porod = horror

41. Data: 2001-10-30 19:16:43

Temat: Re: porod = horror
Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak zwykle to typowe polskie myslenie o pacjencie-kroliku, ktory sluzy
> do nauki, treningu i testow.
> Jak Pan nie wie jak sie to robi na swiecie, to jest takie urzadzenie
> zwane video
> + telewizor + videoprojektor
> i wystarczy raz nagrac 100 porodow na video, aby studenciaki ogladaly w
> domu, w szkole
> przez caly miesiac.

jak czytam expercik twoje wypociny, to mi sie chce smiac i plakac - na
przemian - nie wiem jakie ty studia (szkoly) konczyles, ale pewnie byles
edukowany za pomoca videoprojektorow - jeden pewnie spadl ci na glowe, i stad
te klopoty pod koscmi czaszki...

> Ale za zgoda pacjentki, a nie pod przymusem.
> Czy jak ktos ma nowa audice i oddaje do serwisu autoryzowanego, a tam
> pelno uczniow, to musi sie godzic, aby mu latali wokol samochodu ?

no, jak porownujesz nauke zawodu mechanika do nauki zawodu lekarza to jestes
niezle do tylu...

> To sa brednie.
> Jak niby pacjentka ma byc przygotowana do publicznego obnazania sie i
> rozchylania nog
> jezeli nie jest striptiserka, nie pracuje w agencji towarzyskiej , nie
> udziela sie na plazy dla nudystow ?

brednie to ty piszesz - ale to juz norma - wyobraz sobie ze studenci
przygladajacy sie np porodowi (bo nie tylko, np na wroclawskej AM jest bardzo
ladny (przedwojenny jeszcze) amfiteatr operacyjny, gdzie mozna sobie w wolnej
chwili przyjsc i ogladac co panowie chirurdzy robia. wyobraz tez sobie ze
jako srtudent asystowalem do operacji - no i pacjent jakos sie nie
sprzeciwial... - ale tak to juz jest, jak sie jest 'ekspertem' i zna sie swiat
z videoprojektorow i powtorek z tasm...

> To jest wszystko teoretyzowanie i przyklad tolerowania naruszania praw
> pacjentow.

nie, o wszystkowiedzacy - to jest nauka praktyczna - i nie zastapi zadnych
filmow na video, eksperciku godny pozalowania...

> Prawo pacjentki/pacjenta jest wazniejsza od celow nauczania praktykanta.
> Pacjent placi za usluge przez swoja kase chorych.

ale chcac miec fachowa opieke na klinice godzi sie byc pacjentem pogladowym -
cos za cos...

> I jezeli udzial w eksperymencie, testach, zostanie mu zrekomenpensowany
> to ok,
> lub gdy wyrazi zgode, a gdy nie, to iwazam spor za bezprzedmiotowy.

jezeli pacjent nie wyrazi zgody na ogladanie swojego ciala i rozpatrywanie
swojego przypadku przez studentow, to nie i juz - ale wiekszosc ludzi sie
zgadza - w koncu gdzie sie maja uczyc? na ekspercie??

> Nie istnieje obowiazek udzialu pacjenta w eksperymencie.
> Bo czymze jest nauka, nauczanie jak nie eksperymentowaniem.

nauka to nauka, a eksperyment to eksperyment - jak masz problemy ze
slownictwem, zobacz do slownika j. polskiego...

> [...]
> nauki
> bez jego zgody.
>
> Zatem przed nauka praktykantow wazniejsze sa prawa pacjentki.
> W koncu to pacjentka z praktykantami zadnej umowy nie zawiera i przymusu
> nie ma.
>
> A jezeli jest gdzies tekst ze pacjent ma sie poddawac publicznej
> wiwisekcji to niech ktos go zamiesci wraz z podaniem podstawy prawnej.
>
> A jak ktos chce sie poswiecic dla nauki do niech sie wybierze z wizyta
> do seksuologa
> i zaprosi na pokaz wszystkie studentki i pokazuje publicznie to co ma

heh, ale ty masz pokrecone we łbie - ty myslisz ze u seksuologa ludzie sie
rozbieraja??? no niezly z ciebie zboczek...

tak, fachowa opieka tez kosztuje...

adam

42. Data: 2001-10-30 20:19:08

Od: Artur Drzewiecki <d...@p...bez.onet.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

>heh, ale ty masz pokrecone we łbie - ty myslisz ze u seksuologa ludzie sie
>rozbieraja??? no niezly z ciebie zboczek...

Co się dziwisz - gościu jest niewyżyty, bo żadna go nie chce.:-)))))))))
--
Politycznie niepoprawny Artur Drzewiecki

Jeśli chcesz wysłać mi list, usuń słowa "bez." i "spamu." z mego adresu w nagłówku.

