ponczo na szydełku

1. Data: 2006-03-03 10:03:47

Temat: ponczo na szydełku
Od: "Kriepa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,

Po przerwie chcę wziąć sie znowu za jakąś robótkę (Ci, co pamiętają, miałam
ostatnio zastój i niechęć do robienia czegokolwiek - jak to niektórzy z
własnego doświadczenia zinterpretowali, prawdopodobnie z powodu tkwiącego we
mnie pierwiastka męskiego (???)).
No, w każdym razie chcę spróbować czy jednak uda mi się coś skończyć.
Wymyśliłam, że zrobię córce ponczo na szydełku w drobne paseczki
półsłupkami, ale powiedzcie proszę, może ktoś wie, jaka jest technika
robienia takiego zwykłego, tradycyjnego ponczo ze szpicami z przodu i z
tyłu - czy robi się to naokoło, czy zszywa się np. z 2 czy 4 części czy może
jeszcze jakoś inaczej (może tak, jak stanik - z jednej i z drugiej strony
łańcuszka). A może jeszcze jakoś inaczej.
Mam nadzieję, że ktoś zrozumie o co mi chodzi :-)

--
Pozdrawiam, Marta

2. Data: 2006-03-03 14:07:52

Temat: Re: ponczo na szydełku
Od: kasia <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kriepa napisał:
> [...]
> łańcuszka). A może jeszcze jakoś inaczej.
> Mam nadzieję, że ktoś zrozumie o co mi chodzi :-)

najprostszym sposobem robienia poncza to zrobienie dwoch prostokatow i
zszycie ich
-------------
' '
' '
' '
-------------
' '
' '
' '
' '
' '
-------
cosik takiego
kasias

3. Data: 2006-03-03 14:17:14

Od: "Kriepa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kasia" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik Kriepa napisał:

> najprostszym sposobem robienia poncza to zrobienie dwoch prostokatow i
> [...]

Tak, to znam, już dla siebie takie zrobiłam, tyle że na drutach. Ale teraz
chciałam takie na okrętkę jakoś, bo chcę, żeby były paseczki takie drobne i
ładnie się układały w V od środka ku górze. I właśnie nie wiem jak sie robi
takie ponczo :-)

--
Pozdrawiam, Marta

4. Data: 2006-03-03 14:47:55

Od: kroowka <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ładnie się układały w V od środka ku górze. I właśnie nie wiem jak sie robi

W skrócie, to robi sie tak: łańcuszek początkowy (obwód koło szyi),
zamykasz w kółko i robisz naokoło. W dwóch przeciwległych miejscach
dodajesz oczka, czyli np zamiast 1 robisz 3. I to w tych dwóch miejscach
wyjdzie Ci V. Ja tak robiłam swoje, wg wzoru z www.lionbrand.com
www.kroowka.prv.pl/f_ponczo_bordowe.htm
a tu pierwowzór:
http://cache.lionbrand.com/patterns/chs-poncho.html
Tyle ze to moje jest słupkami, ale zasada jest na pewno taka sama.
Mam jeszcze sugestie do przemyślenia.. czy półsłupkami nie bedize za
sztywne? może pomyśl o słupkach. Ale to tylko sugestia :) Aaa, jeszcze
drugi plus słupków, łatwiej skończyć, bo szybciej roboty przybywa ;)
Trzymam kciuki
Pozdrawiam
Ola
--
, ,
()'.".'() Olcia - kroowka

5. Data: 2006-03-03 14:57:22

Od: "Kriepa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kroowka" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zamykasz w kółko i robisz naokoło. W dwóch przeciwległych miejscach
> dodajesz oczka, czyli np zamiast 1 robisz 3. I to w tych dwóch miejscach

Krówka. właśnie o coś takiego mi chodziło! Wielkie dzięki! Może już dziś się
za to wezmę...?

> Tyle ze to moje jest słupkami, ale zasada jest na pewno taka sama.
> Mam jeszcze sugestie do przemyślenia.. czy półsłupkami nie bedize za
> sztywne? może pomyśl o słupkach. Ale to tylko sugestia :)

Jakbym robiła dla siebie, to pewnie zrobiłabym słupkami, ale dla dziecka to
wolę, żeby nie było takie przewiewne, bo to ma ładnie wyglądać, ale też
grzać. Zresztą i tak zobaczę w robocie jak wyjdzie - w razie czego przerzucę
się na słupki :-)
Jeszcze raz bardzo dziękuję!

--
Pozdrawiam, Marta

6. Data: 2006-03-06 08:23:04

Od: "Kriepa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> sztywne? może pomyśl o słupkach. Ale to tylko sugestia :) Aaa, jeszcze
> drugi plus słupków, łatwiej skończyć, bo szybciej roboty przybywa ;)

Już zrobiłam w weekend ponczo - tak jak radziłaś lepiej wyglądało słupkami.
Jak siostra przyjdzie z aparatem, to obfotografuję i się pochwalę :-)

--
Pozdrawiam, Marta

7. Data: 2006-03-06 10:10:16

Od: kroowka <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kriepa wrote:
> Już zrobiłam w weekend ponczo - tak jak radziłaś lepiej wyglądało słupkami.
> Jak siostra przyjdzie z aparatem, to obfotografuję i się pochwalę :-)
>
> --
> Pozdrawiam, Marta

SUUUUUUPER !!!! czekam niecierpliwie na fotki :)

, ,
()'.".'() Olcia - kroowka
((o o)) Olsztyn
(..)^ (..) www.kroowka.prv.pl

(szydełko)pranie, prasowanie, suszenie, naciąganie, krochmalenie...
pytanie na sniadanie - patchworki
Wielkanoc na szydełku
moherowa MANIFA
OT moje wielkanocne jajka