podziękowanie

1. Data: 2010-09-22 13:35:40

Temat: podziękowanie
Od: "andro" <k...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Pytałem o przepis na królika, dziękuję osobom: vcore,Piotrek_P i( z
zaskoczeniem) Panslaviście. Nie dziękuje Ikselce i wyjaśniam ,że znam parę
dobrych przepisów na królika ale w przeciwieństwie do Niej nie jestem
omnibusem

2. Data: 2010-09-22 18:50:20

Temat: Re: podziękowanie
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 22 Sep 2010 15:35:40 +0200, andro napisał(a):

> Pytałem o przepis na królika, dziękuję osobom: vcore,Piotrek_P i( z
> zaskoczeniem) Panslaviście. Nie dziękuje Ikselce

Bo nie ma za co.

> i wyjaśniam ,że znam parę
> dobrych przepisów na królika ale w przeciwieństwie do Niej nie jestem
> omnibusem

Dlatego polecam gugiel.

3. Data: 2010-09-22 19:00:36

Od: konieczko <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-22 20:50, Ikselka pisze:

> Bo nie ma za co.

> Dlatego polecam gugiel.

heh juz wiem jak masz na drugie imie.

4. Data: 2010-09-22 19:12:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 22 Sep 2010 21:00:36 +0200, konieczko napisał(a):

> heh juz wiem jak masz na drugie imie.

Ciekawe, kruptuś, bo ja nie wiem, gdyż po prostu mam jedno.

5. Data: 2010-09-22 19:32:35

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-22 15:35, andro pisze:
> [...]
> zaskoczeniem) Panslaviście. Nie dziękuje Ikselce i wyjaśniam ,że znam parę
> dobrych przepisów na królika ale w przeciwieństwie do Niej nie jestem

Ponieważ sama się tym nieszczęsnym królikiem zainteresowałam, zajrzałam
do "Kuchni polskiej" i widzę, że tam radzą przed pieczeniem oraz przed
duszeniem w śmietanie królika zamarynować, a nawet przed pieczeniem w
wersji "na dziko" zamarynować, a następnie naszpikować słoniną.
Jeśli byłbyś zainteresowany szczegółowym przepisem, mogę podać.

Ewa

6. Data: 2010-09-23 08:19:48

Od: "andro" <k...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wersji "na dziko" zamarynować, a następnie naszpikować słoniną.
> Jeśli byłbyś zainteresowany szczegółowym przepisem, mogę podać.

;;;;;;;;;;;;;;;;;
Jestem zainteresowany i wielkie dzięki.

7. Data: 2010-09-23 10:32:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 23 Sep 2010 10:19:48 +0200, andro napisał(a):

> Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości

> ;;;;;;;;;;;;;;;;;
> Jestem zainteresowany i wielkie dzięki.

No toż napisałam, że królika trzeba zabajcować.

8. Data: 2010-09-23 19:16:49

Temat: Re: podzi?kowanie
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-23 10:19, andro pisze:

> Jestem zainteresowany i wielkie dzi?ki.

Królik "na dziko" pieczony

1-1,5kg królika
15 dag wędzonego boczku
sól, łyżka oleju, 3/4 szklanki śmietany, 1 łyżka mąki, 2 cebule

marynata: szklanka wody, po 5 ziaren ziela angielskiego i pieprzu,
4 jagody jałowca, 1 ząbek czosnku, 1/4 szkl. octu.

Przygotować marynatę: zagotować wodę z przyprawami, wlać ocet, jeszcze
raz zagotować. Umyte mięso obłożyć obrana i pokrojoną w plasterki jedną
cebulą, zalać gorącą marynatą i odstawić w chłodne miejsce na 2 dni.
Wyjąć z marynaty, oczyścić z cebuli, naszpikować słupkami boczku lub
słoniny, natrzeć solą. Ułożyć w brytfannie, polać olejem i piec w
piekarniku nagrzanym do 220st.C aż się zrumieni, wówczas polać marynatą,
dodać obraną i posiekaną pozostałą cebulę i piec do miękkości, polewając
wytworzonym sosem (około 1 godziny). Gdy mięso będzie miękkie, polać
śmietaną wymieszaną z mąką i piec jeszcze 10 minut. Podzielić królika na
porcje i podawać z ziemniakami i buraczkami, sałatą lub kapustą czerwoną.
(przepis z Kuchni polskiej)

Wydaje się, że to faktycznie sztuka upiec królika tak, żeby mięso było
miękkie, ale brzmi smakowicie.

Ewa

O pieczeniu chleba wszystko.
Królik