poszukuje poradni... PILNE!!!

1. Data: 2003-04-19 17:06:59

Temat: poszukuje poradni... PILNE!!!
Od: "Joshua Robin" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

poszukuje poradni, czegokolwiek, gdzie moge zwrocic sie o pomoc,
gdy ktos mysli o samobojstwie.

sprawa wyglada tak, iz znam przez internet (i tylko przez internet)
pewnego chlopaka, ktory ostatnio powiedzial mi podczas
rozmowy na gg ze chce sie zabic.

gdzie moge sie zwrocic?

prosze o pomoc

--
Joshua Robin ---> joshrob.na.poczta.onet.pl
howuser&userid=8740768

"You are all my reasons..." J.N.

1. Data: 2003-04-19 17:18:35

Temat: PS
Od: "Joshua Robin" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

z adresu IP wynika ze chlopak laczy sie z warszawy...

1. Data: 2003-04-19 17:29:05

Temat: Re: poszukuje poradni... PILNE!!!
Od: "puesto" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joshua Robin <k...@w...pl> napisał(a):

> witam,
>
> poszukuje poradni, czegokolwiek, gdzie moge zwrocic sie o pomoc,
> gdy ktos mysli o samobojstwie.
może tu coś znajdziesz (poza tym Poradnie Zdrowia Psychicznego)
http://www.ipolska.pl/pomoc/

1. Data: 2003-04-19 17:34:12

Od: "Greg" <U...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joshua Robin" w news:b7rvkt$p27$1@topaz.icpnet.pl napisał(a):

> gdzie moge sie zwrocic?

Raczej nie Ty, ale gdzie on powinien sie zwrocic.

Greg
Serwis PSPHome - http://www.psphome.htc.net.pl

1. Data: 2003-04-19 17:38:48

Temat: Re: PS
Od: "puesto" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joshua Robin <k...@w...pl> napisał:

> z adresu IP wynika ze chlopak laczy sie z warszawy...

Warszawa (0-22) 841 26 42 Poradnia Zdrowia Psychicznego dla Dorosłych
Mokotów ZPZLO

Warszawa (0-22) 822 14 88 Poradnia Zdrowia Psychicznego dla Dorosłych Ochota
SZPZLO

Warszawa (0-22) 617 56 82 Poradnia Zdrowia Psychicznego dla Dorosłych. SZPZLO

Warszawa (0-22) 822 83 35 Poradnia Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i
Młodzieży Ochota SZPZLO

Warszawa (0-22) 831 19 20 Poradnia Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i
Młodzieży

Warszawa (0-22) 842 40 12 Poradnia Zdrowia Psychicznego Przychodni
Przyklinicznej Instytutu Psychiatrii i Neurologii

Warszawa (0-22) 620 83 02 Poradnia Zdrowia Psychicznego Śródmieście SZPZOZ

Warszawa (0-22) 632 86 81 Poradnia Zdrowia Psychicznego Wola ZPZLO

Warszawa (0-22) 669 09 66 Poradnia Zdrowia Psychicznego Żoliborz ZPZOZ

1. Data: 2003-04-19 17:51:37

Od: "Joshua Robin" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Greg" <U...@o...pl> napisał w wiadomości

> Raczej nie Ty, ale gdzie on powinien sie zwrocic.

tylko ze on nie chce pomocy i sam sie nie zwroci do psychologa...

1. Data: 2003-04-19 17:54:05

Od: "Joshua Robin" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki

1. Data: 2003-04-19 18:07:30

Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joshua Robin <k...@w...pl> napisał(a):

> tylko ze on nie chce pomocy i sam sie nie zwroci do psychologa...

A jak oceniasz Joshua czy ten znajomy może zmienić zdanie i udać się do
poradnii? Inaczej będzie ciężko, bo poradnie same z siebie nie mogą przyjść
do pacjenta. Nawet wizyt domowych nie mają zakontraktowanych. Ale to wada
specjalistycznej opieki medycznej. Przynajmniej żadna ze znanych mi poradnii
nie ma kontraktu na wizyty domowe. Jak Ci się nie uda go namówić na wizytę
poradnii to może spórbuj podzwonić do stowarzyszeń lub telefonów zaufania.
Często miewają dużo fajnych pomysłów i są mniej ograniczeni niż służba
zdrowia.
Rozmawiaj dalej, udzielaj wspacia i zbieraj informacje. Najważniejsze, że
przy nim jesteś :).

Pozdrawiam i powodzenia :)

1. Data: 2003-04-19 18:31:45

Temat: Re: poszukuje poradni... A NERWICA?
Od: "D.n V.\(er\)" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

a moze to pacjent nerwicowy i sambojtwo traktuje tak
jak zwykle pacjenci nerwicowi? - narobic krzyku,
postraszyc, poszantażować, wyciągnąć jakieś korzysci
dla siebie (psychologiczne) - no jedno jest pewne - on
czegos chce bo woła o pomoc.

Może takie małe porównanko jeśli chodzi o samobójstwa:

*w zaburzeniach nerwicowych mamy samobójstwo
usiłowane - czyli próba samobójstwa. Próba ma charakter
instrumentalny, czyli chory chce wymusić coś na
otoczeniu (egocentryzm!) tzw. wołanie o pomoc.
* w depresji samobójstwo tzw. dokonane - chory naprawdę
czuje się niepotrzebny, gorszy nie chce przeszkadzać,
chce się usunąć - dlatego też jest tak wiele samobójstw
w czasie remisji. W depresji racjonalne argumenty
przestają grać rolę. Chory raczej bardziej sygnaliuje
niewerbalnie zamach na swoje życie niż werbalnie

to chyba tyle

1. Data: 2003-04-19 19:12:01

Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

D.n V.\(er\) <o...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> postraszyc, poszantażować, wyciągnąć jakieś korzysci
> dla siebie (psychologiczne) - no jedno jest pewne - on

Jak przychodzi do ciebie pacjent i zgłasza myśli samobójcze, to traktuje się
go jako potencjalnego samobójcę. Wielu skutecznych samobójców wcześnie
sygnalizowało podjęcie takich kroków.

> [...]
> przestają grać rolę. Chory raczej bardziej sygnaliuje
> niewerbalnie zamach na swoje życie niż werbalnie

Czasem dzieli się "samobójców" na cztery kategorie:

1 Tych z autentycznym zamiarem, którym się udaje
2. Z autentycznym zamierem, zostają odratowani
3. tak zwane wołoanie o pomoc i odratowanie
4. tak zwane wołanie o pomoc i pechowo udana próba samobójcza

Każdego trzeba traktować poważnie i udzielić mu pomocy. Zaczynająć od
diagnostyki.

Pozdrawiam...

Danger-oriented people, pytanie lingwistyczne do psychologów
Świąteczne murmurando - przy kręceniu maku
Zimbardo exp. - FILM pra-premiera
czy sukces daje szczęście?
DLUUUUUUUUGIE i NAPRAWDE NUDNE