poparzenie sloneczne

1. Data: 2000-06-16 19:35:35

Temat: poparzenie sloneczne
Od: "Lipiec" <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam taki problem...
W ubieglym roku w sierpniu bylem na wczasach gdzie uleglem poparzeniu
slonecznemu, nestety nigdy nie moglem sie przekonac do uzywania kremow z
filtrem... az przekonalem sie na wlasnej skorze czym to grozi :( w jednym
miejscu oparzenie bylo tak mocne, ze po kilku dniach zluszczania sie skory
zrobila mi sie mala rana (ok 1 cm srednicy), ktora dosc opornie sie goila
(ok 3 - 4 tygodni). Rana sie zagoila ale zostala blizna co prawda prawie nie
widoczna ale niestety wrazliwa na dotyk, tzn. w sumie takie zwykle dotykanie
nie boli ale jak sie mocniej nacisnie to boli, a najbardziej jak sie dotknie
czyms twardym np paznokciem... Pewnie bym sie tym nie przejmowal ale dzis
poszedlem do solarium. Stwierdzilem, rok czasu powinien wystarczyc na
unikniecie powiklan, przed ww. wczasami dosc czesto chodzilem do solarium
czasami 2 -3 razy w tygodniu. Niestety dzis po ok. 4 godzinach od
naswietlania to miejsce gdzie byla rana troche mnie boli i to bez dotykania
:(((.
Wiem, ze powinienem isc do lekarza ale chcialbym wysluchac najpierw Waszych
opinii.

Z gory dziekuje i pozdrawiam
Artur

2. Data: 2000-06-17 11:17:29

Temat: Re: poparzenie sloneczne
Od: "Piotr Wachowski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

podstawowa sprawa to po poparzeniu powinieneś był dostać szczepionkę przeciw
zakażeniom i nie dotykać poparzenia. udać się do lekarza i zastosować maść
jaką lekarz ci przepisze.

wiem to z własnego doświadczenia , bo kiedyś byłem na wakacjach na
podzwrotnikowych wyspach i drugiego dnia pobytu poszedłem się opalać.
słońce było w zenicie a ja nie posmarowałem się kremem i nie miałem
założonego t-shirta.
skutki odczułem dopiero wieczorem.
na barkach pojawiły się bąble /tak jakby skóra się zagotowała/, dostałem
wysokiej gorączki i wakacje miałem z głowy. po takim poparzeniu to nawet nie
można było spać w nocy i położyć się w łóżku.
w polsce na szczęście nic się nie stanie jak poopalasz się bez kremu ale w
okolicach zwrotnika to już może mieć tragiczne skutki.
i podstawa to ubezpieczyć się w biurze podróży bo leczenie zagranicą jest
drogie

sie ma

Odwodnienie
osteofity