postęo w walce z rakiem - jaki progress??

1. Data: 2004-01-20 18:46:19

Temat: postęo w walce z rakiem - jaki progress??
Od: "Jarocki" <j...@N...SPAM.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Dziś słuchałem w TVN o pewnym postępie w walce z rakiem....
Mówiono coś o dwóch rzeczach: 1. metodzie sterylnego usuwania nowotworów
złośliwych, wykorzystujących technikę/metody NASA
- zostanie to wprowadzone za dwa lata w USA (w Polsce pewnie za 40 lat)
2. odnalezieniu genu odpowiedzialnego za raka jelita grubego.

Mam pytania do osób będących w temacie:

1. Jakie postępy w ostatnim okresie (oprócz dzisiejszych doniesień z
telewizji) ma medycyna na polu walki z rakiem?? Czy coś się zmieniło w
ostatnim okresie w tej materii? Czy można mówić o szymkim postępie? Czy to
raczej jeszcze potrwa wiele (kilkadziesiąt) lat za nim
ludzie sobie poradzą z tym problemem?

2.Kiedy waszym zdaniem nowotwory będą w 100% uleczalne?? Czy jest to tylko
sprawa pieniędzy i czasu?? Czy są jakieś bariery, np. "biologiczne" w tej
chwili nie do przejścia?

3. Na czym polega problem w walce (leczeniu) z nowotworami? W czym jest
problem, dlaczego narazie medycyna nie radzi sobie z tą chorobą?

4. Czy są jakieś metody leczenia profilaktycznego, usuwającego lub w
znacznym stopniu redukującego ryzyko zachorowania?

5. Co daje znalezienie genu odpowiedzialnego za dany typ raka ? Jak ten
fakt może zostać wykorzystany przy leczeniu ?

Jestem tym tematem bardzo zainteresowany, bo jestem w grupie tzw. "wysokiego
ryzyka" ; a jednocześnie jestem zielony i
chciałbym usłyszeć coś na ten temat.......

Z góry dziękuje za odpowiedzi!!!

Jarocki

2. Data: 2004-01-20 20:49:59

Temat: Re: postęo w walce z rakiem - jaki progress??
Od: "Mosley Hicks" <m...@g...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarocki" <j...@N...SPAM.op.pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Dziś słuchałem w TVN o pewnym postępie w walce z rakiem....
> Mówiono coś o dwóch rzeczach: 1. metodzie sterylnego usuwania nowotworów
> złośliwych, wykorzystujących technikę/metody NASA

Wiekszosc nowotworow jest wyleczalna. Poczytaj o sukcesach polskich
inzynierow z WAT i laserze. Na drodze stoja tylko ludzie ktorzy maja za
interes niedopuscic do latwego i prostego leczenia (koncerny farmaceutyczne
itp.) Nowotwor ginie momentalnie i ze stuprocentowa skutecznoscia.

3. Data: 2004-01-20 21:04:19

Od: quirky <q...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poczytaj o sukcesach polskich
> inzynierow z WAT i laserze.

czy możesz rozwinąć temat? może byc na priv.

4. Data: 2004-01-20 21:17:59

Od: Pawel Poreba <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Dnia 20-01-2004 19:46, Pan/Pani Jarocki nawrotal:

>1. Jakie postepy w ostatnim okresie (oprocz
>dzisiejszych doniesien z telewizji) ma medycyna
>na polu walki z rakiem?? Czy cos sie zmienilo w
>ostatnim okresie w tej materii?

Odkryto kilka bardzo skutecznych metod dzialajacych na pewne
szczegolne odmiany nowotworow.

>Czy mozna mowic o szymkim postepie?

Zalezy jak na to patrzyc. Niezaleznie od postepu - nadal
wielu rodzajow nowotworow czesto nie udaje sie wyleczyc.

>Czy to raczej jeszcze potrwa wiele (kilkadziesiat)
>lat za nim ludzie sobie poradza z tym problemem?

Tak naprawde, to jest mozliwe, ze nigdy do konca nie poradza
sobie z tym problemem.

>2.Kiedy waszym zdaniem nowotwory beda w 100%
>uleczalne?? Czy jest to tylko sprawa pieniedzy
>i czasu?? Czy sa jakies bariery, np. "biologiczne"
>w tej chwili nie do przejscia?

Sa takie bariery. Komorki nowotworowe to sa komorki tego
samego organizmu ktory jest chory. Maja bardzo podobny
metabolizm i bardzo podobne bialka (a w wiekszosci
identyczne) jak normalne komorki organizmu. W zwiazku z tym
trudno jest znalezc metode ktora zabije skutecznie komorki
nowotworowe a nie zrobi krzywdy pozostalym komorkom.
Co wiecej - komorki nowotworowe intensywnie sie rozmnazaja i
podlegaja ewolucji ktora powoduje, ze nowotwor uodparnia sie
na lek czy sposob leczenia ktory nie zabije naprawde
wszystkich jego komorek.

>4. Czy sa jakies metody leczenia profilaktycznego,
>usuwajacego lub w znacznym stopniu redukujacego
>ryzyko zachorowania?

Przede wszystkim: nie palenie papierosow.

>5. Co daje znalezienie genu odpowiedzialnego
>za dany typ raka ? Jak ten fakt moze zostac
>wykorzystany przy leczeniu ?

