pomóżcie: mikser - funkcje

1. Data: 2005-06-28 08:22:41

Temat: pomóżcie: mikser - funkcje
Od: 'madzik' <m...@g...niet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
jestem na etapie szukania miksera i mam pewien problem.

Jest coś takiego w Polsce: Philips Blender Cucina HR 1754/8 (moja wersja
ma chyba numer 1744...), http://tinylink.com/?VmoqCfRXHM. Ten "mój" jest
dodatkowo szklany, plus ma wkład do robienia klarownych soków owocowych.

Niestety, w szwedzkiej instrukcji (do modelu 1744) jest _wyraźnie_
napisane, że blender jest "przeznaczony do mieszania _miękkich_
składników" - czy naprawdę takiego urządzenia nie można wykorzystywać do
robienia np. placków ziemniaczanych, czy szatkowania kapusty/cebuli na
drobno???

A jeśli nie można, to jakim mikserem można to robić?

--
Magda, lekko ogłupiała już ;-)

2. Data: 2005-06-28 09:15:37

Temat: Re: pomóżcie: mikser - funkcje
Od: Kanta <k...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik 'madzik' napisał:

> Niestety, w szwedzkiej instrukcji (do modelu 1744) jest _wyraźnie_
> napisane, że blender jest "przeznaczony do mieszania _miękkich_
> składników"

z tego co wiem w każdej innej instrukcji też będzie napisane, że blender
służy tylko do mieszania miękkich składników, bo blender z założenia
służy do robienia rzeczy płynnych(zupy, przeciery, soki).

> czy naprawdę takiego urządzenia nie można wykorzystywać do
> robienia np. placków ziemniaczanych, czy szatkowania kapusty/cebuli na
> drobno???

hmmm ja bym swoim nie próbowała :D

> A jeśli nie można, to jakim mikserem można to robić?

każdy innym mikserwm, który ma misę i tarki albo nożyki do szatkowania.

papatki
kanta
--
czy to nie czas na małe conieco?
tak to jest właśnie ten czas..

3. Data: 2005-06-28 09:25:11

Od: "Kasia" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć powinnaś w takim razie pomyślaeć o raobocie kuchennym. w serrii cucina
jest taki z blenderem w przystawce,. ma niewielkie rozmiary i miły dla oka.
a blendery rzeczywiści e nie daja rady przy kapuście , buraczkach czy mięsie
nie daj Boże
Kasia

4. Data: 2005-06-28 10:05:41

Od: 'madzik' <m...@g...niet.pl> szukaj wiadomości tego autora

kanta:

> z tego co wiem w każdej innej instrukcji też będzie napisane, że blender
> służy tylko do mieszania miękkich składników, bo blender z założenia
> służy do robienia rzeczy płynnych(zupy, przeciery, soki).

Dzięki.
Ja mam mały ręczny mikser, który mi słuzy wiele lat juz i rynkowi
mikserów/robotów/etc nie miałam okazji przyglądać się z bliska od dawna.
A teraz też bym wolala uniknąc kupowania czegoś bardzo drogiego...
Zależy mi na przetestowanym urządzeniu, z którego użytkownicy (-czki) są
zadowolone.

> hmmm ja bym swoim nie próbowała :D

W szczegółowej instrukcji na stronie philipsa znalazlam info, że można
tym kroić lód oraz ziarna typu fasola etc. Rozumiem, że to w dalszym
ciągu wyklucza np. robienie placków i drobienie cebuli? :-(

Pamiętam, że ja byłam dzieckiem moja mama robiła placki w czymś takim
właśnie (wtedy jeszcze mówiło się na to mikser, a nie blender ;-) )

> każdy innym mikserwm, który ma misę i tarki albo nożyki do szatkowania.

Czyli np. Philips Comfort HR 7605/10:
http://www.agd.and.pl/info.php?idprod=hr7605 ?
(wg autora <cudajb$8rb$1@nemesis.news.tpi.pl> można robić placki)

--
Magda (już mnie głowa zaczyna boleć od zbyt dużego wyboru ;-) )

5. Data: 2005-06-28 10:22:47

Od: 'madzik' <m...@g...niet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magda:

> Czyli np. Philips Comfort HR 7605/10:
> http://www.agd.and.pl/info.php?idprod=hr7605 ?
> (wg autora <cudajb$8rb$1@nemesis.news.tpi.pl> można robić placki)

I na to się też zdecydowałam.
Dzięki raz jeszcze za odwiedzenie mnie od zakupu nie-tego-co-trzeba :-).

--
Magda

6. Data: 2005-06-28 10:39:58

Od: Kanta <k...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik 'madzik' napisał:

> A teraz też bym wolala uniknąc kupowania czegoś bardzo drogiego...
> Zależy mi na przetestowanym urządzeniu, z którego użytkownicy (-czki) są
> zadowolone.

ceny robotów wahają sie pomiędzy 200-400 zł(oczywiście pomijam takie co
mają wszystko w jednym, chociaż czasami i taki by się przydał :)),
czasami można trafić na promocję i kupić coś za 3/4 albo i połowę ceny.

> W szczegółowej instrukcji na stronie philipsa znalazlam info, że można
> tym kroić lód oraz ziarna typu fasola etc. Rozumiem, że to w dalszym
> ciągu wyklucza np. robienie placków i drobienie cebuli? :-(

wydaje mi się, że wyklucza. po prostu kielich blendera ma inny kształt
niż misa robota(i przez to ruch wirowy szatkowanego czegoś jest całkiem
inny), no i nożyk też jest o wiele mniejszy.

