mam dwa miliny - żółty i pomarańcowo-czerwony. Kwitną
niezawodnie. Jeżeli chcesz mieć większą pewność co do koloru, to szukaj
odmiany 'Flava'. To ona jest żółta. Ta druga to 'Madame Galen'.
Jeżeli chodzi o to, że milin przy płocie, to się nie zgodzę. Moje wlazły już
na dach domku - mają z 3-3,5 metra. Takich płotów się nie stawia. Lubią
słońce, zaciszne miejsce i nawożenie. Ciąć późną wiosną, bo długo się budzą.
By przyspieszyć kwitnienie, jeden praktyk zalecił mi podlewanie 1 raz w
tygodniu roztworem siarczany potasu - 1 łyżka w konewce wody. Sprawdziło się,
zakwitły.
Powodzenia.
Majka

38. Data: 2003-03-11 19:55:16

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of JotHa

> Owiec mnie Boguslawie w temacie koreanki. Po czym poznac jej 'prawdziwosc'
> ?!?!
>
> Pozdrawiam
> Asia

Abies koreana-jodła koreańska
Igły krótkie.Górna powierzchnia zielona i błyszczaca.
Szyszki małe z płaskim wierzchołkiem, przed dojrzewaniem niebieskie lub
fioletowe.
W Polsce w okresie międzywojennym prawie nieznane, poza Kórnikiem, gdzie
rosna najstarsze drzewa w Polsce.
Intersesująca ze względu na powolny wzrost przez szereg lat i nieduże
wymiary. W ciągu dwudziestu lat może osiągnąć zaledwie
1m !!! wysokości.

Abies x arnoldiana-jodła Arnolda
Abies koreana x Abies veitchii-mieszańce
Bujniejszy wzrost, większa wysokość (heterozja)
Szyszki mieszańców są bardzo zmienne.
Paczki gatunków są mocno ożywicowane A.koreana zwykle białe,
A.veittchii-czerwonobrązowe i bardziej owłosione.
Chyba sie pogubiłem :-)) ale co mi tam :-)
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

39. Data: 2003-03-11 22:38:19

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> wrote in message
czny.pl...

> [...]
'prawdziwosc'

> [...]
>
> Abies x arnoldiana-jodła Arnolda
> Abies koreana x Abies veitchii-mieszańce
> Bujniejszy wzrost, większa wysokość (heterozja) [itd.]

Ja też pragnę informacji. Jeśli kupuje się okresloną odmianę - dajmy na to
'Luminetta' czy 'Brevifolia' (:-) ), to czy jest to "prawdziwa" koreanka czy
też odmiana kundelka?

Pozdrawiam, Basia.

40. Data: 2003-03-12 07:25:29

Od: "JotHa" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Abies koreana-jodła koreańska
> Igły krótkie.Górna powierzchnia zielona i błyszczaca.
> Szyszki małe z płaskim wierzchołkiem, przed dojrzewaniem niebieskie lub
> fioletowe.

Wypytuje, bo kupujac 7 lat temu do wczoraj, do czasu przeczytania powyzszego
maila, bylam pewna, ze mam koreanke.

> Abies x arnoldiana-jodła Arnolda
> Abies koreana x Abies veitchii-mieszańce
??? powysze sugieruje, ze ... koreana to mieszaneic ? nie rozumiem :-(

> Paczki gatunków są mocno ożywicowane A.koreana zwykle białe,
U mojej nie zauwazylam nigdy zywicy, ani owlosienia, ale moe to wynik braku
spostrzegawczosci ...

> A.veittchii-czerwonobrązowe i bardziej owłosione.
> Chyba sie pogubiłem :-)) ale co mi tam :-)
Ja tez :-))))
Jesli mozesz, rzuc okiem na
http://www.best-dog.net/acubenes/galeryjka/original/
d_k012.jpg i
http://www.best-dog.net/acubenes/galeryjka/original/
d_k018.jpg
Patrzac na http://www.grzyby.pl/rosliny/gatunki/Abies_koreana.h
tm, co jest
wyraznie podpisane, jako koreanka, moja musi byc jakims mieszanicem, jednak
na stronach agrosanu w zdejciach miniaturek niewiele widze :-(

Pozdrawiam
Asia

Zabojcze kosiarki
Re: Potrzebuję porady dotyczącej rozsady :)
Kto "rządzi" zielenią ??? , czyli ad "Obrazek z mojego miasta"
Zyczenia dla Pan!
kiedy sadzić tuje??