pokrzywka - od czego i do kogo??

1. Data: 2003-10-13 20:55:17

Temat: pokrzywka - od czego i do kogo??
Od: "Docia" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, jakieś dwa tygodnie temu jakieś małe ustrojstwo (chyba komar albo
pchła) najprawdopodobniej ugryzło mnie w stopę u nasady palców.
Początkowo trochę zaswędziało więc nieopatrznie podrapałam i z małej
czerwonej plamki zrobiła się plamka o 3 cm średnicy. Czekałam aż przejdzie
(jak ugryzienie komara) ale przejść nie chce, wręcz przeciwnie powiększyło
się do około 5 cm.
Normalnie zmian jest ledwie widoczna choć minimalnie napuchnięta, jednak
kiedy się podrażni np. podczas kąpieli w gorącej wodzie robi się dość mocno
zaczerwieniona i jakby parzy/swędzi, wydaje się też że jest cieplejsza od
normalnej skóry. Obrys zmiany jest nieregularny i w sumie wygląda jak
olbrzymie ugryzienie po komarze tyle że nie ma charakterystycznej górki w
miejscu ugryzienia.

W sumie nie bardzo mi to przeszkadza ale za 2 miesiące idę do szpitala na
artroskopię i zastanawiam się czy nie rozwinęło się u mnie jakieś uczulenie
(a nuż na środki znieczulające też będę uczulona).
Jeśli ktoś ma jakieś pomysły co to może być albo do jakiego specjalisty się
z tym udać to bardzo proszę o radę.

pozdrawiam Dorota

2. Data: 2003-10-14 20:18:33

Temat: Re: pokrzywka - od czego i do kogo??
Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Docia" napisał:
> [...]

Nie wygląda to zbyt dobrze. Czy miejscowa reakcja alergiczna mogłaby trwać
aż dwa tygodnie? Pomyśl, co tak naprawdę mogło Cię ugryźć. Czy byłaś w
tamtym czasie w lesie - jeśli tak, to może kleszcz, czy masz kota albo psa -
skąd ta myśl o pchle? Kleszcze, pchły mogą przenosić organizmy
chorobotwórcze. Warto mieć to na względzie i w razie podejrzeń udać się do
specjalisty.

Pozdrawiam i życzę zdrowia, andrzej

3. Data: 2003-10-17 18:59:42

Od: "Docia" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bmhlo7$oeq$1@news.onet.pl...

> [...]
> aż dwa tygodnie? Pomyśl, co tak naprawdę mogło Cię ugryźć. Czy byłaś w
> tamtym czasie w lesie - jeśli tak, to może kleszcz, czy masz kota albo

w lesie byłam ale w tym miejscu kleszcza na 100% nie miałam, jeden mi się
wbił ale gdzie indziej (na drugiej nodze).
Myślałam o komarze albo pchle bo mogło to być jedynie jakieś stworzenie
które po "ataku " na moja osobę się ulotniło ;-). Psa ma moja mama a ja
jeźdżę konno i w stajni są kocurki.

>Kleszcze, pchły mogą przenosić organizmy
> chorobotwórcze. Warto mieć to na względzie i w razie podejrzeń udać się do
> specjalisty.

no właśnie tylko jakiego? do dermatologa czy lekarza ogólnego?

pozdr.
Dorota

przygotowanie do pobrania krwi
co to moze byc