podsumowujac zime

31. Data: 2006-05-05 10:02:15

Temat: Re: podsumowujac zime
Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Bauer" <R...@p...hj.rqh.cy> napisał w wiadomości
news:e3f70p$8og$1@h1.uw.edu.pl...

> [...] O dziwo żadnych
> przemarznięć nie zauważyłem na młodej, bo zeszłą wiosną wsadzonej
> hortensji pnącej. [...]

Ona jest calkowicie odporna. Niczym swoich hortensji nie okrywalem i ladnie
zimuja nawet pedy calkiem w powietrzu odstajace od pnia drzewa.

Pozdrawiam,
Bpjea

32. Data: 2006-05-05 10:48:21

Od: "Majka" <m...@g...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zapomniałam jeszcze napisać, że jeszcze jedną dobrą rzecz zrobiła zima (?) -
moja Halesia , która w ub. roku miała 1 kwiatek, teraz oblepiona jest pąkami
i nawet szykują się po 2-3 kwiaty z jednego miejsca !

Majka

33. Data: 2006-05-05 11:26:32

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
8...

Okolice Gdańska ..
Zmarzł Szczodrzyniec , piękny już był okaz , wyciełam do pnia ,może odbije.
Róża Allgold całkowicie wymarzła , New Dawn odbija troszeczkę od pnia ,
Sympathie przyciełam ostro i dałam jeszcze szanse , a może jednak jeszcze
żyje.
Róże wielkokwiatowe mocno przymarzły , ledwo odbijają , niektórych już nie
ma.(-:
Laurowiśnia mocno ucierpiała ,przycięta ostro i o dziwo na tym co pozostało
będzie kwitła .
Pieris japonica też przymrożony ,ucierpiało to co nad śniegiem
Bluszcz hedera stracił bardzo dużo liści .
Akanta mollis jeszcze nie widać ,zaglądałam i żadnych oznak żeby chciał
wyjść.
Hypericum Hidcoke przymarzł aż do gleby ,ale odbija ,inne mają się dobrze .
Wierzba drobnolistna , nie znam dokładnej nazwy(miniaturka jakaś ,
prowadzona w kulę) też miejsce zrobiła na inne nowe nasadzenia.
Na niektóre bylinki chyba trzeba jeszcze poczekać , hostki powoli wychodzą.
Surmia też się leni .
Jednym słowem , najbardziej u mnie ucierpiały rośliny zimozielone ,wystające
ponad śnieg i róże .
Mimo długiej zimy jest jednak kolorowo :-)
http://fotogalerie.pl/fotka/2631861146769780008
Niezawodnie kwitnie :-)

Pozdrawiam TeresaR

34. Data: 2006-05-06 15:40:17

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Teresa" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> Hypericum Hidcoke przymarzł aż do gleby ,ale odbija ,inne mają się dobrze
> .

Mnie dziurawiec 'Hidcote' zdziwil tego roku, bo rok wczesniej po zimie
wygladal gorzej, a tez nie byl wcale dopiero co posadzony.

Pozdrawiam,
Bpjea

35. Data: 2006-05-08 08:57:31

Od: "Tomasz Bauer" <R...@p...hj.rqh.cy> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea zauważył(a), że:

> Ona jest calkowicie odporna. Niczym swoich hortensji nie okrywalem i
> ladnie zimuja nawet pedy calkiem w powietrzu odstajace od pnia drzewa.

Tak, wiem, ale czytałem również, że młode rośliny trzeba okrywać bo
łatwo przemarzają. Jak widać strachy na lachy :-).

--
Pozdrawiam :-)
Tomek B

36. Data: 2006-05-10 17:41:59

Od: w...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

> - hortensja dębolistna posadzona przed rokiem (już druga z rzędu)

Hortensję należy ująć z tej listy - odbija od ziemi. :-)

Nadmienię jeszcze, że do granicy śniegu przemarzł perukowiec 'Royal Purple' (w
pierwszym roku przemarzł mi do gruntu, w drugim postawił się zimie i grał
twardziela, tak więc trochę mnie to zaskoczyło). Druga moja odmiana, jakiś
odporniejszy klon (ten bardziej zielony latem) - bez strat własnych.

Co do dziurawca 'Hidcote' - w pierwszym roku przemarzł mi do gruntu, natomiast
w tym, szczelnie okryty, stracił kawałek zbrązowiałej gałązki, która wystawała
ponad to jego palto.

Nazwożenie trawnika
wierzba sachalińska jeszcze raz
Siew kaktusów