porada- farbowanie cieniowanie

1. Data: 2007-10-06 09:05:01

Temat: porada- farbowanie cieniowanie
Od: "Syla" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie, chciałabym zafarbować tkaninę ale tak aby nie była jednolita tylko
w różnych odcieniach tego samego koloru czy jest to możliwe i jak można to
wykonać. Ślicznie proszę o pomoc całuski Syla

2. Data: 2007-10-06 18:13:30

Temat: Re: porada- farbowanie cieniowanie
Od: "czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Syla <i...@o...pl> napisał(a):

> Witajcie, chciałabym zafarbować tkaninę ale tak aby nie była jednolita
tylko
> w różnych odcieniach tego samego koloru czy jest to możliwe i jak można to
> wykonać.

Jest. Trzeba zrobić z materiałem tak, jak to się robi przy poprawianiu
kreszowania - zbierz w jednej dłoni jeden koniec tkaniny, a w drugiej
drugi /jeśli za długi - poproś kogoś o pomoc. Potem skręcaj jeden koniec w
jedną, a drugi w drugą stronę. Złóż na pół /sam się skręci w rodzaj bardzo
grubego sznura. /Tak, jak się robiło z ręcznikiem, żeby kogoś sprać na
koloniach ;-) /. Końce, które trzymałaś w dłoniach, lekko zwiąż. Farbuj,
płucz i najlepiej susz tak zwiniętą tkaninę, a otrzymasz nieregularne
podłużne pasy i maziaje. Im mocniej skręcisz, tym większy będzie kontrast
odcieni. Nie przetrzymuj długo w barwniku, żeby płyn nie zdążył wszędzie
dotrzeć.

Jeśli chcesz cienionanie - narastanie koloru - musisz tkaninę najpierw
krótko farbować w misce z barwnikiem, potem zawiesiwszy ją nad miską
stopniowo wyciągać po trochę, podwieszając coraz dłuższy kawałek materiału.

Ania

3. Data: 2007-10-06 18:14:25

Od: "czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha <c...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> Jeśli chcesz cienionanie

cieniowanie - rzecz jasna ;-)

Ania

4. Data: 2007-10-06 18:39:32

Od: "Syla" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aniu wielkie dzięki za pomoc jesteś super. A masz może pomysł na robienie
cieniowanych okręgów?

Syla

5. Data: 2007-10-06 20:47:48

Od: "czeremcha" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Syla <i...@o...pl> napisał(a):

> A masz może pomysł na robienie
> cieniowanych okręgów?

Załóżmy, że ma wyjść koło o średnicy 20 cm. Tam, gdzie ma być środek koła,
bierzesz materiał w dwa palce, podciągasz go do góry i zawiązujesz sznurkiem
to, co się uciągnęło w odległości 10 cm od czubka. Powstały dzyndzel
skręcasz wokół osi i albo spiralnie obwiązujesz resztą sznurka /powstaną
spirale/, albo co kilka cm nowym kawałkiem /powstaną koncentryczne okręgi/.

Tak farbowane t-shirty to znak rozpoznawczy hippisów z mojego dzieciństwa ;-)

Ania

6. Data: 2007-10-07 15:54:11

Od: "Syla" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aniu padam do nóżek, bardzo dziękuję Syla

> [...]
> okręgi/.
>
> Tak farbowane t-shirty to znak rozpoznawczy hippisów z mojego dzieciństwa

[szydełko]Widziałyści e ta bluzke?
POSZUKUJE HURTOWNI
Bolerko- chwale się ;)
Re: Szalik ?