podrzeń

1. Data: 2004-06-16 05:19:24

Temat: podrzeń
Od: Krzysztof Marusiński <k...@m...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie grupowicze ogrodowcy!

Czy ktoś ma podrzenia żebrowca w ogrodzie?
--
Pozdrowienia,
Krzysztof Marusiński

2. Data: 2004-06-16 06:01:26

Temat: Re: podrzeń
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Marusiński <k...@m...prv.pl> wrote in news:caol87$2hv
$...@a...news.tpi.pl:

> Czy ktoś ma podrzenia żebrowca w ogrodzie?

Mam, jeszcze mam, ale chyba to zbyt dlugo nie potrwa :-(.
Z 3 maluchow po zimie zostal 1 i tez jakos tak nie bardzo ma motywacje do
zycia.
Pozdrowienia - Ewa Sz.

3. Data: 2004-06-16 07:30:45

Od: "Irek" <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Marusiński" <k...@m...prv.pl> schrieb im Newsbeitrag
Witajcie grupowicze ogrodowcy!

Czy ktoś ma podrzenia żebrowca w ogrodzie?
--
Pozdrowienia,
Krzysztof Marusiński
Ja mam. A co? Moje trzy rosna a juz trzeci rok u mnie i maja sie dobrze.
Ostatnie dwa kupilem z litosci, bo ich nikt nie chcial, nawet po obnizce.

Irek

4. Data: 2004-06-16 12:57:00

Temat: Re[2]: podrzeń
Od: Krzysztof Marusiński <k...@m...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
W liście, którego autorem jest Irek przeczytałem:

I> Ja mam. A co?

Nie, nic. Tak tylko :-).
Jaka paproć z tych które posiadasz w ogrodzie najbardziej Ci
sie podoba?
O odpowiedź proszę także Ewę.
Innych również, ale z uzasadnieniem :-)
Krzysztof Marusiński

5. Data: 2004-06-16 16:27:02

Temat: Re: Re[2]: podrzeń
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Marusiński" <k...@m...prv.pl> napisał w
wiadomości news:capg6n$79o$2@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]

I> Ja mam. A co?

Nie, nic. Tak tylko :-).
Jaka paproć z tych które posiadasz w ogrodzie najbardziej Ci

O, a czemu Ewa może odpowiadać bez uzasadnienia? Jakieś fory? Podejrzane!
:-)

Z paproci mam paru faworytów: Polystichum polyblepharum - za błyszczące i
"geometryczne" liście, Athyrium nipponicum 'Pictum' - za niezwykłą
kolorystykę, języczniki - za żywą, błyszczącą i piękną zieleń i długosza
królewskiego - za to, że ze mną wytrzymuje na skrajnie suchym stanowisku
przerośniętym korzeniami świerka:-)
Podrzenia też mam, ale nie jest jakiś rewelacyjny.

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2004-06-16 17:32:22

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z paproci mam paru faworytów: Polystichum polyblepharum - za błyszczące i
> "geometryczne" liście, Athyrium nipponicum 'Pictum' - za niezwykłą
> kolorystykę, języczniki - za żywą, błyszczącą i piękną zieleń

Tu podpisuje sie pod Basia, mam takie same odczucia a od siebie dodam
Adiantum (rozne) sa tak uroczo filigranowe, ze az chce sie schrupac te
listki :)

Pozdrawim
kaska

7. Data: 2004-06-16 17:56:32

Temat: Re[4]: podrzeń
Od: Krzysztof Marusiński <k...@m...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
W liście, którego autorem jest Basia przeczytałem:

> [...]
BK> skrajnie suchym stanowisku
BK> przerośniętym korzeniami świerka:-)
BK> Podrzenia też mam, ale nie jest jakiś rewelacyjny.

Z wymienionych nie mam podrzenia, a Athyrium nipponicum mam
chyba 'Metallicum'.
Cieszę się, że mam takie jakie podobaja się Tobie.
A jakich jeszcze powinienem w/g Ciebie szukać?
Interesuja mnie niskie, ciekawe kolorystycznie o
oryginalnych kształtach.
Krzysztof Marusiński

8. Data: 2004-06-16 19:19:42

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Marusiński" <k...@m...prv.pl> napisał w
wiadomości news:caq2ab$5ba$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]

BK> " Athyrium nipponicum 'Pictum' - za niezwykłą
BK> kolorystykę,

Z wymienionych nie mam podrzenia, a Athyrium nipponicum mam

To synonimy - ta sama paproć:-) Irek kiedyś podawał link do trochę chyba
ciekawej zabarwionej odmiany - coś pod hasłem Ursula?

A jakich jeszcze powinienem w/g Ciebie szukać?
Interesuja mnie niskie, ciekawe kolorystycznie o
oryginalnych kształtach.

Zanotowałam sobie w zeszłym roku w OB we Wrocławiu:
Athyrium filix-femina 'Frizelliae', 'Fieldiae', 'Grandiceps', Dryopteris
filix-mas 'Linearis polydactyle' (coś mi ta nazwa nie pasuje za bardzo -
bazgroły:-(). Nie wszystkie oczywiście niskie, sprawdź sam. Kształty
niezwykłe pamiętam, wysokości nie.

No i koniecznie zanokcica murowa. I skoro Bogusław się nie odzywa, to
pozwolę sobie
zaintonować w jego imieniu: ceterach, ceterach, ceterach.....oglądaliśmy
ostatnio w Karwinie. Mała, śliczna, zgrabna, kolor też wedle Twoich wymagań
ciekawy.

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2004-06-16 19:48:15

Od: Krzysztof Marusiński <k...@m...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
> [...]

BK> Athyrium filix-femina 'Frizelliae', 'Fieldiae', 'Grandiceps', Dryopteris
BK> filix-mas 'Linearis polydactyle' (coś mi ta nazwa nie pasuje za bardzo -

Tą ostatnią mam.
Krzysztof Marusiński

10. Data: 2004-06-17 06:29:12

Temat: Re: Re[4]: podrzeń
Od: Anna Kowalska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 16 Jun 2004 19:56:32 +0200, Krzysztof Marusiński
<k...@m...prv.pl> wrote:

>Interesuja mnie niskie, ciekawe kolorystycznie o
>oryginalnych kształtach.

Dryopteris erythrosora.
Ładne, czerwonawobrązowe zabarwienie.

Pozdrawiam,