potrzebuje krzaka

1. Data: 2004-04-27 13:24:11

Temat: potrzebuje krzaka
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

coby byl
a) maly (do 50 cm)
b) mial liscie (wystarczy w sezonie wegetacyjnym)
c) kwitl ladnie
d) preferowal zasadowe podloze.
Rozwazane byly berberysy, wisenki i pieciorniki, ale jakos mi nie pasuja.
Znacie jakies takies cus?
Bo jak pogrzebac, to jest pelno malych i ladnie kwitnacych, ale na kwasne..
Pozdrowienia - Ewa Sz. baba, ktora nie miala problemu, wiec zrobila sobie
grzadke zasadowa.

2. Data: 2004-04-27 13:38:14

Temat: Re: potrzebuje krzaka
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęœniak" <e...@b...uni.wroc.pl> wrote in message
8...
> coby byl
> a) maly (do 50 cm)
> b) mial liscie (wystarczy w sezonie wegetacyjnym)
> c) kwitl ladnie
> d) preferowal zasadowe podloze.

Do 50 cm to bedzie trudno. Ale jesli tolerujesz do metra,
mozesz sprobowac hortensji krzaczastej:
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/hortensja
.jpg
albo dziurawca zlocistego:
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/dziurawie
c.jpg

U mnie na glinie rosna wspaniale.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2004-04-27 14:03:32

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęœniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> d) preferowal zasadowe podloze.
> Rozwazane byly berberysy, wisenki i pieciorniki, ale jakos mi nie pasuja.

Caryopteris. Obiecuję!

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2004-04-27 16:38:20

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja widzę tylko jeden krzaczek spełniający Twoje wymagania jest to Dziurawiec
krzaczasty i ładnie kwitnie na żółto duże kwiaty lubi glebę zasadową i
rośnie do 50 cm
Pozdrawiam Teresa t...@o...pl

5. Data: 2004-04-27 18:00:56

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> krzaczasty i ładnie kwitnie na żółto duże kwiaty lubi glebę zasadową i

Ewo jak chcesz wsadzic berberys to zwracam uwage na b. agregata ,o rozowych
owocach akiscie na jesieni sa najladniejsze z berberysow .ladny tez jest
kariopteris ,chyba rozszyfrujesz o co chdzi,U mnie rosnie na obojetnej .
A dziurawiec owszem,mam nawet taki co nie obmarza ,nawet w botaniku go nie ma
bo sam go zrobilem ze zdobycznych nasion .A bzy miniatury .Jak go postraszysz
ze mu utniesz to nie urosnie .Mirzan

6. Data: 2004-04-27 19:03:37

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Teresa" <t...@o...pl> wrote in message

> Ja widzę tylko jeden krzaczek spełniający Twoje wymagania jest to
Dziurawiec
> krzaczasty i ładnie kwitnie na żółto duże kwiaty lubi glebę zasadową i
> rośnie do 50 cm

Dziurawce jak najbardziej - dobry wybor! :)
Krzewiastych dziurawcow jest duzo. Niestety niewiele ich jest u nas w
sprzedazy.
Kwiaty wcale nie musza byc duze - to nie jest regula ale u wielu sa duze.
Liscie z reguly sa polzimozielone. Wiele z tych krzewiastych gatunkow
zachowuje sie u nas bardziej jak podkrzewy czy wrecz byliny. Na szczescie sa
i takie, ktore w ogole nie przemarzaja. Niektore rosna ponad metr w dobrych
warunkach. Jesli przemarzna do ziemi, to nigdy takich rozmiarow nie osiagna.

Pozdrawiam,
Bpjea

7. Data: 2004-04-27 19:04:03

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

pasuja.

| Ewo jak chcesz wsadzic berberys to zwracam uwage na b. agregata ,o
rozowych
| owocach akiscie na jesieni sa najladniejsze z berberysow .

Ewa w y r a ź n i e pisze, że jej berberys nie pasuje.

ladny tez jest
| kariopteris ,chyba rozszyfrujesz o co chdzi,

Chyba tak:-)))) Pewnie nawet poda Ci poprawną nazwę.

Przypomniała mi się jeszcze perowskia. Tudzież wajgele - są jakby nie było
dość tolerancyjne. Jakieś takie małe się znajdą. Wawrzynek D. burkwoodii?

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2004-04-27 19:06:31

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> wrote in message

> [...] albo dziurawca zlocistego:

Skad wiesz, ze wlasnie tak sie po polsku nazywa?

Pozdrawiam,
Bpjea

9. Data: 2004-04-27 19:12:39

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> wrote in message

> http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/dziurawie
c.jpg

Zapomnialem dodac: bardzo ladny ten Twoj dziurawiec :)
Plozy sie bardziej czy jest wyprostowany?

Pozdrawiam,
Bpjea

10. Data: 2004-04-27 19:22:19

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:c6mavb$6bk$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
> Bpjea
>
> Mam tyle lat i radzą sobie zawsze odbije gorzej jak są bezśnieżne zimy ale
jest piękny Proponowałabym jeszcze pigwowca będą przy okazji owoce na
nalewkę Pozdrawia Teresa
t...@o...pl

znow drzewo
Aspidistra/ Aspiditrum (?)