43. Data: 2001-10-30 20:33:03

Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Miros/law 'Jubal' Baran" <b...@h...pl> wrote in message

> Dlaczego? Z czym częściej będą się spotykać lekarze -- z porodami
> prawidłowymi czy sytuacjami patologicznymi?

Dlatego, ze pacjentka nie rodzi dla studentow. Oni ucza sie mimo wszystko
przy okazji.

To, ze porodow typowych jest wiele i beda je mogli jeszcze wielokrotnie
ogladac u innych wydawalo mi sie oczywiste ...

Pozdr.
Marta

44. Data: 2001-10-30 20:57:05

Od: Piotr Krysiak <P...@w...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mysle ze bredzisz Xena

45. Data: 2001-10-31 12:22:16

Od: "Bazyl (Tatiana)" <t...@t...iinf.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Krysiak <P...@w...edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@w...edu.pl...
> Mysle ze bredzisz Xena

po pierwsze - odpowiadaj pod cytatem
po drugie - to tnij cytaty
po trzecie jakis konkret - w ktorym miejscu niby bredze?
rodziles? odbierales porody i w klinice i w kameralnym osrodku?
masz jakies wsparcie merytoryczne do tego co piszesz? czy tylko Ci sie
cos wydaje?

pozdrowka
Tatiana

46. Data: 2001-10-31 12:53:56

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 30 Oct 2001, Marta Wieszczycka wrote:

> To, ze porodow typowych jest wiele i beda je mogli jeszcze wielokrotnie
> ogladac u innych wydawalo mi sie oczywiste ...

gdzie? jak zakoczna zajecia z poloznictwa to jeszcze troche na stazu
i koniec. Powinni sie maksymalnie najwiecej nauczyc na studiach.

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

47. Data: 2001-10-31 13:00:08

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 30 Oct 2001, Piotr Krysiak wrote:

> Mysle ze bredzisz Xena
>
> "Xena d. Bazyl" napisał(a):

moze troche tak, moze nie. Co do sfrustrowania lekarzy i pielegniarek
- trudno - jako pacjenci musicie troche to przelknac. Mozna nas
zmuszac do pracy za poldarmo i w ilosci godzin ponad wytrzymalosc
czlowieka czesto traktujac nas, lekarzy i pielegniarki jak psow
wypisujac w tej grupie, ze to nasz moralny obowiazek ale nie
da sie zmusic nas do poczucia zadowolenia z takiej roli.
Korzystajac z demokracji i Internetu mamy kontakt z lekarzami
polonijnymi i zagranicznymi i dobrze wiemy ile oni i pielegniarki
na Zachodzie zarabiaja. I nikt nie mowi im, ze sa nie przynoszaca
dochodow budzetowka. Argumentacja, ze w Kazachstanie jest jeszcze
gorzej jest zadna argumentacja.

P.
----

48. Data: 2001-11-01 23:32:22

Od: "Xena d. Bazyl" <t...@t...iinf.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w
wiadomości
.am.torun.pl...
> [...]

wypisujac w tej grupie, ze to nasz moralny obowiazek ale nie
da sie zmusic nas do poczucia zadowolenia z takiej roli.

Czy ja o tym pisałam?
Mam w bliskiej rodzinie lekarza i wiem coś o zarobkach, sfrustrowaniu
itp.
A to, co pisalam o zachowaniu jednego ze znanych mi lekarzy, to niestety
prawda. Ale znam tez kupe lekarzy, ktorych moglabym mozno chwalic - to
co mam wymieniac po kolei kto zrobil cos dobrego? Robie im reklame na
zywo i tyle - w ten sposob przyczyniam sie tez do ich zarobkow
prywatnech - ale tylko tych lekarzy, ktorzy sa "sprawdzeni" - proste?

> Argumentacja, ze w Kazachstanie jest jeszcze gorzej jest zadna
argumentacja.

Zaraz zaraaz - o prywatnych klinikach napisałam w kontekscie tego co
napisał któryś z moich przedpiśców, że tam jest tak wspaniale.
Soryy, albo cytujemy wzajemnie nie te posty, albo ktoś kogoś nie
zrozumiał.

49. Data: 2001-11-03 20:57:22

Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> wrote in message
.am.torun.pl...

> gdzie? jak zakoczna zajecia z poloznictwa (ciach)
Mialam na mysli- tego samego dnia podczas 3 innych porodow, nastepnego
dnia... zajecia z poloznictwa nie trwaja chyba godzine.

Pozdrawiam,
Marta

Wydluzanie wedzidelka
Kamien zolciowy