pomidory w donicach

1. Data: 2006-05-12 10:40:33

Temat: pomidory w donicach
Od: "aneta" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
poraz pierwszy choduje w domu pomidorki, odmiany dokładnej nie znam, wiem
tylko że to jakaś odmiana cholenderska nadająca się do uprawy pojemnikowej.
Powiedzcie mi czy trzeba je jakoś zapylać, jeśli tak to jak, pytam bo są
coraz wyższe (mają ok. 50 cm wysokości) a zawiązków owoców wcale nie widać,
może trzeba podlewać specjalnym nawozem. Jeśli ktoś miał jakieś dośwaiczenie
z chodowlą pomidora w donicach to proszę o parę wskazówek. Z góry serdecznie
dziękuję.
Aneta

2. Data: 2006-05-12 11:02:06

Temat: Re: pomidory w donicach
Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

aneta napisał(a):
> [...]
> z chodowlą pomidora w donicach to proszę o parę wskazówek. Z góry serdecznie

Zapytaj o hodowle holenderskich odmian to moze ktos się odezwie.
:-)
pozdr. Jerzy

3. Data: 2006-05-12 11:55:18

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aneta" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
dośwaiczenie
> z chodowlą pomidora w donicach to proszę o parę wskazówek. Z góry

Jest duże prawdopodobieństwo , że jako holenderskie pojemnikowe
powinny być chodowane na pożywkach i mogą być dość wysokie .
Będą wymagały pielęgnacji (prowadzenie jednego lub kilku
pędów - zależy od odmiany) i najpewniej sztucznego zapylania .
Może chemicznego - jest taki preparat ale szczegułów nie znam .
--

pozdrawiam :-) piotrh

4. Data: 2006-05-12 12:02:09

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"piotrh" <p...@t...pl> wrote in message

> [...]
> pędów - zależy od odmiany) i najpewniej sztucznego zapylania .
> Może chemicznego - jest taki preparat ale szczegułów nie znam .

Betokson - moczy się lub opryskuje kwiaty.

5. Data: 2006-05-12 12:05:53

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

piotrh napisał(a):
> [...]
> pędów - zależy od odmiany) i najpewniej sztucznego zapylania .
> Może chemicznego - jest taki preparat ale szczegułów nie znam .

Mały szczegół: cholenderskie hodowane?
:-(
pozdr. Jerzy

6. Data: 2006-05-12 12:16:28

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:e41p23$t3g$1@atlantis.news.tpi.pl aneta
<a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> nawozem. Jeśli ktoś miał jakieś dośwaiczenie z chodowlą pomidora w
> donicach to proszę o parę wskazówek. Z góry serdecznie dziękuję.

Hejka. W zeszłym roku uprawiałem pomidory w donicach, na 1 pęd, bez
jakiegokolwiek zapylania (gdy się wietrzy szklarnie to się same zapylają,
ale można oczywiście postukac paluszkami w łodyżkę poniżej kwiatostanu).
Podlewałem roztworem Florovitu i saletry amonowej - na oko. W tym roku
zrezygnowałem z uprawy w donicach ze względu na konieczność utrzymywania
stałej wilgotności w podłożu, co wiązało się z codzienną koniecznością
obfitego podlewania pomidorów i człowiek był uwiązany jak pies, bo zaraz
więdły gdy w któryś (nawet jeden) słoneczny dzień gdzieś wyskoczyłem. :-(
Teraz mam w ziemi w szklarni.
Dziwna sprawa ale papryka lepiej sobie radzi w pojemnikach niż pomidory.
Pozdrawiam gruntowo

7. Data: 2006-05-12 12:19:48

Od: "MM" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na balkonie chyba nie... Ale można to robić samemu. Gdy zakwitną, potrząsać
rośliną, wtedy pyłek się rozprzestrzeni...

M.

8. Data: 2006-05-12 14:00:02

Temat: Re: pomidory w donicach [dla Jurka]
Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Mały szczegół: cholenderskie hodowane?
> :-(
> pozdr. Jerzy

hodowla w Holandii ,hodowla w Holandii ,hodowla w Holandii ,hodowla w
[...]

jest 100 Panie Psorze , ekstra jeszcze 20 :

:-)))))))))))))
pozdrawiam :-) piotrh

9. Data: 2006-05-13 10:40:18

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
[...]
> jest 100 Panie Psorze , ekstra jeszcze 20 :
[...]

> :-)))))))))))))
pozdrawiam :-) piotrh

Nie ciesz się, teraz: szczegółów.
;-)
pozdr. Jerzy

10. Data: 2006-05-13 11:17:48

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie ciesz się, teraz: szczegółów.
> ;-)
> pozdr. Jerzy

Szczegółowe wyszczególnianie poszczególnych szczegółów nie jest
szczególnie podniecające .
Ogląd ogólny sprawić może szczególną synkretyczną przyjemność :-)

--

pozdrawiam :-) piotrh

Jeśli nie Gardena to co ?
Grab pospolity kolumnowy - jakieś przykłady ?
wierzba IWA
Wiśnia samosiejka
Thuje + ziemia zasadowa.