podwyższony cholesterol?

1. Data: 2012-09-15 13:27:24

Temat: podwyższony cholesterol?
Od: "Basia Wiking" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Porozmawiajmy trochę na temat poziomu cholesterolu we krwi.
Ktoś ustalił, że norma /ogólny/ jest 200mg. i wszystko co ponad
jest do obniżenia lekami.
Słyszalam od wielu osób, iż zbijanie cholesterolu lekami kosztowało ich
pogorszeniem zdrowia/?/
Podobno prawda jest taka, że poziomu cholesterolu nie da się obniżyc na
dłuższą metę
ani przy pomocy odpowiedniej diety, ani leków, gdyż zawsze wraca on do
swojej wartości początkowej.
Podobno na całym świecie przyjmuej się, że średnia wartości stężenia
cholesterolu dla osoby dorosłej wynosi 250mg?
Mój mąż ma cholesterol 204 i już dostał lek na obniżenie cholesterolu.
Przy tym HDL 48
LDL 130
Trójglicerydy 85
Jakie są Wasze doświadczenia i opinie?

2. Data: 2012-09-15 14:04:46

Temat: Re: podwyższony cholesterol?
Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-15 15:27, Basia Wiking pisze:
> Porozmawiajmy trochę na temat poziomu cholesterolu we krwi.
> Ktoś ustalił, że norma /ogólny/ jest 200mg.
Jako długoletni bojownik o obniżenie cholesterolu powiem tak:
1. Więcej ruchu
2. Dieta typu MŻ albo ŻPTCT
3. Jak nie pomoże 1 i 2 to w ostateczności leki.
Jacek

3. Data: 2012-09-16 16:17:18

Od: "t-1" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie jestem lekarzem, a słuchać się należy raczej lekarzy, więc są to tylko
moje prywatne obserwacje i wnioski dyletanta .

Medycyna ustalając normy traktuje wszystkich osobników jednakowo i
przyrównuje do średniego wzorca.
A przecież każdy organizm jest trochę inny.
Moja teściowa na przykład, ma od ponad 20 lat podwyższony poziom cukru,
średnio nawet na czczo ok. 300 przy maksymalnej normie po jedzeniu
ok. 200, a są dosyć częste momenty gdy naje się czekolady lub cukru co lubi
robić, ponad 600 (czasem miernik nie da rady zmierzyć) i przewidziane
podręcznikami tragiczne skutki zupełnie jej nie dotyczą, mimo 85 lat życia.
Podejrzewam też, że szybkie zbijanie medykamentami cholesterolu prowadzi do
otłuszczenia wątroby
a w konsekwencji może nawet jej marskości. Gdzieś ten tłuszcz przecież musi
się wydzielić.
Więc przy małych przekroczeniach normy jak w tym przypadku byłbym raczej za
zdrowym trybem życia i naturalnym bardziej powolnym i trwałym
obniżeniem poziomu cholesterolu.

t-1

4. Data: 2012-09-16 16:39:11

Od: "Basia Wiking" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "t-1" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]

> Więc przy małych przekroczeniach normy jak w tym przypadku byłbym raczej
> za zdrowym trybem życia i naturalnym bardziej powolnym i trwałym

Dziękuję za opinie i czekam na następne. Potrzebuję od Was potwierdzenia
moich
teorii, ale o tym później.
Znam przypadki, kiedy po lekach na obniżenie cholesterolu pacjenci mieli
problemy
z układem krążenia i nie tylko.
A poza tym tak naprawdę co to jest norma?

5. Data: 2012-09-17 07:18:29

Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Wiking" <b...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> moich
> teorii, ale o tym później.
> Znam przypadki, kiedy po lekach na obniżenie cholesterolu pacjenci mieli

Bo dzialanie uboczne lekow zawsze sie sprawdza.

> A poza tym tak naprawdę co to jest norma?

Kiedys lapano 1000 zdrowych ludzi i robiono im wszystkie pomiary i analizy.
Norma to srednia z pomiarow.

Obecnie normy ustalaja dziennikarze.
S*

6. Data: 2012-09-17 18:52:45

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie miałam nigdy kłopotu z holesterolem, ale był taki okres w życiu, że po
zjedzeniu potraw z duża ilością cholesterolu źle się czułam prawdopodobnie z
sercem, co zaprowadziło mnie do starej książki kucharskiej.

A tam jest napisane, że holesterol obniżają np. pektyny. Dużo pektyn mają
pszedewszystkim owoce np. pożeczki i jabłka, zwłaszcza niedojżałe (tego nie
polecam) . Także grejfruity, truskawki, winogrona i inne.
Pektyny są też w dżemie, ale pektyny są ciężkostrawne. Pektyny to wielocukry
składające się z wielu cząstek glukozy i wielu ciężkostrawnej galaktozy -
tej samej galaktozy co szkodzi w cieszącej się złą sławą laktozie (to
dwucukier z mleka glukoza + galaktoza).