Wszystko zalezy co to za gen. W kazdym razie moze zostac
wdrozone badanie przesiewowe albo badanie osob z grup
ryzyka, ktore wykryje osoby z defektywnym genem. W
niektorych przypadkach mozna zastosowac jakies dzialania
profilaktyczne. Kiedys czytalem cos o profilaktyce zwiazanej
z ta mutacja o ktorej wspomniales, ale nie pamietam juz co
to bylo.

>Jestem tym tematem bardzo zainteresowany,
>bo jestem w grupie tzw. "wysokiego
>ryzyka" ; a jednoczesnie jestem zielony i
>chcialbym uslyszec cos na ten temat.......

Wlasciwie, to temat rzeka na ktory mozna mowic godzinami...
do odpowiedzi sklonil mnie list grupowego oszoloma, ktory Ci
odpowiedzial na swoj sposob. Coz - wazne zebys nie dal sie
zlapac na gladkie slowka ludzi inteligentnych inaczej. Nie
wiem kim jestes z wyksztalcenia i co Ci polecac w takim
razie. Podreczniki akademickie, artykuly z medline, czy
jakies popularne artykuly? W kazdym razie mam nadzieje, ze
troche pomoglem.

A co do tej grupy wysokiego ryzyka, to tez wszystko zalezy
od tego skad sie to ryzyko bierze. Jesli to czesty rak w
rodzinie, to mozna przynajmniej sprawdzic czy nie masz
jakiejs znanej mutacji warunkujacej podatnosc.

pozdrawiam
Pawel Poreba

5. Data: 2004-01-20 21:26:35

Od: "Mosley Hicks" <m...@g...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "quirky" <q...@W...pl> napisał w wiadomości

> czy możesz rozwinąć temat? może byc na priv.

komorki rakowe kumuluja w sobie pewien czynnik ktory to wybucha pod wplywem
silnego swiatla lasera. Zdrowe komorki nie magazynuja tego czynnika przez co
one nie ulegaja uszkodzeniu. Wystarczy "poswiecic" na guza laserem aby
zaczal momentalnie "wybuchac". Komorki rakowe eksploduja a zdrowe zostaja
nienaruszone.

6. Data: 2004-01-20 21:53:11

Od: "Jarocki" <j...@N...SPAM.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mosley Hicks" <m...@g...NOSPAM.pl> wrote in message

> Użytkownik "Jarocki" <j...@N...SPAM.op.pl> napisał w wiadomości

> Wiekszosc nowotworow jest wyleczalna.

Słyszałem co innego!

Znajomy zmarł na raka układy nerwowego - lekarze nie byli mu w stanie pomóc.

Czytałem, żę 3/4 osób chorych umiera - 12 osób na godzine w Polsce dowiaduje
się, że ma nowotwór i 9 umiera...........
(W nowym magazynie moja mamusia czytała - w jakimś babskim piśmie)

> [...]
farmaceutyczne
> itp.) Nowotwor ginie momentalnie i ze stuprocentowa skutecznoscia.

Pierwszy raz słysze !!!!!

Proszę o rozwinięcie tematu.........

- można prosić jakieś szczegóły, albo chociaż źródła/linki - gdzie mółbym o
tym poczytać........

7. Data: 2004-01-20 22:26:57

Od: "Mosley Hicks" <m...@g...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

> - można prosić jakieś szczegóły, albo chociaż źródła/linki - gdzie mółbym
> tym poczytać........

lekarzom i koncernom nie zalezy na tej metodzie wiadomo biznes is biznes.

8. Data: 2004-01-20 22:32:52

Od: "Jarocki" <j...@N...SPAM.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> one nie ulegaja uszkodzeniu. Wystarczy "poswiecic" na guza laserem aby
> zaczal momentalnie "wybuchac". Komorki rakowe eksploduja a zdrowe zostaja

wybuchnąc - jak??

mojemu sąsiadowi wybuchła pralka - podobno wina montażu w fabryce......

> Wystarczy "poswiecic" na guza laserem aby
> zaczal momentalnie "wybuchac"

A jak chcesz poświecić na guza ?? przez skórę, kości i narządy ??

a co z gózem w głowie ?? wprowadzisz tam laser??

Ktoś napisał, że to co mówisz to bujda na resorach.........

Jaja można sobie robić na grupie alt.tvn.bigbrother, ale nie na grupie
medycznej, gdzie ludzie pytają o poważne sprawy!!

Czekam na link do źródła, które potwierdzi twoje rewelacje........

9. Data: 2004-01-20 22:33:11

Od: "Mosley Hicks" <m...@g...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mosley Hicks" <m...@g...NOSPAM.pl> napisał w wiadomości

> lekarzom i koncernom nie zalezy na tej metodzie wiadomo biznes is biznes.

a link tutaj

http://www.resmedica.pl/zdart9994.html

10. Data: 2004-01-20 23:01:29

Od: Pawel Poreba <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Dnia 20-01-2004 23:32, Pan/Pani Jarocki nawrotal:

>Ktos napisal, ze to co mowisz to
>bujda na resorach.........

Bujda na resorach nie jest sama metoda, bo taka metoda
faktycznie istnieje, ale twierdzenia jakoby ta metoda byla
panaceum nadajacym sie do leczenia wszystkich nowotworow,
jakoby ta metoda miala 100% skutecznosc, oraz - jakoby jej
nie uzywano ze wzgledu na spisek lekarzy.

pozdrawiam
Pawel Poreba

Plonica( Szkarlatyna raz jeszcze) wazne!!!!!
Kobieta w ciąży - badania
do okulistow [casus?]
setrydy
ortopeda