półkwiat???

1. Data: 2006-07-15 18:52:18

Temat: Re: półkwiat???
Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kuleczka"

> (...) Może ktoś wie co to faktycznie jest i czy rzeczywiście bylina?

A "pikczers" gdzie ?!

Serdecznie Miłka

2. Data: 2006-07-15 18:52:40

Temat: półkwiat???
Od: "Kuleczka" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam:)
kupiłam coś:) Wg sprzedawcy jest to bylina o nazwie półkwiat.Powiem szczerze
że nic o tej nazwie nie znalazłam a i widzę coś takiego po raz pierwszy.
Łodygi pokładające się , długości ok 20-25 cm, liście lekko ząbkowane owalne
podługowate a kwiat...no właśnie każda łodyga zakończona jest kwiatkiem
który ma płatki jakby tylko do połowy a druga połowa srodka jest bez płatków
co tworzy dośąć oryginalny widok.Kolor:biało-niebieski z fioletowymi
paskami. Może ktoś wie co to faktycznie jest i czy rzeczywiście bylina? Pzdr

3. Data: 2006-07-15 19:04:08

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

.Kolor:biało-niebieski z fioletowymi
> paskami. Może ktoś wie co to faktycznie jest i czy rzeczywiście bylina? Pzdr

Sprawdź, czy to przypadkiem nie jest Sceyvola albo skejwola, nie wiem
jak się to pisze.Nazwa pochodzi od nazwiska rzymskiego arystokraty, który
wsadził łapę w ogień, aby pokazać Persom, jacy w Rzymie twardziele.
Spalił sobie palce, kwiat wygląda jak niepełna dłoń.
Pozdrawiam.Mirzan

4. Data: 2006-07-15 19:29:53

Od: "Kuleczka" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sprawdź, czy to przypadkiem nie jest Sceyvola albo skejwola,

Wielkie dzięki Mirzan jak zawsze niezawodny, za to się zawiodlam na roślince
która może i jest byliną ale z inf.w sieci raczej nie wynika żeby miała u
nas przetrwac zimę :(
Pełna nazwa : scaevola aemula http://www.plantpol.com.pl/strony/1/i/38.php

pzdr

piękny letni wrzos - pół serio....