potrawy z marchewki

1. Data: 2000-12-12 06:23:17

Temat: potrawy z marchewki
Od: Grzegorz Szutka <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
mam sporo marchewki i zaczyna mi sie psuc wobetz tego prosze o przepisy
na potrawy z march w roli glownej: surowki, salatki, na gesto z
groszkiem itp
bede wdzieczny.
grzesiek

1. Data: 2000-12-12 11:57:40

Temat: Re: potrawy z marchewki
Od: maltanb <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Szutka napisał(a):

> [...]
> mam sporo marchewki i zaczyna mi sie psuc wobetz tego prosze o przepisy
> na potrawy z march w roli glownej: surowki, salatki, na gesto z

Najlepiej jest jednak ja przechowac w jakims zwirze, ale zawsze cos mozna
zawekowac. Ja kroje w kostke lub w calosci (male) i zalewam osolona woda,
zagotowac i juz . Robie tak od lat, do zup do salatek nadaje sie
idealnie...

1. Data: 2000-12-12 12:02:29

Od: "Artur Nowacki" <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Szutka" <s...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> mam sporo marchewki i zaczyna mi sie psuc wobetz tego prosze o przepisy
> na potrawy z march w roli glownej: surowki, salatki, na gesto z

Apropo marchwii zostalem ostatnio poczestowany "buleczka marchwiowa z
rodzynkami". Niebo w gebie. Na prawde pycha. Buleczka wielkosci kajzerki z
wierzchu wyglada jak grachamka a w srodku ciemnopomaranczowa i gdzie
niegdzie rodzynki. Swieza z maselkiem - super. Tylko jeden problem. NIe wiem
gdzie je mozna kupic lub zrobic samemu. czy ktos jadl cos takiego???

SEbastian NOwacki

1. Data: 2000-12-12 13:04:22

Temat: Odp: potrawy z marchewki
Od: "Agnes" <a...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Kanadzie zajadalam sie kiedys carrot cake - ciasto bardzo smaczne i
oryginalne, ale u nas w kraju jakos niestety nieznane. Moze ktos zza
oceanu podrzucilby jakis przepis?

--
Agnes
http://www.koneser.pl

1. Data: 2000-12-12 14:37:03

Temat: Re: Odp: potrawy z marchewki
Od: Krysia Thompson <k...@f...unn.ac.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 12 Dec 2000 14:04:22 +0100, "Agnes" <a...@k...pl>
wrote:

>W Kanadzie zajadalam sie kiedys carrot cake - ciasto bardzo smaczne i
>oryginalne, ale u nas w kraju jakos niestety nieznane. Moze ktos zza
>oceanu podrzucilby jakis przepis?

carrot cake tp jedno z moich ulubionych ciast! Keidys, chyba z
nudow, a moze bylam za chuda ;-))) dokonalam eksperymentow i
badan naukowych majacych na celu znalezienie najlepszgo ciasta
marchwiowego w Newcastle i okolicach..

a przepis tez istnieje:

450 g cukru
250 mnl oleju roslinnego
4 jaja
225 g marchwi startej drobno
225 g maki,
1 1/2 lyzeczki sody
1 1/2 lyzeczki proszku
1 lyzeczka czegos, co tu sie nazywa allspice i jest troche taka
mieszanka typowych piernikowatych przypraw (cynamon, galka,
szczypta imbiru)
1 zyzeczka cynamonu (proponuje stworzyc mieszanke z takich
piernikowatych przypraw, ba moze nawet dodac owa!)

W naczyniu typu miska dokladnie wymieszac i ukrecic cukier, olej,
jaja i marchew. (ok 2 minut sie z tym meczyc..)

Przesiac suche skladniki, wymieszac i stopniowo dodawac. Przed
kazdym dodaniem DORZE wymieszac.

Piekarnik - 190 stopni C.

Dwie foremki okragle - 23 cm, nasmarowac, posypac troche maka.
Rozdzielic mieszanke na obie foremki, piec ok 35 minut. Po
upieczeniu, wyjac o ochlodzic na drucianej podstawce/

Teraz tzebaby przygotowac nadziwke, ktora zarazem jest tez i
wierzchem

225g cukru pudru
225 g twarozku (typu homogenizowany, moze fromage fraiche? Tu sie
uzywa "cream cheese", ktory jest pelnotlustym homogenizowanym
twarozkiem, w zwiazku z czym jest bardzo gesty i trzeba sie z nim
mocno napracowac, by go utrzec. W przeciwienstwie do takiego
kwarku, ktory jest chudy i rozsmarowuje sie bardzo latwo)

dobra.. gdzie ja bylam?

a-ha. ten twarozek - znaczy lepije jak tlusciejszy ale zupelnie
gladki.

