powiększenie grasicy: schemat postępowania

1. Data: 2008-09-23 20:25:41

Temat: powiększenie grasicy: schemat postępowania
Od: Marek <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

CT klatki piersiowej/śródpiersia wykonano w związku z występującym
porażeniem struny głosowej.

W CT podejrzenie guza grasicy: napiane grasiczak i postawiony pytajnik.

Jakie procedury sa prezwidziane w typowym postępowaniu diagnostycznym w
takim przypadku ?

Byłbym wdzięczny za informacje gdzie najlepiej się z tym udać.

2. Data: 2008-09-23 22:16:36

Temat: Re: powiększenie grasicy: schemat postępowania
Od: Maja <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 23 Wrz, 22:25, Marek <m...@g...pl> wrote:
> [...]
> takim przypadku ?
>
> Byłbym wdzięczny za informacje gdzie najlepiej się z tym udać.

http://groups.google.pl/group/pl.sci.medycyna/browse
_frm/thread/421371abd0d5b951/4fab718d821237c6?hl=pl

:)

Pozdrawiam,
Maja

3. Data: 2008-09-24 11:31:15

Od: Marek <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://groups.google.pl/group/pl.sci.medycyna/browse
_frm/thread/421371abd0d5b951/4fab718d821237c6?hl=pl

> :)
:))))))))))

I wszystko jasne, wiedziałem, że się odezwiesz:dziękuję :).

Tyle, że oni to diagnozują /dolny śląsk/ straaasznie powoli: już chyba od
połowy lipca =ct,rezonans,usg, może teraz bronchoskopia i w sumie brak
wniosków :(.
PS. A siostra chce tak pól-ambulatoryjnie...

4. Data: 2008-09-24 11:33:57

Od: Marek <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> PS. A siostra chce tak pól-ambulatoryjnie...
I nie dała się przekonać do znanych ośrodków...

5. Data: 2008-09-24 22:16:29

Od: Maja <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Wrz, 13:31, Marek <m...@g...pl> wrote:
> [...]
>
> Tyle, że oni to diagnozują /dolny śląsk/  straaasznie powoli: już chyba od
> połowy lipca =ct,rezonans,usg, może teraz bronchoskopia i w sumie brak

Czyli nie są pewni z czym konkretnie mają do czynienia? Hmm, ale
zazwyczaj jak coś jest (np.przetrwała, przerośnięta/powiększona
grasica), i daje niepożądane objawy (np. ucisk na okoliczne narządy/
tkanki), to lekarze sugerują, by to usunąć, ponieważ nigdy nie wiadomo
tak do końca z czym mamy do czynienia, i jakie może to dać ewentualne
powikłania w przyszłości.

Pozdrawiam :)
Maja

6. Data: 2008-09-24 22:21:25

Od: Maja <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Wrz, 13:33, Marek <m...@g...pl> wrote:

> I nie dała się przekonać do znanych ośrodków...

Szkoda :(
Myślę, że np. prof.Orłowski mógłby Jej wiele wyjaśnić i rozwiać
wszelkie niepewności i obawy. A w razie konieczności przeprowadzenia
zabiegu byłaby naprawdę w dobrych rękach. Ale nic na siłę.
Powodzenia :)

Pozdrawiam,
Maja

7. Data: 2008-09-25 17:32:37

Od: Marek <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 24 Sep 2008 15:16:29 -0700 (PDT), Maja napisał(a):

> [...]
> zazwyczaj jak coś jest (np.przetrwała, przerośnięta/powiększona
> grasica), i daje niepożądane objawy (np. ucisk na okoliczne narządy/

jest objaw w postaci porażenia struny głosowej:stąd zaczęły się wszystkie
badania....
Miastnii (przynajmnij takiej wyraźnej) nie ma.

Gruczolak z cechami dysplazji duzego stopnia?
E112 - jak ominąć wyjazd do UK ?
makromax
astma a oddawanie krwi
dziecko 1,5 roku - dziwne objawy