potrzebny wypróbowany przepis na tort urodzinowy

1. Data: 2004-03-11 13:03:15

Temat: potrzebny wypróbowany przepis na tort urodzinowy
Od: ojola <ojola@_NOSPAM_Tenbit.pl> szukaj wiadomości tego autora

byle nie orzechowy i ananasowy, czy wiśniowy

1. Data: 2004-03-11 13:23:28

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ojola" <ojola@_NOSPAM_Tenbit.pl> napisał w wiadomości
> byle nie orzechowy i ananasowy, czy wiśniowy

makowy
http://jduszczynska.republika.pl/kuchnia/tort_makowy
.htm
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2004-03-11 14:20:13

Od: "Basiek" <bkolodziej_nospam@eastwest_nospam_.pl> szukaj wiadomości tego autora

winogronowy ...

6-7 dużych jaj
1 szklanka cukru
1 torebka cukru waniliowego
1 olejek
sok z 1 cytryny
1/2 szklanki mąki kartoflanej
1/2 szklanki mąki
1 łyżka proszku do pieczenia
2 kubeczki kremówki
2 czubate łyżki żelatyny
1/2-3/4 szklanki mleka
1 szklanka ajerkoniaku
1/2 kg winogron

Żelatynę rozpuścić w mleku, chwilę pogotować.
Odstawić do ochłodzenia.
Jajka ubić na parze, potem włożyć do zimnej wody. Wszystkie składniki
wymieszać.
Tortownicę wyłożyć folią lub papierem do pieczenia. Ciasto wyłożyć do
tortownicy.
Piec, aż będzie zdatne do spożycia.
Gdy ciasto ostygnie, przekroić je na pół w poziomie i górną część pokruszyć,
a dolną zostawić w tortownicy i pokropić ją wodą z cytryną.
Ubić kremówki (lekko zamrożone), wymieszać je z żelatyną z mlekiem,
ajerkoniakiem oraz pokruszonym ciastem.
Dodać do kremu winogrona lub inne owoce.
Całą masę wyłożyć na ciasto do tortownicy.

Pozdrawiam i zycze smacznego.
Basiek.

1. Data: 2004-03-11 16:04:57

Od: "Andżelika" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

hej! A powiedz mi w tym przepisie na ciasto nie ma tłuszczu, czyli oleju
albo margaryny, czy tak powinno byc? czy to sie tak upiecze?

1. Data: 2004-03-11 19:28:17

Od: j...@w...pl (Joanna Michalska) szukaj wiadomości tego autora

byle nie orzechowy i ananasowy, czy wiśniowy

Witam!
Tort ten akurat robiłam w niedzielę na urodziny córki i w tą też będę, bo
robi przyjęcie dla koleżanek i kolegów a praktycznie cały znika.

Ciasto
6 jaj
2 szklanki mąki
1.5 szklanki cukru
1 łyżka proszku do pieczenia
tortownica 28 cm

Jaja całe z cukrem wymieszać, dodać mąkę z proszkiem do pieczenia. Przelać
do tortownicy wysypanej bułką tartą i można przykryć ciasto z wierzchu
papierem pergaminowym to nie wyrośnie w taką górkę. Piec około 30 min ja w
elektrycznym piekarniku na termoobiegu 175 st.
Po wyjęciu i ostygnięciu przeciąć na 3 części.

Poncz:
0,5 litra wrzątku
1 cytryna
1 pomarańcza
1 kieliszek spirytusu ( ja czasami daję inny alkochol albo nie daję w ogóle
też jest dobrze)
cukier do smaku

Masa:
1 litr śmietany 30% (dobra jest 36 z piątnicy)
2 galaretki dopasowane smakiem do owoców ( rozpuszczamy w 1.5 szklanki
wrzątku)
owoce około 0.5 do 1 kg

Śmietanę ucierać razem z rozpuszczoną i ostudzoną galaretką aż się utwardzi
(ja to robotem ręcznym robię bo w malakserze to się nie zmieści). Następnie
przekładamy placki ,które wcześniej ponczem nasączyliśmy, ubitą śmietaną i
owocami. Na górę najpierw śmietana a potem dekorujemy nie muszą to być tylko
owoce. I wstawiamy do stęrzenia do lodówki. Ten tort dla moich dzieci robię
od lat i zawsze wszystko znika. Robię z owocami sezonowymi a zimą czy na
wiosnę to np. brzoskwinie z puszki albo mrożone owoce które wcześniej
rozmrażam. Pyszny tort z borówkami wychodzi ale maliny, truskawki jak
również
brzoskwinia też smakują wyśmienicie. Tort jest w słodkości akurat i przez to
tak bardzo smakuje.
Pozdrawiam ze smakiem Asia M. z Olsztyna

1. Data: 2004-03-15 07:57:08

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andżelika" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> hej! A powiedz mi w tym przepisie na ciasto nie ma tłuszczu, czyli oleju
> albo margaryny, czy tak powinno byc? czy to sie tak upiecze?

W skladzie biszkopta nie ma tluszczu... A to biszkopt, tyle ze z proszkiem
do pieczenia.
Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!

potrzebuje wypróbowany przepis na ruskie pierogi
pytanie dla dociekliwych
kuchnia hawajska??
Re: pytanie dla dociekliwych
Re: pytanie dla dociekliwych