pomysł na niedogie ogrodzenie

21. Data: 2009-04-13 08:33:32

Temat: Re: pomysł na niedogie ogrodzenie
Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:182emy32fj5gf.1mvthzu5jidtt.dlg@40tude.net...

> Aj! - na samą myśl czuję się pokłuta.
>
> Mój TŻ właśnie parę dni temu "uformował" (piłą) 100m żywopłotu z prawie
> trzydziestoletniej ałyczy do wysokości 1,5m: kupa drewna do palenia :-)

dajcie jakąs fotkę, jak ta aj-ał-ałycza się prezentuje w postaci uformowanej

22. Data: 2009-04-13 09:37:21

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 13 Apr 2009 10:33:32 +0200, yapann napisał(a):

> dajcie jakąs fotkę, jak ta aj-ał-ałycza się prezentuje w postaci uformowanej

OK, po południu zrobię zdjęcie i pokażę - póki co stół czeka i znowu trzeba
jeść, jeść, jeść... ;-)

--
"Miłuj swoich wrogów. To doprowadzi ich do szału".
;-PPP

23. Data: 2009-04-13 09:42:23

Od: "skryba" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "skryba" <s...@o...eu> napisał w wiadomości

> wcześniej.

> Nie słyszałem o nornicach w topinamburze a mam ich pełno na działce od kiedy
> nie pracuję glebogryzarką, ale u mnie na topinamburze żerował
> koziołek-sarniak i stadko dzików - w środku wsi - weszły na teren szkolny
> przez dziurę w ogrodzeniu.

Może wygniły (mam bardzo mokro) lub coś innego go wyżarło.
:-(

Pozdrawiam pogodnie

24. Data: 2009-04-13 10:07:24

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości

> Może wygniły (mam bardzo mokro) lub coś innego go wyżarło.
> :-(
>
> Pozdrawiam pogodnie

Pech bo to rośnie belegdzie...

25. Data: 2009-04-13 10:08:46

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Off topic:
Na taras:
http://ogrodymaryli.com/index.php?productID=289

26. Data: 2009-04-13 21:51:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> dajcie jakąs fotkę, jak ta aj-ał-ałycza się prezentuje w postaci uformowanej

http://mazam.fotosik.pl/albumy/618395.html
Ten żywopłot był wyhodowany przez mojego TŻ "od pestki".
Jak widzisz - "uformowanie" jest raczej radykalne. Kiedyś był to żywopłot
typowy, strzyżony sporo lat. Potem nie był strzyżony ze względu na chęć
osłonięcia działki przed słońcem i wiatrem latem. Urosły duże drzewa, więc
żywopłot przestał byc żywopłotem, stał się szpalerem
Na pierwszym zdjęciu widac odrosty na tej części żywopłotu, która była
przycięta w zeszłym roku - ałycze już ładnie puściły pędy z pozostałej
dolnej częsci pni.
Na dalszych zdjęciach jest zetknięcie fragmentu przyciętego w zeszłym roku
(czyli tego z nowymi odrostami) oraz przed paru dniami. Widać różnicę.
Ostatne zdjęcie - fragment tego, co niedawno przycięte, reszta ciągnie sie
dalej za widoczną z prawej grupą drzew.

Świeżo wyrosłe pedy będą przycinane jak kiedyś, żywopłot został odmłodzony.

27. Data: 2009-04-14 06:33:30

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://mazam.fotosik.pl/albumy/618395.html
ło rany - opalować mnie chcecie!
rozumiem, że to diabelstwo rośnie szybko?

28. Data: 2009-04-14 07:24:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 14 Apr 2009 08:33:30 +0200, yapann napisał(a):

> ło rany - opalować mnie chcecie!
> rozumiem, że to diabelstwo rośnie szybko?

Niekoniecznie, "to" rosło aż 30 lat :-D
Jak będziesz przycinał cały czas, to Ci takie pnie nie urosną.

29. Data: 2009-04-14 08:34:39

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "yapann" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
> ło rany - opalować mnie chcecie!
> rozumiem, że to diabelstwo rośnie szybko?

Ałycza to dobra podkładka pod śliwy - możesz szczepić od środka, zostawiając
od zewnątrz naturalne gałęzie ałyczy - dwie korzyści z różniastych owoców a
amatorów na "dzierżawę, splewy - różnie to nazywają w różnych stronach" nie
będzie...

30. Data: 2009-04-14 08:55:55

Od: "pluton" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zdaj się na żywopłot z ałyczy lub tarniny.
> Pozbierasz pestki i masz bezkosztowo.
> 1. Obrona nie do przebycia,
> 2. Owoc do zjedzenia i na przetwory,
> 3. Materiał na wina i nalewki - palce lizać,
> 4. Możliwość dowolnego niemal formowania własnoręcznie.

Z ust mi to wyjales.

pozdrawiam
pluton

LINK - STEROWNIKI DO WODY
Zdjęcia ogrodów
Rozmnazanie iglakow
Nawóz do trawnika - Florovit, Polifoska, Biopon?
Bosch Rotak 43 LI i inne kosiarki - co polecacie