podsumowujac zime

11. Data: 2006-04-29 06:42:03

Temat: Re: podsumowujac zime
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

----- Original Message -----
From: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)>
To: <p...@n...pl>
Sent: Saturday, April 29, 2006 2:27 AM

> Wczesnie ale u mnie jest w polcieniu i z reguly wypuszcza, gdy miskanty
> maja
> juz pol metra wysokosci.
:)
to zaciszne
bardz naslonecznione miejsce nad stawem
:)
z Miscathusow mam tam posadzone tylko Miscanthus sacchariflorus
i on tam ma juz ze 30 cm podczas gdy na innych stanowiskach
z ziemi wystaja kielki ze 3 cm wysokosci
:)
Arundo donax mam rozniez na innych stanowiskach
i tam jeszcze nic sie nie dzieje
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

12. Data: 2006-04-29 08:55:24

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Tadeusz Smal" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> Wczesnie ale u mnie jest w polcieniu i z reguly wypuszcza, gdy miskanty
maja
> juz pol metra wysokosci.

U mnie przezimowały róże wielkokwiatowe, a miałam nadzieję, że padną (cóż,
za dużo śniegu). Najbardziej ucierpiały stary jałowiec i cyprysik tylu
kolumnowego - jałowiec trzeba było do połowy obciąć, zostały już "tylko"
jakieś 3 metry. Cyprysik też został pozbawiony części gałęzi i związany. W
ogóle większość szkód jest typu rozłamaniowego poza jednym. Nie wiem, co z
berberysami gruczołkowatymi. Rosną u mnie ponad 20 lat, po tej zimie są całe
zbrązowiałe i nie widać zielonych pączków. Jeszcze czekam, ale czarno to
widzę, poza tym one są od ulicy i jeśli padły, to będzie bardzo duży problem
z uzupełnieniem dziury (pełno systemów korzeniowych starych drzewek i
krzewów dookoła).

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

13. Data: 2006-04-29 18:31:01

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

> [...] będzie bardzo duży problem
> z uzupełnieniem dziury (pełno systemów korzeniowych starych drzewek i
> krzewów dookoła).

Posadz tam bambusa :) Najlepiej Fargesie, bo gesta, stosunkowo odporna i
mozesz rozsadzic swoja :)
Ona sobie poradzi z platanina korzeni sasiednich roslin a poza tym bambusy z
reguly nie korzenia sie gleboko.

Pozdrawiam,
Bpjea

14. Data: 2006-04-29 18:32:09

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

> Dochodzę do wniosku, ze one pancerne są.

Z moich doswiadczen wynika, ze nie do konca tak pancerne jak piszesz :)

Pozdrawiam,
Bpjea

15. Data: 2006-04-29 18:34:30

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> napisał w wiadomości

> Wczesnie ale u mnie jest w polcieniu i z reguly wypuszcza, gdy miskanty
> maja juz pol metra wysokosci.

Dzis przyjrzalem sie tej trzcinie dokladnie i namierzylem jeden kielek
dopiero ledwie wystajacy z ziemi :)
Niemniej przezyla :)
Phyllostachys aureosulcata 'Aureocaulis' jednym kielkiem przerosl juz
sciolke :)

Pozdrawiam,
Bpjea

16. Data: 2006-04-29 19:23:56

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 29 Apr 2006 20:32:09 +0200, Bpjea napisał(a):

> Użytkownik "Marta Góra" <m...@m...pl> napisał w wiadomości

> Z moich doswiadczen wynika, ze nie do konca tak pancerne jak piszesz :)

Chciałabym byś miał rację, nie lubię jej a wyrzucić szkoda.

Marta
http://tabaza.sapijaszko.net

17. Data: 2006-04-29 20:53:01

Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wczesnie ale u mnie jest w polcieniu i z reguly wypuszcza, gdy miskanty maja
> juz pol metra wysokosci.

Arundo donax zimujesz w gruncie? Jak okrywasz? Traci części nadziemne?
Pozdrawiam, Krystyna

18. Data: 2006-04-29 23:25:13

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zielka" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> Arundo donax zimujesz w gruncie?

Tak, juz nie pierwszy rok :)

> Jak okrywasz?

Obsypuje liscmi, lub czym popadnie (np. pocietymi lodygami rdestu :) Pozniej
obsypuje sniegiem, jesli jest.
Dobry bylby stroisz z galezi iglastych pod snieg ale nie zawsze mam.

> Traci części nadziemne?

No pewnie :)
Pedow nie obcinam, dopiero na wiosne.

Pozdrawiam,
Bpjea

19. Data: 2006-04-30 10:57:04

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pozniej
> obsypuje sniegiem, jesli jest.
> Dobry bylby stroisz z galezi iglastych pod snieg ale nie zawsze mam.

ja niczym je nie okrywam
:))))))))
roz tez w tym roku nie okrywalem
i o dziwo zaden z krzewow nie wypadl
choc u mnie bylo z 10 cm sniegu
:))))
niestety bambusom sie przez to oberwalo
Fargesie wypuszczaja pojedyncze listki
ale na optyke polowa loz powina przezyc
:)
inne bambusy poza Bashania qingchengshanensis
ktora ma juz kilka okolo 30-40 cm nowych pedow nad ziemia
jeszcze w uspieniu
:)
i mam nadzeje
ze nie jest to Wieczny Sen
:)
z porowieniami i usmechami
smal

20. Data: 2006-05-01 03:06:31

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

> inne bambusy poza Bashania qingchengshanensis
> ktora ma juz kilka okolo 30-40 cm nowych pedow nad ziemia
> jeszcze w uspieniu
> :)

Moja Bashania fargesii jeszcze spi ale tam gdzie rosnie, dlugo snieg lezal.

> i mam nadzeje
> ze nie jest to Wieczny Sen

Na pewno nie :) One sa zbyt zywotne, nawet te wrazliwsze :)

Pozdrawiam,
Bpjea

Nazwożenie trawnika
wierzba sachalińska jeszcze raz