poduszki - wypełnienie - pytanko

1. Data: 2003-09-19 09:28:11

Temat: poduszki - wypełnienie - pytanko
Od: " Anga" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak w temacie - poradżcie czym wypchać poduszki? Wiem,ze można kupić gotowe
bardzo nawet tanio w markecie - ale chodzi mi o wypełnienie czegoś co ma
nietypowA wielkośc i kształt. Próbowałam wypychac taką ocieplina jak sie używa
do patchworków - pracowicie poszarpałam coby sie lepiej układała i powpychałam
dosyc ciasno. Alt to sie niestety strasznie szybko ugniata na placuszek:-(.
I co tam napchać, jak się takie wypełnienie nazywa i czy szukac tego w
sklepach z materiałami czy gdzieś indziej?
Wszelkie sugestie mile widziane:-) A wolałabym uniknąć kupowania gotowej
poduszki w sklepie i rozszarpywania jej do moich:-)

Anga(Ania)

1. Data: 2003-09-19 09:36:45

Temat: Re: poduszki - wypełnienie - pytanko
Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

To moze kup te gotowe, rozpruju i wyciagnij wnetrznosci i przeloz do tej co
ja chcesz wypachac.

Monika (Hannover)

http://www.gazeta.pl/usenet/

1. Data: 2003-09-19 09:56:41

Od: "bedatka" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja wypełniam poduszki, niezaleznie od kształtu, drobno pociętą gąbką. Stosują
taką w firmach tapicerskich. Poduszka wypchana z lekkim luzem lepiej
się "układa". Może poszukaj czegoś takiego? Pozdrawiam. Bedatka

1. Data: 2003-09-19 10:05:26

Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Anga" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Jak w temacie - poradżcie czym wypchać poduszki?

Kiedyś dawno temu moja ciotka pracując chałupniczo szyła zabawki (miśki,
zające itp) z materiału - głównie frotte - i wypełniała je pociętą gąbką. Z
tym, że teraz nie mam pojęcia gdzie takie coś dostać. Ja wypychałam dużego
psa pociętymi resztkami ociepliny (wszywanej do kurtek), które dostałam od
krawcowej i to jest bardzo fajne bo nie ugniata się na placek. A poduszek
takich ze sklepu nie radziłabym, gdyż ta anilana jest raczej miernej jakości
i robi się z tego totalny placek, a po praniu jest do wyrzucenia. Może
najpierw uszyć tzw. "wsypkę" i wypełnić ją mocno piórami (o ile nie ma
uczuleń) a dopiero na to poduszeczkę właściwą.?
Pozdrawiam Gośka z Lublina

1. Data: 2003-09-19 10:19:54

Od: "Zosia" <m...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

starymi rajstopami pociętymi na kawałki

1. Data: 2003-09-19 10:36:12

Od: " Anga" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gośka z Lublina <g...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> takich ze sklepu nie radziłabym, gdyż ta anilana jest raczej miernej jakości
> i robi się z tego totalny placek, a po praniu jest do wyrzucenia.

Właśnie z tego względu wolę nie gotowe poduszki:-)

Może
> najpierw uszyć tzw. "wsypkę" i wypełnić ją mocno piórami (o ile nie ma
> uczuleń) a dopiero na to poduszeczkę właściwą.?

Pierze odpada - musze móc to uprać

Anga

1. Data: 2003-09-19 10:37:12

Od: " Anga" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zosia <m...@W...onet.pl> napisał(a):

> starymi rajstopami pociętymi na kawałki

To chyba byłoby strasznie twarde? - to ma być podusia na której też mozna spać
Anga

1. Data: 2003-09-19 11:18:57

Od: "Zosia" <m...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To chyba byłoby strasznie twarde? - to ma być podusia na której też mozna spać

to zależy od tego, jak mocno to upchasz :)

1. Data: 2003-09-19 17:28:24

Od: drzewko <d...@b...net> szukaj wiadomości tego autora

Anga wrote:
> Jak w temacie - poradżcie czym wypchać poduszki?

cytuje za moja bardzo madra ksiazka o poduszkach:
Wypelnienie miekkie:
kaczy, gesi puch, wełniane włokna, bawełniane włókna (pikowane)
twarde:
gabka (otoczona wloknem poliestrowym), konskie wlosie, wlokno z kokosa
(koira) tam jest napisane, ze w sklepach tapicerskich mozna to kupic...
A z dziecinstwa pamietam ukochnego jaska, wypchanego malymi kosteczkami z
gabki.

Pozdrowka cieplusie
drzewko

1. Data: 2003-09-19 20:34:00

Od: "Jane Grey" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zosia" <m...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
> starymi rajstopami pociętymi na kawałki

Popieram, tylko rajstopy (najlepiej te już podarte - zupełnie tego nie żal)
tylko trzeba raczej drobno pokroić tzn rulony z nóg pociąć na "plasterki"
mniej więcej szerokości 2-4 cm.

Pozdrawiam,

Jane Grey

Warszawskie spotkanie? Jak było?