Zalecana jest także cebula (stąd często łączona z wiepszowiną) oraz błonnik
spowalniający trawienie i whłanianie holesterolu, co prawdopodobnie
umożliwia organizmowi prawidłowe wykożystanie go.
Błonnik mają płatki owsiane (rozdymające) i jęczmienne, pieczywo
pełnoziarniste, także owoce np jabłka i to białe z pomarańczy.

Zalecane są także substancje z czerwonego wina gronowego, ale one są także w
czarnej pożeczce.

Polecane jest także ograniczenie i tłuszczy zwieżęcyh,
ale tu uważaj, dużo w tym nie zawsze prawdziwej propagandy.
Sam smalec to nie tylko holesterol, zawiera także część tłuszczy unanyh za
zdrowe, nienasycone. Może się okazać, że smalec ma go więcej niż niejedna
margaryna.
Zalecane są tłuszcze roślinne np ożehy (potrafisz pszeczytać:) ), awokado,
słonecznik.

Wszyscy też wiedzą, że na poziom holesterolu istotny wpływ ma stres.
Pszy stresie holesterol rośnie.

Polecane jest także ograniczenie soli
(czyli także żywności mocno pszetwożonej i konserwowanej) mimo, że nie widzę
tu bezpośredniego związku z holesterolem.

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)

7. Data: 2012-09-18 03:34:44

Od: Staruszek <s...@n...pl.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Wiking napisał:
> [...]
> cholesterolu dla osoby dorosłej wynosi 250mg?
> Mój mąż ma cholesterol 204 i już dostał lek na obniżenie cholesterolu.

Są dwie fachowe książki obalające mit cholesterolu.Radzę kupić i poczytać.

Tu coś naskrobano w tym stylu jaki ja wyznaję
http://prawda2.info/viewtopic.php?t=6846

Mam sporo spostrzeżeń na temat , ale nie będę się produkował na
grupie,bo temat kontrowersyjny i wywołuje zwierzęcą wściekłość w miejsce
[zamiast]argumentów.

Na marginesie...miałem przed laty 530 i nie zbijałem i mam się dobrze
[i zdrowo!]

Straruszek

8. Data: 2012-09-19 16:09:35

Od: "wt" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ktoś ustalił, że norma /ogólny/ jest 200mg. i wszystko co ponad
> jest do obniżenia lekami.

Piszą, że cholesterole przydają się do zagospodarowania tłuszczów. Sprawa
wydaje się złożona i nie do końca jeszcze poznana.

"Brak wpływu wzrostu stężenia cholesterolu HDL na ryzyko zawału mięśnia
sercowego
Powszechnie przyjmuje się, że wzrost stężenia cholesterolu frakcji
lipoprotein o wysokiej gęstości (high density lipoprotein - HDL) związany
jest ze spadkiem ryzyka niedokrwienia mięśnia sercowego. W finansowanym
przez liczne instytucje badaniu, którego wyniki zostały opublikowane na
stronie internetowej czasopisma "The Lancet", oceniono zależności między
genetycznymi czynnikami predysponującymi do wzrostu stężenia cholesterolu
HDL i LDL a ryzykiem zawału mięśnia sercowego."

9. Data: 2012-09-22 07:10:39

Od: dziadek2 <d...@w...vectranet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-15 15:27, Basia Wiking pisze:
> Porozmawiajmy trochę na temat poziomu cholesterolu we krwi.
Przed około 20 laty miałem wyraźnie przekroczony cholesterol i z uwagi
że stan się utrzymywał od dłuższego czasu przepisano mi jakieś piguły.
Od kolegi z pracy dowiedziałem się że mogę uniknąć trucia się lekami
jeżeli będę dziennie konsumował pół szklanki otrąb owsianych.
I tak robię od 20 lat. Kupuję otręby owsiane w woreczkach półkilowych
bez żadnych dodatków. Codziennie zalewam wrzątkiem w szklance.
Przykrywam aby nie wystygło za szybko i po pół godzinie jem jako
pierwszy posiłek. Dodaję też otręby owsiane do zup, a zmielone do sosów
i ciast. Smażę je też na patelni jako placuszki zmieszane z jajkiem,
twarogiem i jogurtem.
Wyniki badań są dokładnie w połowie między wynikami granicznymi.
Kolega zaczerpnął ten pomysł z książki nt antycholesterolowej diety.
Mam jej kopię.
Są tam różne przepisy. Na przykład na babeczki z białka i otrąb owsianych.
Jak to cię interesuję to mogę ją odszukać i podać autora, tytuł, ISBN, ...
--
dziadek2

10. Data: 2012-09-22 19:39:43

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>...będę dziennie konsumował pół szklanki otrąb owsianych.
Za bardzo tego nie zalecaj, są tacy co mogą po tym wykitować.
Bezpieczniejsze są jęczmienne, ale słabiej działające.

trudno gojąca sie rana - jaka maść?
Dać Ramonie S. popalić
masazer do glowy
Dzisiejsze Wiadomości w TVP1, pasożyt, do jakiego medyka iść?
Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne