poszukuje miesa z cynamonem

1. Data: 2002-02-12 22:14:19

Temat: poszukuje miesa z cynamonem
Od: "GoniaP" <g...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich bardzo serdecznie
Kilka dni temu bylam w Krakowie. Oczywiscie staralam sie zwiedzic jak
najwiecej wspanialych restauracji. No i trafilam do Taco Casa Susana na
Rynku. Swietny wystroj, mila obsluga no i muzyka kubanska na zywo. Bylo
bardzo milo. Jedzonko super. Bylam zachwycona.
Zachwycil mnie tak bardzo smak miesa doprawionego cynamonem. Jako
wielbicielka tej wspanialej przyprawy nie moglam sie powstrzymac. I bylo
pyszne.
Tylko ze teraz chcialabym sprobowac zrobi cos takiego w domu. Moze nie
dokladnie to samo. Ale nie mam pomyslu jak sie do tego zabrac, jakie mieso,
co jeszcze oprocz cynamony dodac, itd.
Szukalam w archiwum, ale nie znalazlam zbyt duzo na ten temat.
Wiec prosze Was bardzo bardzo pomozcie!!! Wasze pomysly sa swietne i na
pewno nie tylko ja na tym skorzystam :))

Gosia

1. Data: 2002-02-12 22:21:55

Temat: Re: poszukuje miesa z cynamonem
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

GoniaP wrote:
> Zachwycil mnie tak bardzo smak miesa doprawionego cynamonem.[...]
> Tylko ze teraz chcialabym sprobowac zrobi cos takiego w domu.

Prosze bardzo, z mojego archiwum:

Polecam milosnikom cynamonu nastepujaca potrawe:
Piersi i udka kurze bez kosci usmazyc na masle na patelni. Zdjac mieso,
dodac do patelni szczypte-dwie cynamonu, lyzeczke miodu, szczypte
cayenne, szczypte soli, wymieszac, posmazyc minute, dodac pol szklanki
rosolu, wymieszac, dodac mieso, przykryc i dusic 3 minuty, podac na
ryzu, z zielona salata. Jak kto ma, ryz powinien byc gotowany z
szafranem. Doskonale do tej potrawy jest ciemne piwo.
Magdalena Bassett

1. Data: 2002-02-12 23:22:41

Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> Szukalam w archiwum, ale nie znalazlam zbyt duzo na ten temat.
> Wiec prosze Was bardzo bardzo pomozcie!!! Wasze pomysly sa swietne i na
pewno nie tylko ja na tym skorzystam :))

> Gosia

Jest w archiwum tez takie moje:

W miseczce wymieszac pudry:
1 lyzka stolowa chili, 2 lyzeczki cynamonu, 1 lyzeczka kminu w pudrze,
300 g fasolki szparagowej przekroic na polowki, 2 cebule pokroic na gruba
kostke (moze byc czerwona), 3 zabki czosnku oczyscic, 1 duza czerwona
papryke pokroic na kawalki (oczyszczona), 500 g pomidorow sparzyc (bez
skorki) i pokroic na grubsze kawalki. Ja uzywam puszke juz gotowych.
Przygotowac 100 ml jakiegos bulionu miesnego.

500 g wolowego mielonego wymieszac w misce z 1 jajkiem, dodac POLOWE
wymieszanego pudru, 3 lyzki bulki tartej, 2 lyzeczki soli i pieprz (tylko
jesli chili jest lagodnie) do smaku.
Wymieszac i formowac z masy male kulki (ok 2 cm).
Te kulki podsmazyc na brazowy kol. na oliwce z oliwek Wyjac i na tluszczu
podsmazyc cebule i rozgnieciony czosnek. Dodac papryke, fasolke, pomidory,
reszte pudru, bulion. ( ja go nie wlewam od razu calego, moze wyjsc za
mokre). Sprawdzic czy jeszcze soli i pieprzu. Wlozyc kuleczki miesne i dusic
ok 25 min.
Mozna jesc z ryzem lub kasza, albo z turecka pizza, albo z wrapem, albo
sucha tortilla. Pyszne z chlebkiem ciabatta.
P.S. Czasami fasolka wychodzi za twarda, mozna ja na samym poczatku osobno w
wodzie podgotowac.

******
m-gosia
******

1. Data: 2002-02-13 07:28:13

Od: "szanna" <s...@g...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uwielbiam cynamon. Dodaję do wszystkiego, do mięsa, ryb, sałatek, sosów
szczególnie majonezowych. Nie zawsze były to konkretne przepisy, tylko moje
proby i zawsze smakowało i to nie tylko mnie. Nie zawsze są do potrawy na
słodko.
Mogę podać przepis na "boską" potrawę na bazie wątróbek kurzych
Podsmażyc wątróbki obtoczone w mące na oliwie, wyjąć z oliwy.
Następnie podsmażyć przepołowione winogrona, kawałki jabłek. Dodać dużo
cynamonu, winka białego, słodkiego i dusić pod przykryciem, aż zmięknie. Na
koniec dodać podsmażone wątrókbi na chwilę, aby przeszły winkiem. Do tego
frytki, ryż. Robi się błyskawicznie
Oczywiści kombinacji jest mnóstwo. Nie zawsze są winogrona więc można zrobić
z samym jabłkiem i też jest b. dobre. Zamiast wątróbki można użyć mięsa
wieprzowego, piersi kurze, indycze, ale to już nie ten smak.
Smacznego
Ania

GoniaP napisał(a) w wiadomości: ...
:Zachwycil mnie tak bardzo smak miesa doprawionego cynamonem. Jako
:wielbicielka tej wspanialej przyprawy nie moglam sie powstrzymac. I bylo
:pyszne.

Postne potrawy
OT Walentynki
Piwo imbirowe...