Re: powikłanie po wyrwaniu zęba a zatoki..

From: "Wojtek K." <w...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: powikłanie po wyrwaniu zęba a zatoki..
Date: Tue, 21 Jul 2009 20:32:35 +0200

> 1. Czy zdarzają się takie powikłania podczas wyrywania zębów?
Zdarzają sie i to często. Dotycza gornych zz bocznych. Czasami widac na
zdjeciu pantomograficznym ze korzeń sięga do zatoki, ale nie zawsze.

> 2. Jak to dalej leczyć i sobie z tym radzić? Ja jestem człowiekiem
> unikającym dentostów ;) więc raczej mało się na tym znam..
Skonsultowac się z chirurgiem stomatoogicznym lub szczękowo-twarzowym. W
większości przypadkow gdy zatoka nie wykazuje stanu zapalnego nalezy zszyc
rane i unikac przez pewien czas: dmuchania, kichania itp

> 3. W końcu, czy lekarz wyrywający ząb, który zaliczył taką (może i nie ze
> swojej winy) wpadkę, ma prawo żądać zapłaty?
To nie wpadka, ale powikłanie po zabiegu wynikające z budowy anatomicznej.

> Może dodam, że małżonka miała wcześniej problem z katarem, niby to był
> sienny, ale nic na testach alergicznych jej nie wyszło, więc podejrzewam,
> że jak już to mogło mieć też coś wspólnego z tym przypadkiem.

Bardzo możliwe ze ząb przez sasiedztwo z zatoką szczekową dawał bezposrednio
objawy zapalenia zatoki. W takim wypadku konieczna bedzie rewizja
zatoki(zabieg Caldwell-Lucka) z oczyszczeniem zatoki i zamknieciem przetoki
ustno-zatokowej.

Pozdrawiam. WK