posadzilem las

11. Data: 2002-03-24 18:45:22

Temat: Re: Michalowi
Od: "Wojciech P" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> napisał w
wiadomości news:Ufnn8.662$vI3.789786@newsfeed.slurp.net...
news:a7kotu$96j$3@news.tpi.pl...

> Kto nie dostrzega, a kto dostrzega. Przychodziles do mlodnika na
> rydze i poziomki, a tu mlodnik wyrosl. Wielki buk, kolo ktorego
> przechodziles kilka rzy w tygodniu przez ostanie 5 lat spacerujac
> po lesie, zostal zlamany przez wiatr. Teren bylej wsi, zlikwidowanej,
> bo byla w obrebie parku narodowego, zarasta i dziczeje.
>
> Pozdrowienia,
> Michal

Oczywiście masz rację, i tak się zdarza. To co pisalem mialo troche
"filozoficzny" wydzwiek. Ale tak czy inaczej w kontekscie zmian w Twoim
ogrodzie - te sa niewielkie.
Bronie jtezy ogolnej - otoz moim zdaniem dostrzegalne zmiany w krajobrazie
to czesto lata cale, dostrzegalne zmiany w Twoim ogrodzie - to rok,
naajwyzej dwa. Mam racje? Bo sm tego jeszcze nie wiem...

wojtek

12. Data: 2002-03-24 19:22:30

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Wojciech P" <d...@p...com.pl> wrote in message news:a7l79o$gcj$1@news.tpi.pl...

> Bronie jtezy ogolnej - otoz moim zdaniem dostrzegalne zmiany w krajobrazie
> to czesto lata cale, dostrzegalne zmiany w Twoim ogrodzie - to rok,
> naajwyzej dwa. Mam racje? Bo sm tego jeszcze nie wiem...

Statystycznie masz racje. Ale w ogrodzie tez sa zmiany, ktore naprawde widac
dopiero po kilku latach. Oczywiscie to wszystko po odfiltrowaniu oczywistych
zmian sezonowych, rozumiem, ze takich nie liczymy.

Jest tez prawda, ze we wlasnym ogrodzie zwracamy uwage na znacznie wiecej
szczegolow.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

13. Data: 2002-03-25 07:07:01

Temat: Re: posadzilem las - odpowiedz II
Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech P" <d...@p...com.pl> napisał w wiadomości

Slyszalem o metodzie hodowli grzybow lesnych.
> Sie wysypuje na papier zarodniki, czeka az podeschna. Sie słome zytnia
> pasteryzuje wrzaca woda i wklada mokra i ciepla do sloika. Tam sie wsypuje
> zarodniki. Po 2 - 3 tygodniach wyksztalca sie grzybnia i ja sie delikatnie
> razem z ta sloma zakopuje 20 cm w ziemi .... i podobno beda z tego
grzybki.
Też tak słyszałem, spróbowałem i.... nic z tego. Moze odezwie się ktos komu
taki eksperyment się powiódł.
Pozdrawiam :-)
Janusz

14. Data: 2002-03-25 09:49:33

Temat: Re: posadzilem las
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
> 60 sporych swierkow
> 150 malych swierczkow
> 150 malych sosenek czarnych
> 300 duzych sosen zwyklych
> 80 sporych brzoz, deby i lipy
> krzewy rozne - chyba ze 100 sztuk
[...]

8-O 840 roślin, w 3 dni!!!

> Mam ten swoj ukochany las. [...]

To niech Ci zaszumi jak najszybciej.

A wyhawtowałeś sobie napis widoczny z lotu ptaka? Np.