2 lyzeczki esencji waniliowej
50 g masla, miekkiego
175 g orzechow wloskich. posiekanych

Wszystko razem porzadnie utrzec (proch orzechow!!!)

W tym czasie ciasto juz pewnie zupelnie ostyglo (jak nie, to
prosze pozmywac po pieczeniu!!). Przelozyc krazki ciasta serkiem,
na wierzch i boki tez rzucic serkowa mieszanke, posypac
orzechami. Jesc.

UWAGA - ja dodaje orzechow do samego ciasta

UWAGA DRUGA - lepszy serek jest, jesli doda sie startej skorki
cytrynowej - moze byc z calej cytryny, mozna mniej jak kogo
odrzuca na widok cytryn... mozna tez siknac soku z cytryny, bo
mieszanka moze byc niebozebnie slodka, jak serek jest doslodzony.

W sumie ciasto z tych, co sie udaja (nawet mnie!!)

Smacznego!

Krysia
K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com - The #1 Newsgroup Service in the World!
-----== Over 80,000 Newsgroups - 16 Different Servers! =-----

1. Data: 2000-12-12 15:13:11

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Grzegorz Szutka <s...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@f...onet.pl...
> [...]
> mam sporo marchewki i zaczyna mi sie psuc wobetz tego prosze o przepisy
> na potrawy z march w roli glownej: surowki, salatki, na gesto z
Marchewka z miodem:
4 łyżki miodu,
3 łyżki masła,
sok z pomarańczy,
szczypta imbiru i sól do smaku.
Wszystko wymieszać i dusić przez 25 min. na małym ogniu, mieszając co i
rusz.
Pozdr. Jerzy

1. Data: 2000-12-12 15:32:19

Od: "Martin Karel" <m...@s...nl> szukaj wiadomości tego autora

Salatka prosta, ale bardzo smaczna:
marchewka+ser zolty+czosnek+majonez.
Zetrzec marchewke i ser na drobnej tarce w proporcjach mniej wiecej 2/3
marchewki, 1/3 sera, dodac rozgnieciony zabek (lub 2) czosnku, pieprz i sol
do smaku, majonez i gotowe.
Pozdrowienia,

Justyna

Grzegorz Szutka <s...@f...onet.pl> schreef in berichtnieuws
3...@f...onet.pl...

1. Data: 2000-12-12 18:34:22

Od: "Viola Stupkiewicz" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Surówka z marchwią w roli głównej:
- 4 średniej wielkości marchewki zetrzeć na drobnej tarce
- 2 kwaśne jabłka także zetrzeć na tarce
-dodać 2 łyżki stołowe chrzanu
-kubek kwaśnej śmietany
Składniki wymieszać razem, dla urozmaicenia można drobno wkroić natkę
pietruszki.

Smacznego, pozdrawiam.
Viola

1. Data: 2000-12-13 07:27:16

Od: "Dorota" <b...@f...hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

na tarce nalezy zetrzec obrany kiszony ogorek (twardy), jablko, marchewke i
cebulke, skropic cytryna, przyprawic do smaku (np. sol, pieprz, troszke
bazylii), mozna dodac naturalny jogurt

smacznego
:-)
Dorota

1. Data: 2000-12-13 13:25:42

Od: "Artur Nowacki" <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota" <b...@f...hoga.pl> napisał w wiadomości

> na tarce nalezy zetrzec obrany kiszony ogorek (twardy), jablko, marchewke
> cebulke, skropic cytryna, przyprawic do smaku (np. sol, pieprz, troszke
> [...]
Hihi wszystko sie zgadza tylko ile mozna zjesc takiej surowki czy tez
buleczek albo ciasta??? Mysle ze pomysl z wekami byl calkiem niezly. Ale w
sumie nie wiem ile tej marchwii masz ale z tego co pisales to chyba nie
malo?!

Sebastian Nowacki

Prosba o identyfikacje
Pierogi