Re: podkładki karłowe

From: "waldek" <m...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: podkładki karłowe
Date: Wed, 12 May 2010 17:43:35 +0200

> Szkółkarze jakoś rozmnażają podkładki karłowe ale nikt nie chce się
> przyznać jak... Musi to być jedna z metod wegetatywnych więc albo
> ukorzenienie pędów albo co gorsza jakieś in-vitro.
Witam!
Jak byłem w technikum ogrodniczym (30 lat temu) to były rozmnażane w ten
sposób. Były ścinane dość nisko i obsypywane kopczykiem ziemi wiosną (jak
róże na zimę) Z pąków umieszczonych nisko wyrastały pędy i do jesieni się
ukorzeniały. Jesienią rozgarniało się kopczyk i podkładki miały na tych
pędach już korzenie. Odcinało się je i sadziło a w następnym roku
okulizowało.
Wstawka skarlająca to zaszczepione na podkładce pęd karłowy i dopiero na nim
odmianę szlachetną. Właściwości skarlające ma ten odcinek. Korzenie są z
Antonówki która jest odporna na wszystko i silnie rosnąca.
Pozdrawiam - Waldek