Re: półpasiec

From: Jacek Piskozub <p...@s...rr.com>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: półpasiec
Date: Tue, 16 Oct 2001 15:24:49 GMT

Kasiagorbi wrote:

> W piatek zaczęła mnie swędzieć prawa strona brzucha. W sobote pojawiły się 3
> krostki. W niedzielę juz trochę więcej. W poniedziałek kilka po prawej
> stronie pleców. Dzis cała plaga. Byłam u dermatologa - "to półpasiec"-"2
> bite tygodnie w domu, nie wychodzic z pokoju"smarowac co 5 godzin, itd.
> CZY TO NAPRAWDĘ TAK POWAŻNA CHOROBA?
> Pomóżcie, bo przestraszyłam się na dobre. Nie chcę sziedzieć w izolatce...

Półpasiec to ospa wietrzna u dorosłych. Atakuje układ nerwowy - zmiany
są rozmieszczone właśnie wzdłuż nerwu, zazwyczaj po jednej stronei ciała
(niesymetrycznie). Przechodzą ją osoby, które nie chorowały na to w
dziecinstwie. Chociaż ostatnio zdarza sie u niektórych, któtrzy o. w.
przechodzili - widocznie istnieje więcej niż jedna odmiana wirusa.
Jednak zdaje sie przechodzi sie ją wtedy znacznie łagodniej.

Wiem, bo prawdopodobnie sam to przeszedłem - w dość łagodnej formie -
mimo, że w dzieciństwie miałem ospę wietrzną.

A siedziec w domu trzeba dla dobra innych, bo to jednak choroba zakaźna.

Pozdrowienia,

JP