Re: popularny populares ???

From: "Robakks" <R...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: popularny populares ???
Date: Sat, 14 Nov 2009 16:27:51 +0100
<hdhiqk$mhl$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hdhl34$8ru$1@news.onet.pl>
<hdi7al$e7o$1@inews.gazeta.pl> <hdj22g$aai$1@news.onet.pl>
<0...@s...googlegroups.com>
<hdjjpj$seg$1@news.onet.pl>
<2...@b...googlegroups.com>
<hdjnpl$8di$1@news.onet.pl>
<e...@p...googlegroups.com>
<hdjosi$beb$1@news.onet.pl>
<3...@3...googlegroups.com>
<hdka94$l5j$1@node1.news.atman.pl>
<f...@f...googlegroups.com>
<hdlqif$sv7$1@inews.gazeta.pl> <hdm7lp$ln2$1@news.onet.pl>
<hdmglc$g70$1@inews.gazeta.pl>
<2...@k...googlegroups.com>

"de Renal" <f...@g...com>
news:2606df59-0598-4bcc-b4bc-b41074639ba8@k19g2000yq
c.googlegroups.com...

> Chiron jest psychicznie chory [ciach cenzura]

To pieniactwo bez uzasadnienia prawdziwości - typowa
alefia urojeniowa.

cytat:
Paranoja Pieniacza i Obłęd

Wgłębiając się szczegółowo w objawy jakiegoś rodzaju paranoi warto zapoznać
się czym jest w ogólności ta jednostka chorobowa, która występuje znacznie
częściej niż podają statystyki diagnostyczne, a to dlatego, że wielu chorych
żyje w społeczeństwie i względnie dobrze sobie radzi ze swoimi sprawami,
chociaż ich otoczenie uważa na ich drażliwe strony. Współcześnie diagnozuje
się zwykle zespół paranoiczny, rzadziej używając terminów klasycznych takich
jak obłęd. Zespół paranoiczny zwany dawniej terminami takimi jak paranoja
prawdziwa czy obłęd, to nazwa pochodząca z języka greckiego od para -
"obok, poza" i noos - "rozum, sens". Obecnie, według klasyfikacji ICD-10,
nazywana zespołem paranoicznym lub reakcją paranoiczną. W amerykańskiej
klasyfikacji chorób psychicznych DSM-IV zespół ten nosi nazwę zespół
urojeniowy "delusional disorder". Generalnie są to usystematyzowane urojenia
i oddziaływania, najczęściej prześladowcze, rzadziej wielkościowe lub inne.
Istotnym jest z psychopatologicznego punktu widzenia, że urojenia
paranoiczne są osądami, które są możliwe do zaistnienia, w przeciwieństwie
do urojeń paranoidalnych. Historie opowiadane przez paranoików są
racjonalne, prawdopodobne, a czasem wręcz zdumiewająco realistyczne, tyle,
że oparte na błędnych przesłankach. Inaczej mówiąc ta część światopoglądu
chorej osoby, która jest urojeniem opiera się na fałszywych założeniach i
błędnych podstawach, chociaż wnioski i teorie oraz oceny sytuacji są
logicznie poprawne.

Paranoja w obecnej klasyfikacji ICD-10 opisywana jako uporczywe zaburzenia
urojeniowe jest chorobą rozpoznawaną w medycynie dość rzadko, jednakże wielu
autorów skłania się ku przypuszczeniu, że jest to stan patologiczny
występujący znacznie częściej, niż wynika to z oficjalnych statystyk. Wynika
to z tego, że w chorobie tej doznawane przez chorego urojenia są na tyle
prawdopodobne, że otoczenie traktuje to raczej jako cechę charakteru,
poglądy czy zwyczaje niż chorobę. Można pokusić się o stwierdzenie, że każdy
zna jakąś osobę, która ma pewne poglądy nie oparte na żadnych przesłankach,
które podzielałoby otoczenie i w tych poglądach jest niewzruszona. Choć
wszyscy wokół uważają, że poglądy tej osoby są, delikatnie mówiąc, niezwykłe
lub dziwaczne, to jednak wskutek częstego faktu, że człowiek ten właściwie
wypełnia swoje role społeczne jako pracownika, ojca/matki, kolegi czy
obywatela, urojenia paranoiczne nie są uważane przez innych za chorobowe,
dopóty nie są szkodliwe dla jakiejś grupy osób lub pojedynczej osoby. W
omawianym temacie należy dodać, że klasyfikacja DSM-IV zabrania
rozpoznawania chorób psychicznych jeśli zachowania czy wypowiedzi osoby
tyczą przedmiotu wiary religijnej, z natury swej opartej na przesłankach nie
możliwych do udowodnienia czy oceny ich prawdziwości. Nie można bowiem
dowieść istnienia przedmiotu wiary jakim jest jakaś forma czy wyobrażenie
Boga lub Bóstwa, zatem wierzeń z tym związanych nie należy diagnozować.
http://sektofobia.blog.onet.pl/Paranoja-Pieniacza-i-
Obled-Ant,2,ID279099475,n
Robakks