poronienie

1. Data: 2003-03-07 17:00:39

Temat: poronienie
Od: "Ewa" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam niestety za sobą poronienie (21 lat) 4 miesięcznej ciąży podobno z
powodu dużego nagromadzenia stresów. Teraz jestem w ciąży - czego powinnam
unikac proszę o rady !? Ewa

2. Data: 2003-03-07 18:36:06

Temat: Re: poronienie
Od: "wojus" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
> Mam niestety za sobą poronienie (21 lat) 4 miesięcznej ciąży podobno z
> powodu dużego nagromadzenia stresów. Teraz jestem w ciąży - czego powinnam
> unikac proszę o rady !? Ewa

No chyba przede wszytskim stresu ....
Ale jakoś tak mi nie pasuje - młoda dziewczyna - żeny aż poronienie z powodu
stresu?
Moze była jakaś inna przyczyna, której lekarz nie chciał podać?
Każdy z nas żyje w stresie - a poronienieni w 4 miesiącu to późne
poronienie.

życzę powodzenia
Paulina & Aleksandra (~16.06.2003)

3. Data: 2003-03-08 17:18:22

Od: "Hans" <H...@S...PL> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Mam niestety za sobą poronienie (21 lat) 4 miesięcznej ciąży podobno z
> powodu dużego nagromadzenia stresów. Teraz jestem w ciąży - czego powinnam

Stresów?

--
www.operacja.b3.nu

4. Data: 2003-03-09 09:08:09

Od: "Goska" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

To nie poronienie tylko przedwczesny poród.
Moja znajoma miała tak samo i tez była młoda. Teraz znowu jest w ciąż-9
miesiąc, i jak na razie wszystko jest ok.

5. Data: 2003-03-09 12:12:02

Od: "Maciej Jędrzejko" <m...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poronienie to utrata ciąży do 23 tyg (obecnie) - dawniej do 16 tyg

Przyczyny poronien są bardzo różne i na wiekszość z nich nie mamy wpływu.
Jesli prowadzisz zdrowy tryb życia w ciązy, nie wykonujesz nadmiernego
wysiłku fizycznego, nie pijesz nie palisz ne bierzesz narkotyków, unikasz
zakażenia toxoplazmozą (nie jesz surowego mięsa!!!, unikasz kontaktu z kocim
kałem-rzadka przyczyna), unikasz kontaktu z chorobami zakażnymi (jesteś
szczepiona na różyczkę, unikasz grypy, i innych ) - to nic więcej zrobić nie
mozesz. Dbaj o siebie najlepiej jak umiesz, rób regularne badania a przede
wszystkim duzo się usmiechaj i nie myśl za dużo ;) wyobrażaj sobie dziecko,
rozmawiaj z nim dużo na głos i myśl pozytywnie :) a jak rzeczywiście nie
umiesz sobie poradzić ze stresem to popros swojego ginekologa o
skontaktowanie Cię z dobrym psychologiem - ale przede wszystkim musisz sama
chcieć pokonac stres dla dobra dziecka.

Pojednyncze poronienie o niczym (statystycznie) nie świadczy - ryzyko dla
każdej kobiety w populacji jest takie samo, a po 1 poronieniu szansa na
kolejne poronienie NIE wzrasta - i ryzyko jest takie jak wcześniej. Dopiero
po kolejnych poronieniach to ryzyko znamiennie wzrasta - wówczas uzasadnione
jest intensywne poszukiwanie przyczyny.

Pozdrawiam
Maciej Jędrzejko

SYNVISC - odsprzedam
AB Rh- w Warszawie -- gdzie?
praca magisterska
wyniki badania liczby addisa
Rozszerzona źrenica-cd. dla zainteresowanych!