> Wojtek pa

@##@###@#@@@###@@#@@@#@@@#@#@
#@@#@@##@ @#@ @###@##@@###@@
##@##@###@@@#@@@##@###@@@#@##@
czyli napisz jak posadziłeś, grupami czy naprzemiennie?
--
Pozdr. Jerzy

15. Data: 2002-03-25 13:52:48

Od: "Artur \"Dziadek\" M." <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzisiaj wlasnie - w przerwach padajacego sniegu posadzilem ostatnie 100
> sosen.
> No i tak jest w sumie 60 sporych swierkow (takich okolo 80 cm) - sadzonych
> bryla
> 150 malych swierczkow
> 150 malych sosenek czarnych sadzonych z doniczek
> 300 duzych - ponad metrowych sosen zwyklych sadzonych z brylka
> 80 sporych brzoz, deby i lipy
> Zakopcowalem do nastepnego tygodnia krzewy rozne - chyba ze 100 sztuk

No to przy tym moja setka (dokladniej 110) swierkow posadzona ok. tygodnia
temu to niezbyt wiele. Ale na maly zagajnik tez wystarczy :)

Pozdrawiam i zycze "szybkiego rosniecia"
Artur

16. Data: 2002-03-25 23:49:19

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> grzybki.
> Też tak słyszałem, spróbowałem i.... nic z tego. Moze odezwie się ktos

Ja robię inaczej. Mieszkam w Milanówku dopiero od 14 lat. Od początku rosły
na mojej działce np. opieńki. Uwielbiam zbierać grzyby więc zawsze kiedy coś
przywiozę to oczywiście czyszczę je i to co zostaje do wyrzucenia to idę i
rozrzucam w części leśnej ogrodu . Od paru lat pojawiły się już
podgrzybki,kożlaki i prawdziwki. Nie są to oszałamiające ilości ale jestem
cierpliwy i uparty.

--

pozdrawiam ja i moje muszlowce
J.Krzysztof Chiliński

17. Data: 2002-03-26 09:25:09

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Too old..." <j...@p...pl> napisał w wiadomości
> Ja robię inaczej. Mieszkam w Milanówku dopiero od 14 lat. Od początku
rosły
> na mojej działce np. opieńki.

Osobiście nie mam doświadczeń, ale ponoć opieńki mogą zniszczyć zdrowe
drzewa. Warto być ostrożnym.

> pozdrawiam ja i moje muszlowce
> J.Krzysztof Chiliński

No, no. Do czego to doszło.
Witam wśród ogrodników nie wstydzących się własnego nazwiska. Wiem, to trwa
już 10 dni.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

18. Data: 2002-03-30 17:20:39

Od: "MC" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gratuluje !
Mam jedno pytanko - na ilu metrach kwadratowych to wszystko zmiesciles ??!?!

pozdrawiam
Mikolaj Kopiec
m...@p...onet.pl

19. Data: 2002-05-15 00:45:39

Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Janusz Czapski <j...@p...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:

> [...]

> grzybki.
> Też tak słyszałem, spróbowałem i.... nic z tego. Moze odezwie się ktos

Ja mam proste doświadczenie i skuteczne. Znalezionego w lesie "kapcia" czyli
starego robaczywego grzyba ( w moim przypadku był to koźlarz) zamiast kopnąć
lub zdeptać, trzeba nadziać na gałązkę drzewa i dokładnie zapamiętać
mięjsce. Po wyschnięciu, zarodniki wysypią się, wiatr je rozwieje, a po
jakimś czasie ... las grzybów wyrośnie. Codziennie wypad do lasu w ściśle
określone miejsce na 15 minut i wiaderko koźlaków gotowe. Tak było parę lat
temu.
Ostatnio rzadko chodzę na grzyby, bo czasu coraz mniej ... (:-((
Pozdrówki -Jagoda

20. Data: 2002-05-15 09:38:05

Od: "piotrek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jagoda <b...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:abt90e$nhl$...@n...tpi.pl...

> [...]
lat
> temu.
> Ostatnio rzadko chodzę na grzyby, bo czasu coraz mniej ... (:-((

Forsycja-cięcie
czy jest grupa o balkonach?
Chora araukaria
Maliny.