> Pamiętam, że ja byłam dzieckiem moja mama robiła placki w czymś takim
> właśnie (wtedy jeszcze mówiło się na to mikser, a nie blender ;-) )

teraz to są nazwy dla wszystkiego :D, blender to blender, a robot
kuchenny jest też zwany malakserem, chociaż ja na swojego mówię mikser,
no a mikser to jest taki mały z mieszadełkami bez miski albo z miską
zewnętrzną, wybór taki, że ehhh ;)

> Czyli np. Philips Comfort HR 7605/10:
> http://www.agd.and.pl/info.php?idprod=hr7605 ?
> (wg autora <cudajb$8rb$1@nemesis.news.tpi.pl> można robić placki)

hmm to zależy jak robisz placki, bo ja trę ziemniaki na najmniejszej
tarce(oczka w kształcie małych dziurek), albo na średniej(oczka w
kształcie małych łezek), a cebulę drobno szatkuję.
z tego co sobie przeczytałam ze stronki, którą podałaś, to ten philips
ma chyba tylko tą średnią tarkę (' Wkładka ścierająca ze stali
nierdzewnej (średnia grubość) : do rozdrabniania na średnie kawałki
owoców, warzyw i sera'). a z drugiej strony, zmyślny pomysł:) nie ma
całej obudowy, którą przeważnie mają roboty i przez to zajmuje mniej
miejsca:)

papatki
kanta
ps: ja mam moulinexa ovatio 3 duo, którego kupiłam jakieś 4 lata temu i
nadal mi służy:)

7. Data: 2005-06-29 12:54:22

Od: 'madzik' <m...@g...niet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kanta:

> hmm to zależy jak robisz placki, bo ja trę ziemniaki na najmniejszej
> tarce(oczka w kształcie małych dziurek), albo na średniej(oczka w
> kształcie małych łezek), a cebulę drobno szatkuję.

Jeden z rodzajów, jakie robię, to ścieranie na zupełnie gładko (dziurki
z wystającymi "haczykami").
Czasem na drobnej (małe łezki - świetne określenie, nie znałam) albo
grubszej (duże łezki).

> [...]
> owoców, warzyw i sera'). a z drugiej strony, zmyślny pomysł:) nie ma
> całej obudowy, którą przeważnie mają roboty i przez to zajmuje mniej

Już przetestowany wstępnie i chwalę.
Tak, ma tarkę do tarcia surowych ziemniaków, oraz tę na grubsze łezki
(trzecia tarka to plasterkowanie). Do tego nożyk/mikser i świetnie
działające kółko do ubijania piany etc.
Bardzo łatwo się oczyszcza nawet pod samą wodą (można w zmywarce),
zajmuje naprawdę mało miejsca (wszystkie tarcze da się schować do
środka), łatwy montaż i demontaż, szybko przetwarza produkty. Bałam się,
czy 350W to nie jest za mało, ale sprawdza się całkiem ok. Bardzo mi sie
udał zakup :-).
Brakuje mi tylko więcej ustawień prędkości (ma on/off i pulse) i może
jeszcze jakiejś tarki.

--
Magda

8. Data: 2005-06-30 07:43:39

Od: Kanta <k...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik 'madzik' napisał:

> Już przetestowany wstępnie i chwalę.

no to radości pewno miałaś trochę, przynajmniej ja bym miała :) tyle
rzeczy można zrobić :D

> zajmuje naprawdę mało miejsca (wszystkie tarcze da się schować do
> środka),

w większości robotów tarki i inne akcesoria można chować do misy, zaletą
twojego jest, że praktycznie potrzeba tylko miejsca na misę, niestety
mój robot ma jeszcze 'obudowę' , na której sie montuje misę.

> Bardzo mi sie udał zakup :-).

cieszm się :D

> Brakuje mi tylko może jeszcze jakiejś tarki.

podejrzewam, że można ją dokupić, ale cena może być hmm wysoka (w
porównaniu do ceny robota), mieszadełko(podobne do takiego jakie ma
zwykły mały mikser) do naszego robota rok temu kosztowało 70 zł, więc
zrezygnowałam i jakoś sobie radzę:)

papatki
kanta
dużo pyszności do zrobienia robotem życzę

9. Data: 2005-07-09 07:41:02

Od: "marcysia" <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jeśli nie można, to jakim mikserem można to robić?
>
> --
> Magda, lekko ogłupiała już ;-)

a ja polecam robota kuchennego:
http://tinylink.com/?jMe51xiuTO
Nie musi byc wlasnie ten model tego producenta, ale wlasnie z takimi
funkcjami
Mialam wczesniej podobnego philipsa, ale bez dzbanka z dolnymi nozami
Byl idealny do:
- robienia ciast
- surowek
- rozdrabniania cebuli, czosnku
- ubijania bialek, smietany na piane
- robienia plackow ziemniaczanych

Genaralnie mozesz wyrzucic do smieci tarke,
W moim poprzednim robocie byla nawet tarcza do rozdrabniania ziemniakow na
frytki, korzystalam z niej przygotowojac jarzyny na zupe.....Bardzo fajna
sprawa...

Nie zdawal egzaminu przy koktajlach owocowych, rozdrabnianiu ugotowanych
warzyw na zupe krem, gdyz ksztalt i wielkosc misy powodowaly ze plyn
wyplywal rozlewajac sie na stole
Dlatego po kolejnej awarii starego robota zdecydowalam sie na zakup
podobnego modelu, ale z dzbankiem do rozdrabniania roznych plynnych
cudeniek.

pzdr

jagody, jagodki:-)
Kwasne mleko - jak przechowac
[szukam] tort bez jajek, orzechow i truskawek
Pomysły na bób ?
chwalę się :) marchewką