podwojne gniazdka

1. Data: 2001-11-19 06:34:55

Temat: podwojne gniazdka
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
wymyśliłam sobie założenie w mieszkaniu ( w trakcie wymiany kabla z alu na
miedz) gniazdek podwojnych.
Ale takich, aby jedno było z bolcem zerującym a drugie bez.
Czy ja nie mam zbyt wygórowanych wymagań :-))) ?
Czy komuś udało się coś takiego kupić i zamontować ?
Pozdrawiam Krycha.

begin 666 Krycha.vcf
M0D5'24XZ5D-!4D0-"E9%4E-)3TXZ,BXQ#0I..CM+<GEC:&$-"D9
..DMR>6-H
D80T*4D56.C(P,#$Q,3$Y5# V,S0U-5H-"D5.1#I60T%21 T*
`
end

1. Data: 2001-11-19 07:36:34

Temat: Re: podwojne gniazdka
Od: "PDCh" <f...@h...umcs.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Odkrec pokrywke gniazdka i odetnij pilka do metalu jeden z bolcow. Zostanie
tylko maly otworek po bolcu. Tak jest chyba najprosciej.
RF

1. Data: 2001-11-19 09:10:32

Od: "B.Szlachetko" <b...@i...pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 19 Nov 2001 08:36:34 +0100, PDCh <f...@h...umcs.lublin.pl> wrote:
> Odkrec pokrywke gniazdka i odetnij pilka do metalu jeden z bolcow. Zostanie
> tylko maly otworek po bolcu. Tak jest chyba najprosciej.
> RF

Nieprawda. Można kupić gniazdka dowolnej firmy (część z bolcem część bez)
do tego dokupić podwójne ramki i zamontować w nie jedno g. z bolcem a
jedno bez.
Pozdrawiam.

--
Boguslaw Szlachetko | Hi! I'm a .signature virus! Copy me into your
b...@i...pwr.wroc.pl | ~/.signature to help me spread!

1. Data: 2001-11-19 09:17:26

Od: Mariusz Wołek <m...@l...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "B.Szlachetko" <b...@i...pwr.wroc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> >

> Nieprawda. Można kupić gniazdka dowolnej firmy (część z bolcem część bez)
> do tego dokupić podwójne ramki i zamontować w nie jedno g. z bolcem a

Prawie sie zgadza. Tyle tylko ze 2 gniazdka wymagaja 2 puszek, a jedno
podwojne - jednej

Zaslav

1. Data: 2001-11-19 11:29:30

Od: "beny76" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bez problemu mozna takie gniazdka kupic w sklepie z osprzetem elektrycznym
(w dobrym sklepie). :)

beny76 - b...@w...pl
**********************

Użytkownik krycha <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9ta91q$g71$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2001-11-19 11:31:14

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz Wołek" <m...@l...com.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "B.Szlachetko" <b...@i...pwr.wroc.pl> napisał w wiadomości
> Zostanie

> Prawie sie zgadza. Tyle tylko ze 2 gniazdka wymagaja 2 puszek, a jedno
> podwojne - jednej

I tu jest mały kłopot. :-((
A to odcięcie jednego bolca jest bezpieczne dla całej instalacji?
Wybaczcie niewiedzę na tematy elektryczne.
Pozdrawiam Krycha.

1. Data: 2001-11-19 13:32:43

Od: "Darkac" <d...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Obecne normy zalecają (nie wiem czy nie nakazują) żeby wszystkie
gniazdka były z uziemieniem. Za to urządzenia mogą być z
uziemieniem lub bez. Jeśli bez, to uziemienie nie powinno być
przeszkodą (najczęściej są płaskie wtyczki).
U mnie w nowym domu zainstalowałem wszystkie gniazdka z
uziemieniem i jedynie wtyczka od bardzo starego ruskiego sprzętu
wymagała przewiercenia dla zrobienia miejsca na bolec.

Darek

1. Data: 2001-11-19 14:59:58

Od: "Damian" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darkac" <d...@e...com.pl> napisał w wiadomości
[ciach]
> U mnie w nowym domu zainstalowałem wszystkie gniazdka z
> uziemieniem i jedynie wtyczka od bardzo starego ruskiego sprzętu
> wymagała przewiercenia dla zrobienia miejsca na bolec.
>
> Darek

Popieram, w moim mieszkaniu mam wszystkie gniazdka z bolcem. Chociaż ojciec
elektryk uważał to za przesadę ("w kuchni i łazience wystarczą").
Nie żałuję, a nawet wprost przeciwnie. Jak dotąd nie miałem problemów z
"ruskim sprzętem".

Damian

1. Data: 2001-11-19 19:10:43

Od: "Jarosław Lech" <j...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> I tu jest mały kłopot. :-((
> A to odcięcie jednego bolca jest bezpieczne dla całej instalacji?
> Wybaczcie niewiedzę na tematy elektryczne.
> Pozdrawiam Krycha.

Jest bezpieczne (gdyby nie było, to gniazdka niezerowane byłyby
niedozwolone). Niebezpieczne może być postępowanie człowieka
włączającego urządzenia wymagające zerowania do gniazdka bez bolca
zerującego. To wszystko. A co do odcinania - nie przypominam sobie
gniazdka, które wymagałoby jakiegoś cięcia do usunięcia bolca
zerującego. Wystarczy wyciągnąć go (uzywając nieco siły i okręcając w
jedną i drugą stronę) z uzyciem kombinerek. Przy odrobinie ostrożności
można to wykonać na gniazdku już zamontowanym, bez zdejmowania osłony,
chociaż lepiej widzieć co się dzieje wewnątrz i czy nic nie zostało
uszkodzone.

--
Lejak
j...@p...onet.p

1. Data: 2001-11-19 20:52:32

Od: "R.B." <r...@p...be> szukaj wiadomości tego autora

"Jak ludzie potrafia komplikowac sobie zycie"- dobry tytul ksiazki. :-))

Gdzie w Warszawie szybko dostane blat 4 cm debowy
Mam pytanie
biale fugi
szafy do zabudowy
Ciekawy aparat fotograficzny dla kazdego domu