poleććie zimozielone

1. Data: 2007-04-06 08:11:48

Temat: poleććie zimozielone
Od: "fireball" <f...@o...kropka.eu> szukaj wiadomości tego autora

hej, zamierzam mieć w odgordzie dużo roślin zimozielonych, mam już jakiś
ostrokrzew, kilka iglaków - może polecicie jakieś inne ciekawe, ładne i
wdzięczne roślinki zimozielone (ale nie koniecznie krzewy)

dziękuję za sugestie

2. Data: 2007-04-06 14:35:10

Temat: Re: poleććie zimozielone
Od: "AdamŚ" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> hej, zamierzam mieć w odgordzie dużo roślin zimozielonych, mam już jakiś
> ostrokrzew, kilka iglaków - może polecicie jakieś inne ciekawe, ładne i
> wdzięczne roślinki zimozielone (ale nie koniecznie krzewy)

Polecam karłowe odmiany sosen (np.Pinus Mugo Kostelniczek), świerków (np.
Picea Pungens Little Globe).
Jeśli ktoś "lubi" iglaki są to naprawdę miłe dla oka karzełki.

3. Data: 2007-04-06 15:00:41

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

AdamŚ wrote:

> Polecam karłowe odmiany sosen (np.Pinus Mugo Kostelniczek), świerków (np.
> Picea Pungens Little Globe).
> Jeśli ktoś "lubi" iglaki są to naprawdę miłe dla oka karzełki.

Ale do tego trzeba też lubić karzełki.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2007-04-06 15:03:59

Od: "Wojtas" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Laurowisnia, pierisy, rozaneczniki, niektore gatunki irgi,

5. Data: 2007-04-06 15:07:35

Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

może polecicie jakieś inne ciekawe, ładne i
> wdzięczne roślinki zimozielone (ale nie koniecznie krzewy)

Sośnica, Cuninnghamia, dąb turnera, taiwania, barwinek
pozdrawiam tomek

6. Data: 2007-04-06 16:34:43

Od: "ad" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

cisy cisy cisy:)
ala

7. Data: 2007-04-06 17:53:43

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:55bf.00000048.461676a3@newsgate.onet.pl ad
<c...@o...pl> napisał(a):

> cisy cisy cisy:)

Hejka. Alu, lepiej nie odrywaj się od prac przedświątecznych. ;-)
Pozdrawiam daltonistycznie Ja...cki

8. Data: 2007-04-06 18:13:02

Od: l...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Sośnica, Cuninnghamia, dąb turnera, taiwania, barwinek

taiwania raczej nie przeżyje więcej niż kilku zim i to i tak tylko w pasie
nadmorskim...... mróz w okolicach -20 zabije ją od razu. w gdańsku rosła tylko
przez 2 zimy, u znajomego w szczecinie padła tej wiosny.....
zamiast niej poleciłbym cryptomerię - szydlicę- rośnie szybko no i piękna jest.
cunninghamię natomiast polecę bo piękne drzewko - u mnie trzyma się super .....
poleciłbym kupić różne odmiany ostrokrzewów - jakieś variegata i innne, te
które rosną do kilku metrów na prawdę wyglądają oszałamiająco w zimę kiedy
wszystko bez liści jest.
jeśli już w ogródku ma być dużo zimozielonych to oczywiście nie powinno
zabraknąć bukszpana na małe żywopłociki - poleciłbym również odmianę o
barwnych liściach. piękna jest również trzmielina fortunego formowana w małe
żywopłociki - w odmianach w różnych kolorach. czysty gatunek tej trzmieliny o
zielonych liściach tworzy ładne krzewy-nawet do 3 metrów co wygląda również
bardzo interesująco.trzmielinę łatwo samemu rozmnożyć - gałazki do ziemi i po
kilku tygodniach sadzonki są gotowe.... Nie można też zapomnieć o ogniku,
który ma również piękne kolorowe owoce jesienią.
z zimozielonych można w ogródku posadzić yukkę karolińską, również odmianę
variegata, ciemierniki i wiele innych bylin o trwałych liściach.
pozdrawiam zimozielono

Łukasz

9. Data: 2007-04-06 18:14:37

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> Hejka. Alu, lepiej nie odrywaj się od prac przedświątecznych. ;-)
> Pozdrawiam daltonistycznie Ja...cki

Jaki kolor mają Twoje cisy w zimie???

Pozdrowienia,
Michał